![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,031 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,500,947 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,764,102 |
رابطه ویژگی های فردی و خانوادگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 34، شماره 2 - شماره پیاپی 454، دی 1383 اصل مقاله (939.96 K) | ||
نویسندگان | ||
مسعود غلامی لواسانی؛ کمال درانی* | ||
چکیده | ||
در پژوهش حاضر رابطه پیشرفت تحصیلی با ویژگی های فردی و خانوادگی دانشجویان کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ورودی سال های 1372 تا 1376 بررسی شد جمعیت مورد مطالعه 524 نفر (238 دختر 286 پسر) بود که از این تعداد نمونه ای حدود 230 نفر برای بررسی رابطه متغیر ها انتخاب شد نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان متغیر ها سه متغیر معدل دیپلم نوع دیپلم و نوع سهمیه ورودی دانشویان پیش بین های معنا داری برای پیشرفت تحصیلی در دانشگاه هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت تحصیلی؛ دانشجویان کارشناسی؛ دانشکده روان شهناسی و علوم تربیتی؛ دانشگاه تهران؛ ویژگیهای فردی و خانوادگی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,428 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,410 |