تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,123,159 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,206 |
نقد ظاهری و ارتباط آن با نقد محتوایی در اد بیات کود کان | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 2، دوره 36، شماره 38 - شماره پیاپی 578، فروردین 1381 اصل مقاله (339.9 K) | ||
نویسنده | ||
دکترمرتضى کوکبى* | ||
چکیده | ||
درس"مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان ازجمله د روسی است که در دورهء کارشناسی کتابداری به دانشجویان آموخته می شود. چگونگی نقد کتابهای کود کان ,یکی از مطالب مورد اشاره در این درس است. کتاب "گذری در ادبیات کود کان " از جمله منابع این درس در " مشخصات کلی, برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی کتابداری- کارشناسی (در دو شاخه): علو م انسانی و اجتماعی , علوم پایه است. در این کتاب، معیارهایی در مورد چگونگی نقد ظاهری و محتوایی کتابهای کو دکان ارائه شده که به نظر می رسد هنوز هم در آثار جدید منتشره در مورد ادبیات کودکان دیده می شود. نوشتهء حاضر پس از بررسی میزان کارآیی این روش، نقاط ضعف آن را از طریق مقایسه با خود این روش و نیز، کتابهای مشابه ،روشن و روشی تازه برای انجام نقدکتابهای کود کان ارائه می کند. | ||
کلیدواژهها | ||
ادبیات کودکان و نو جو ا نان؛ نقد ادبی؛ نقد ظاهری؛ نقد محتوایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,712 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,158 |