تعداد نشریات | 157 |
تعداد شمارهها | 6,058 |
تعداد مقالات | 66,199 |
تعداد مشاهده مقاله | 111,658,669 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 86,276,027 |
اولویت بندی بعضی از ویژگی های مربیان از دیدگاه مربیان و کشتی گیران سطح ملی کشور | ||
حرکت | ||
مقاله 4، دوره 11، شماره 11 - شماره پیاپی 415، فروردین 1381 اصل مقاله (379.41 K) | ||
نویسنده | ||
رضا تبریزی* | ||
چکیده | ||
|هدف از اجرای این تحقیق اولویت بندی معیارهای ارزشیابی مربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی وارائه الگوی مناسبی برای ارزشیابی آنان بود جامعه آماری این تحقیق را بیست مربی و سی کشتی گیر حاضر در تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی سال 1380 تشکیل می دادند که پرسشنامه تحقیق را تکمیل کردند با استفاده از اطلاعات حاصل از ادبیات تحقیق و روش دلفی معیارهای انتخاب مربیان ملی کشتی آزاد و فرنگی در هشت بعد اصلی مربیگری دسته بندی شدند هر بعد نیز شامل زیر مجموعه هایی از ویژگیهای مربیگری می شدند ابعاد مربیگری عبارت بودند از ویژگی های علمی و تخصصی مهارت های عاطفی انسانی ویژگی های ورزشی سوابق کاری ویژگی های شخصی و فردی مربی ویژگی های اجتماعی ویژگی های شخصیتی و ادارکی و مهارت های مدیریتی هر کدام در ابعاد مربیگری نیز دارای زیر مجموعه های متعددی بودندکه در یک پرسشنامه 51 گزینه ای توسط آزمودنی ها اولویت بندی شدند نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات تکمیل شده توسط آزمودنی ها عبارتند از اولویت بندی ابعادمربیگری از دیدگاه مربیان حاضر در تحقیق و اولویت بندی ابعادمربیگری از دیدگاه کشتی گیران حاضر در تحیقی درجه اهمیت و رتبه بندی ابعاد مربیگری با استفاده از پرسشنامه تحقیق مشخص شد نتایج نشان داد که در بین مربین و کشتی گیران حاضر در تحقیق در رتبه بندی ابعاد مربیگری اختلاف وجود دارد | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی؛ ارزشیابی شغل؛ روش دلفی؛ عملکرد؛ کشتی گیر؛ مربی؛ معیارهای ارزشیابی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The propose of this study was to collect descriptions using the Deify Method and appoint the degree of criteria importance from subjects in the field of free-style and Greco-Roman Wrestling. Subjects in this study were coaches (20) and Wrestlers (30) of national teams. The Dlfy Method classifies national coaches selection criteria in 8 dimensions.’ social, athletic, characteristic-Perceptual, scientific - speciality, Personal, Management skills, Sentimental-human and business antecedent of Speciality. Each of these Dimension had numerous subgroups. The degree of importance of fundamental dimensions was specified with researcher-prepared questionnaire. Importance conclusions of this study were as follows . Between coaches and wrestlers there was a significant difference in grading of coaching dimension. Grading of coaching dimension by all subjects was as follows .‘ characteristic - perceptual, specially , social, speciaty, sentimental - Human skills, management skills, scientific - specialty, athletic specialty, business antecedent of specialty and individual specialty. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Coach, Deify method, Evaluation, evaluation method, Function, job evaluation, Wrestler | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,130 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,027 |