تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,106,831 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,211,917 |
بررسی و مدلسازی پایداری سمتی خودرو | ||
نشریه دانشکده فنی | ||
مقاله 9، دوره 33، شماره 2 - شماره پیاپی 961، شهریور 1378 اصل مقاله (300.81 K) | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا حائری یزدی؛ عباس احمدی* | ||
چکیده | ||
با توجه به اینکه صنعت خودرو بعنوان پایگاهی برای تجلی آخرین دستاوردهای تکنولوژی در دنیای امروز شناخته شده است , بحث و تحقیق در مورد خودرو همواره مورد توجه محققین می باشد. در این تلاش نیز با بهره گیری از تحقیقات قبلی , رفتار دینامیکی خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله مدل تایر غیر خطی در نظر گرفته شده است. تغییرات نیروهای عمودی و جانبی تایرها برحسب زمان در هنگام عبور خودرو از قوس و تاثیر سیستمهای مختلف فرمان بر پایداری خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.در انتها نظر به اینکه یکی از مهمترین بحثهای رایج در زمینه خودرو, بحث فرمانپذیری می باشد و از جمله تدابیر بسیار موثر بر پایداری خودرو , کنترل فرمانپذیری آن است و بحث پایداری و فرمانپذیری جدا از هم نمی باشند, دو سیستم چهار چرخ فرمانپذی (4WS) جهت بهبود پایداری پیشنهاد شده با یکدیگر مقایسه شده اند. | ||
کلیدواژهها | ||
پایداری؛ تایر؛ فرمانپذیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,765 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 887 |