تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,124,418 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,232,935 |
بررسی میزان همگونی تدریس مواد با تولید و هدایت آثار توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 9، دوره 33، شماره 2 - شماره پیاپی 453، دی 1382 اصل مقاله (6.41 M) | ||
نویسندگان | ||
عباس حری؛ نجمه سالمی* | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر کشف میزان همگون مواد تدریس شده با آثار تولید یا هدایت شده توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی ایران است جامه پژوهش 45 نفر عضو تمام وقت تحصیلات تکمیلی در هفت گروه آموزشی است و از دو روش پژوهش پیمایشی و کتابخانه ای استفاده شده است یافته ها نشان می دهد که به طور میانگین 10/3 در صد اعضا باری 87/5 در صد مواد تدریس شده خود آثار همگون تولید یا هدایت کرده اند 66/6 در صد از اعضا برای 65/8 در صد مواد تدریس شده خود آثار همگون تولید یا هدایت کرده اند 66/6 در صد از اعضا برای 65/8 در صد از دروس تدریس شده خود اثری تولید و برای 26/3 در صد دروس پایان نامه ای هدایت کرده اند در نهایت 30/7 در صد اعضا برای 19/6 در صد مواد تدریس شده اثر تولید کرده و فقط برای 0/6 در صد آنها پایان نامه همگون هدایت کرده اند در نهایت 30/7 در صد اعضا برای 19/6 درصد مواد تدریس شده اثر تولید کرده و فقط 0/6 در صد آنها پیان نامه همگون هدایت کرده اند در طی سابقه تدریس اعضا (14 تا 19 سال) به طور میانگین 24/96 اثر تولید شده است که از این میان 18/44 عنوان (73/8 در صد) با مواد تدریس شده همگون بوده است در نتایج رابطه معنا داری میان کمیت تولید اعضاء و تعداد آثار همگون به دست آمد. | ||
کلیدواژهها | ||
تدریس؛ تولید علمی؛ راهنمایی؛ کتابداری و اطلاع رسانی؛ هیات علمی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,219 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,358 |