تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,511,797 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,774,336 |
انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 5، دوره 8، شماره 14، فروردین 1382 اصل مقاله (385.2 K) | ||
نویسندگان | ||
سید محمد علوى؛ شیوا کیوان پناه* | ||
چکیده | ||
یکی از برجسته ترین و یژگی های تعامل بین معلمان و دانش آموزان دریافت بازخورد می باشد. در این تحقیق انتظار بازخورد" درکلاس های درس زبان انگلیسی، رابطهء آن با "موفقیت دانش آموزان " در مقطع راهنمایی، دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. بررسی های انجام شده نشان دهندهء انتظار بازخورد نسبتاً بالا، رابطهء مثبت میان دو متغیر"انتظار بازخورد"، و"موفقیت دانش آموزان" است. میزان موفقیت، سطوح آموزشی بر انتظار بازخورد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد. بررسی آزمون های تحلیل و اریانس نشان می دهد که انتظار بازخورد در سطوح سوم راهنمایی، سوم دبیرستان، نسبت به سایر سطوح بیشتر است. از دیگر اهداف این تحقیق بررسی نوع نگرش دانش آموزان ایرانی به بازخوردی است که آنان از معلمان، همکلاسی های خود دریافت می کنند. نتایج مقایسهء میانگین ها نشان می دهد که این دانش آموزان، بازخورد از معلمان خویش را ترجیح می دهند. تحلیل واریانس چند متغیره نیز بیانگر تأثیر سیستم آموزشی بر نوع نگرش دانش آموزان، نسبت به بازخورد است. در سطوحی که امتحانات به صورت نهایی برگزار می شوند، دانش آموزان خواهان دریافت بیشتر بازخورد از معلمان و همکلاسی های خود می باشند. در نهایت این پژوهش عوامل فرهنگی موثر بر این نوع نگرش را مورد بررسی قرار داده، پیشنهاد می کند که برای تغییر این نوع نگرش، یادگیری گروهی باید مورد توجه قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
ا نتظار بازخورد؛ بازخورد؛ یادگیری گروهی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,297 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,071 |