
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,222,310 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,051,773 |
رویکرد معناشناسی شناختی به حروف اضافه مکانی زبان فارسی از منظر آموزشی، مطالعة موردی: حرف اضافة در | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 9، دوره 14، شماره 56، اسفند 1388 اصل مقاله (195.22 K) | ||
نویسندگان | ||
ارسلان گلفام1؛ فاطمه یوسفی راد2 | ||
1دانشگاه تربیت مدرس | ||
2دانشگاه پیام نور قزوین | ||
چکیده | ||
در این مقاله ادعا میشود که روش متعارف در سنت دستوری یعنی ارائه یک فهرست طولانی از معانی برای حروف اضافه مکانی- که تلویحاً به معنای آن است که این معانی با هم ارتباطی ندارند- روشی ناکارآمد است. روش کارآمدتر ارائه شبکه معانی مرتبط و مبتنی بر معنای نوع نخست است. همچنین به طور خاص با بحث در مورد حرف اضافه در در زبان فارسی ادعا میکنیم که معانی حروف اضافه نتیجة تجربیات روزمره فیزیکی ما در جهان و مفهوم سازی ما از این تجربیات است. همچنین نشان داده میشود که رویکرد معناشناسی شناختی که در این مقاله از آن استفاده شده است تبیین بهتری از ساختار معنایی حروف اضافه مکانی به طور کلی و در به طور خاص ارائه میدهد تبیینی که میتواند در امر آموزش حروف اضافه بسیار مفید باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان؛ حروف اضافه در؛ حروف اضافه مکانی؛ معناشناسی شناختی؛ نظریه نوع نخست | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,640 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,728 |