تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,112,013 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,215,792 |
روش دستور- ترجمه در بستر آموزش الکترونیکی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 7، دوره 9، شماره 22، بهمن 1383 اصل مقاله (634.21 K) | ||
نویسنده | ||
نادر حقانى* | ||
چکیده | ||
شیوهء دستور- ترجمه که در اصل برگرفته از دو مقولهء "آموزش دستور" و "ترجمه " است، تاکنون بیشتر در بستر فیزیکی مورد بررسی قرار گرفته است. آگاهی از تاریخچهء این شیوهء آموزشی، خود به معنی شناخت مشخصات و قابلیت های متفاوت آن در سرعت بخشی به روند انتقال محتوا است. آشنایی با چگونگی ایجاد، گسترش و تعمیق مهارت های کتبی زبان در محیط واقعی آموزش، خود گامی مؤثر در استفادهء بجا و هدفمند از شیوهء دستور- ترجمه در بستر الکترونیکی محسوب می شود. در یادگیری به طور اعم و یادگیری زبان به طور اخص، اصل بر اصرار به استفاده از محیط فیزیکی آموزشی و یا شیوهء آموزشی خاص نیست، بلکه مسألهء اساسی، میزان حصول به اهداف دوره های آموزش زبان می باشد. در مقالهء حاضر، به کارگیری شیوهء آموزش دستور- ترجمه در دو بستر فیزیکی و الکترونیکی مورد مقایسه قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان؛ ا ینتر نت؛ تمرین ترجمه؛ خواندن؛ شیوهء دستور- ترجمه؛ نو شتن | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,439 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,152 |