
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,234,060 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,068,626 |
خودکارآمدی معلمان انگلیسی در ایران:آیا مدرک تحصیلی و تجربه باعث تفاوت میشود؟ | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 2، دوره 14، شماره 56، اسفند 1388 اصل مقاله (258.95 K) | ||
نویسندگان | ||
رامین اکبری؛ شهاب مرادخانی | ||
دانشگاه تربیت مدرس | ||
چکیده | ||
خودکارآمدی معلمان به اعتقاد معلمان به تواناییشان در بهبود پیشرفت تحصیلی دانشآموزان اشاره دارد. هدف از تحقیق حاضر بررسی روابط بین تجربه، مدرک تحصیلی و خودکارآمدی معلمان زبان انگلیسی بود. چهارصد و چهل و هفت معلمی که در این مطالعه شرکت کردند پرسشنامهای را پر کردند که حاوی اطلاعات شخصی و مقیاس خودکارآمدی معلمان بود. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که معلمان با تجربه (با بیش از سه سال سابقه تدریس) در مقایسه با معلمان کم تجربه به طور معناداری از خودکارآمدی بالاتری در زمینههای کلی، مشارکت دانشآموزان، اداره کلاس، و استراتژیهای آموزشی برخوردار بودند. در مقابل معلمانی که مدرک مرتبط با زبان انگلیسی داشتند به جز در مورد مشارکت دانشآموزان در سایر موارد از خودکارآمدی بالاتری نسبت به معلمانی که مدرک مرتبط نداشتند برخوردار نبودند. این یافتهها با توجه به سرچشمههای خودکارآمدی معلمان کم تجربه و با تجربه و نیز ماهیت برنامههای مرتبط با زبان انگلیسی در دانشگاهها مورد بحث قرار میگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
تجربه معلمان؛ خودکارآمدی معلمان؛ مدرک تحصیلی معلمان؛ معلمان با تجربه؛ معلمان کم تجربه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,121 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,654 |