
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,222,801 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,052,965 |
مقایسة معلمان قوی و ضعیف از نظر کمیت و نوع سؤالات و تصحیح خطای زبانآموزان | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 1، دوره 12، شماره 41، اسفند 1386 اصل مقاله (150.48 K) | ||
نویسندگان | ||
داود برزآبادی فراهانی؛ فاطمه میرشریفی* | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر به منظور مقایسة عملکرد معلمان قوی و ضعیف در مکالمة زبان انگلیسی از نظر کمیت و نوع سؤالات کلاسی و تصحیح خطای زبانآموزان انجام گرفت. کلاسهای دو معلم قوی و دو معلم ضعیف، هر کدام دو بار، بهصورت حضوری بازدیدشدند. انتخاب معلمان مورد نظر از طریق پرسشنامهای که توسط زبانآموزان، کارکنان بخش آموزش و مدیر مؤسسهای که تحقیق حاضر در آنجا صورت گرفت تعیین گردیدند. معلمان انتخاب شده از لحاظ میزان و نوع سؤالی که میپرسیدند و نیز از نظرمیزان استفاده از شش نوع نحوة تصحیح خطای زبانآموزان مورد مقایسه قرار گرفتند. نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده از بازدیدهای کلاسی نشان داد که بین دو نوع معلم مورد بررسی در این تحقیق هم از لحاظ تعداد سؤالات و هم از لحاظ تعداد دفعات تصحیح خطاها تفاوت معنیداری وجود دارد. در واقع، معلمان قوی از هر دو جنبه مورد مطالعه بر معلمان ضعیف برتری معنیدار داشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
انواع تصحیح خطا؛ سؤال با جواب از قبل نامشخص؛ سؤال با جواب مشخص؛ معلمان ضعیف؛ معلمان قوی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,432 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,929 |