
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,580 |
تعداد مقالات | 71,104 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,800,406 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,056,629 |
تحلیلی بر چگونگی ارائه نرمافزارهای آموزشی زبان (با توجه به شکل، محتوا و تکنیک) | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 3، دوره 14، شماره 51، فروردین 1388 اصل مقاله (233.34 K) | ||
نویسندگان | ||
روحالله رحمتیان؛ محمدحسین اطرشی | ||
دانشگاه تربیت مدرس | ||
چکیده | ||
ظهور رایانهها تحولی عظیم در عرصههای گوناگون و از آن جمله آموزش پدید آوردهاند، به گونهای که آموزش را وارد مرحلة نوینی کرده است، آنچنان که این تأثیر، در زمینة آموزش زبان نیز نمود داشته است. رشد روزافزون رایانهها و به دنبال آن نرمافزارهای آموزشی زبان به عنوان وسیلهای کمک آموزشی در نظامهای آموزشی کشورهای پیشرفته، توجه تولیدکنندگان و کاربران را همواره به این سؤال جلب میکند که این نوع نرمافزارهای آموزشی بر اساس چه معیارهایی باید تولید شوند. دراین مقاله سعی شده با ارائة معیارهای تخصصی الف) ابعاد آموزشی (اهداف، نظام آموزشی باز یا بسته، روش یاددهی/یادگیری و منحنی آموزشی)؛ ب) فنون رایانهای بکار رفته (ساختار خطی یا منشعب، انعطافپذیری و امکان کنترل نرمافزار) و کاربری آسان به بررسی چگونگی ارائة نرمافزارهای آموزشی زبان پرداخته شود. بررسی شکل، محتوا و تکنیکهای بکاررفته در نرمافزارهای آموزشی زبان، امکان سنجش کارایی نرمافزارهای موجود و در نتیجه تهیه وتولید نرمافزارهای آموزشی کارآمد را با توجه به شرایط و نیازهای کاربران داخلی فراهم میآورد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان؛ تحلیل؛ تولید نرمافزار؛ محتوا و تکنیک | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,134 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,130 |