تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,116,662 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,221,383 |
ویژگیهای یادگیری زبان خارجی توسط فراگیران بزرگسال | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 7، دوره 14، شماره 53، شهریور 1388 اصل مقاله (175.28 K) | ||
نویسنده | ||
گشمردی | ||
دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
در روشهای جدید تدریس، به نظر متخصصین آموزش زبان، فراگیر در مرکز توجه فرایند آموزش و یادگیر قراردارد. در هر رشته آموزشی، مدرسین باید توجه خاصی به ویژگیهای فرگیران مبذول نمایند. بطور کلی اگر بخواهیم فراگیران را به گروههای مختلف تقسیم کنیم، یک گروه از فراگیران زبانهای خارجی بزرگسالان هستند چه در آموزش رسمی در چهار چوب دانشگاه و چه در آموزش غیر رسمی در آموزشکدههای زبان. فراگیران بزرگسال را از جنبههای قانونی، اجتماعی و روانشناختی میتوان تعریف کرد. مفهوم روانشناختی بیشتر مورد توجه ماست و بطور مستقیم به آموزش زبانهای خارجی مربوط میشود. لازم به ذکر نیست که خصوصیات بزرگسالانی که زبان خارجی فرا میگیرند از خصوصیات سایر بزرگسالان در دیگر موقعیتهای یادگیر کاملاً متفاوت نیست. اگر موفق به شناخت ویژگیهای فراگیران بزرگسال شویم، قادر به درک فرایند یادگیریشان نیز خواهیم شد. به این ترتیب نخست تلاش خواهیم کرد تعریفهای گوناگون بزرگسال را ارائه کنیم و سپس ویژگیهای یادگیری آنها را بررسی نماییم. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ آموزش زبانهای خارجی؛ روانشناسی زبان؛ روششناسی؛ فراگیر بزرگسال؛ یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,280 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6,240 |