- اسفیجانی، اعظم. (1397). بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر عملکرد تحصیلی و رضایت دانشجویان. مجله رویکردهای نوین آموزشی، 27(1)، 66-45 doi:10.22108/nea.2018.101686.1015
- امینی، ژاله؛ ملک محمدی، بهرام و جعفری، حمیدرضا. (1400). تدوین چارچوب مدیریت تالابها مبتنی بر رویکرد زیست بومی مطالعه موردی: تالاب بینالمللی انزلی. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیطزیست، 10(23)، 132-11910.30495/jest.2022.50015.4957 doi:
- برنامه ساماندهی اسکله صیادی خلیج گواتر. (1397). طرح ملی حفاظت از تالابهای ایران. تهران: انتشارات سازمان محیطزیست.
- برنامه مدیریت جامع تالاب سولدوز. (1397). طرح ملی حفاظت از تالابهای ایران. تهران: نشر فروزش.
- حیدری، حسین؛ شکیبا، احمد؛ مداحی، جواد؛ کبیری، سعید و جهانی دولتآباد، اسماعیل. (1403). نیازسنجی و اولویتبندی نیازهای اجتماعات محلی با رویکرد ارزیابی مشارکتی روستایی (موردمطالعه: شهرستان ملکشاهی، استان ایلام). پژوهشهای روستایی، 15(2)، 298-315. doi: 10.22059/jrur.2024.344068.1849
- خشنودی فر، مهرنوش؛ عرب نژاد، زهره؛ طهرانی، هادی و اکبری فارمد، سمیه. (1398). بررسی تأثیر آموزش ترکیبی در مقایسه با آموزش حضوری بر رفتارهای خود مراقبتی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو. فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، 7(4) 342-333. doi:10.29252/ijhehp.7.4.333
- دریایی، نجمه؛ میردامادی، سیدمهدی؛ فرج اله حسینی، سیدجمال و رحیمی سوره، صمد. (1395). طراحی الگوی مدیریت مشارکتی شالیکاران با رویکرد پایداری اجتماعی در تالاب بینالمللی فریدونکنار. اولین کنفرانس بینالمللی تغییر اقلیم، 8 اسفندماه 1395، تهران.
- دفتر کنوانسیون رامسر. (1971). تالاب رامسر تعریف، طبقهبندی و معیارهای تالابهای مهم بینالمللی. پیوست 7. رامسر، ایران.
- دلیربوستانسرایی، سمانه، رضایی، مهدیه، لاریجانی، مریم، شبیری، سید محمد. (1403). طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزش سازمانهای اجرایی در برنامه سیپا مبتنی بر یادگیری ترکیبی. فصلنامه آموزش علوم دریایی، 11(3)، 94-81. doi:10.22034/rmt.2024.544101.2174
- دلیربوستانسرایی، سمانه؛ رضایی، مهدیه؛ لاریجانی، مریم و شبیری، سید محمد. (1403). طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزش ترکیبی سازمانهای آموزشی در راستای اهداف برنامه سیپا (مطالعه موردی: تالابهای بینالمللی استان سیستان و بلوچستان). مجله ایرانی آموزش از دور، (1)6، 20-1. doi:10.30473/idej.2024.67753.1155
- رشیدی، مریم. (1396). ارزیابی اثرات زیستمحیطی تالاب میانقران، ایذه، خوزستان. چهارمین کنفرانس بینالمللی برنامهریزی زیستمحیطی و مدیریت، 1 خرداد 1396، دانشگاه تهران.
- سلیمانی روزبهانی، محسن؛ اثناعشری، مهری و یممقانی، یوسف علی. (1396). راهنمای تهیه و تدوین برنامه مدیریت جامع تالابهای کشور. چاپ اول. تهران: نشر طلایی.
- سینایی، محمود؛ حسینی، اشرفعلی و دلیر بوستانسرایی، سمانه. (1399). ارزشگذاری اقتصادی کارکردهای غیر مصرفی (ارزش حفاظتی، میراثی و وجودی) منابع زیستمحیطی تالاب بینالمللی خلیج گواتر و خورباهو. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیطزیست، 22 (3)، 335-347.10.22034/jest.2020.23924.3303 doi:
- سینایی، محمود؛ دلیربوستانسرایی، سمانه؛ پورمردان، وحید و حسینی، اشرفعلی. (1398). راهنمای تدوین برنامه آموزش، ارتباطات و آگاهیرسانی (CEPA) تالاب. چاپ اول. تهران: کتیبه نوین.
