تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,515,392 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,776,532 |
نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 3، دوره 13، شماره 43 - شماره پیاپی 1877، خرداد 1387 اصل مقاله (265.32 K) | ||
نویسندگان | ||
رضا پیشقدم؛ بهزاد قنسولی* | ||
چکیده | ||
در پی ارایة رویکردهای جدید در زمینه هوش- ضریب بهرة هوشی (IQ)، هوش چندگانه ((MI و اکنون هوش هیجانی(EQ)- پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی دانشجویان رشتة زبان انگلیسی بپردازد. بدین منظور از 328 دانشجو خواسته شد به پرسشنامة هوش هیجانی پاسخ دهند. سپس همبستگی نمرات هوش هیجانی آنان با مهارتهای خواندن، شنیدن، صحبت کردن، نوشتن، و معدل تحصیلی در کل نمونهها و به صورت مجزا در مردها و زنها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج رابطة معنادار هر چند اندک میان سازههای هوش هیجانی (هوشهای درون فردی، میان فردی، حالت عمومی، کنترل استرس) با برخی مهارتها و موفقیت تحصیلی، نشان داد. در پایان نتایج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی به مدرسان و مولفان ارایه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارتها؛ موفقیت تحصیلی؛ هوش هیجانی؛ یادگیری زبان خارجی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,789 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,574 |