تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,230 |
تعداد مقالات | 67,766 |
تعداد مشاهده مقاله | 115,217,938 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,964,487 |
روش مطالعه موردی و کاربرد آن در تعلیم و تربیت | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 0 - شماره پیاپی 882، فروردین 1374 اصل مقاله (435.05 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر عباس بازرگان؛ نعمت اله مرادی* | ||
چکیده | ||
در این مقاله ابتدا به مثالهای فکری(پارادیم ها)در پژوهشهای حوزه علوم انسانی و اجتماعی اشاره شده است . بر این اساس رویکرد پژوهش کیفی و رویکرد پژوهش کمّی در علوم تربیتی مورد نظر قرار گرفته است . پس از آن مطالعه موردی به عنوان یک روش پژوهش ‘ که میتواند به شیوه کیفی و کمی انجام پذیرد ‘ توصیف شده و مراحل انجام آن بیان گردیده است. سرانجام‘به عنوان مثالی از کاربرد مطالعه موردی‘نتایج یک پژوهش‘که درباره نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه استان لرستان در سال 1372 انجام گرفته ‘ عرضه شده است. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This article, ferst, reviews the naturalistic and rationalistic paradigms which are the basis of social sciences and humanities research methodology. In doing so, the article indicates that the naturalistic paradigm assumes that reality does not exist out there for everyone to observe in the same way, but the obyective reality is to be found and made. Then the article describes case study method, as one of qualitative research methods in education. Furthermore, the teps for conducting a case study in education are elaborated. Finally, as an application, a case study on educational needs of high ¬school principall in liorestan province is reported. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,288 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,246 |