- صالحی عمران، ابراهیم و سالاری، ضیاءالدین. (1391). یادگیری ترکیبی؛ رویکردی نوین در توسعه آموزش و فرآیند یاددهی/یادگیری. فصلنامه راهبردهای آموزش، 5 (1)، 75-69.
- عابدی، طوبی و عابدین زاده، نیلوفر. (1400). تحلیل راهبردی برنامه CEPA تالاب امیرکلایه با ترکیب تکنیکهای SWOT-QSPM با هدف حفاظت و بهرهبرداری پایدار. نشریه محیطزیست طبیعی، 74(3)، 554-571. 10.22059/jne.2021.326630.2244 doi:
- عابدی، طوبی و جنسی، زهرا. (1399). بررسی عوامل مؤثر بر تخریب تالاب با توجه به معیارهای پشتیبان تصمیمگیری سیپا با رویکرد دلفی فازی (مطالعه موردی: تالاب امیرکلایه، استان گیلان). مطالعات علوم محیطزیست، 5(2)،2596-2589.
- عجم، علیاکبر؛ جعفری ثانی، حسین و اکبری بورنگ، محمد. (1396). طراحی الگوی برنامه درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اکر. پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامهریزی درسی)، 14(26 (پیاپی 53)، 1-16.
- علائی، یونس؛ مفیدی چلان، مرتضی و شیدای کرکج، اسماعیل. (1403). نگرش جوامع محلی نسبت به اثربخشی اجتماعی - اقتصادی اقدامات احیائی و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه. پژوهشهای روستایی، 15(2)، 334-349. doi:10.22059/jrur.2023.365099.1870
- فولادی، مهدی؛ مهدوی نجفآبادی، رسول؛ رضایی، مرضیه و مسلمی، حمید. (1399). تدوین راهبردهای مدیریتی حفاظت و احیای تالاب جازموریان با استفاده از مدل تصمیمگیری چندمعیاره VIKOR. کاوشهای جغرافیایی مناطق بیابانی، 8(2)، 107-135. doi:10.22059/ije.2020.291492.1231
- قدرتی شجاعی، دلفان؛ ندرلو، نسترن و بلوکی کورنده، مهدی. (1400). بومسازگان مانگروی ایران؛ اهمیت، وضعیت فعلی و تهدیدات. مجله زیستشناسی ایران، 5 (9)، 111-125. doi: 20.1001.1.20089406.1400.5.9.15.1
- کریمی مونقی، حسین و محسنی زاده، سیدمصطفی. (1398). یادگیری تلفیقی و اثربخشی آن در آموزش پرستاری: مطالعه مروری، مجله توسعه آموزش جندیشاپور. فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، (1)10، 40-29. doi:10.22118/edc.2019.89145
- محمدی پور زرندی، حسین؛ خراسانی، اباصلت و زمانی، حامد. (1396). رویکردهای نو در آموزش و توسعه منابع انسانی. چاپ اول، تهران: نشر آفتاب اندیشه.
- مهدوی، داوود؛ سجاسی قیداری، حمداله و محمودی، حمیده. (1398). تحلیل نگرش و رفتار زیست محیط گرایانه جوامع عشایری پس از اجرای طرح مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع نمونه مطالعه: بخش بازفت استان چهارمحال و بختیاری. جغرافیا و برنامهریزی محیطی، 30(2 (پیاپی 74))، 135-155. doi:10.22108/gep.2019.118113.1174
- نجفی، حسین. (1398). ارائه مدل علی مؤلفههای تشکیلدهنده یادگیری ترکیبی و هوش هیجانی تأثیر آن بر عملکرد تحصیلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، (82)19، 281-271.
- وفایی فر، گلاویژ؛ قادری، مصطفی و ملکی آوارسین، صادق. (1401). طراحی و اعتبار یابی الگوی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی. جامعهشناسی آموزشوپرورش، 8(2)، 133-142. doi:10.22034/ijes.2022.549731
- هوشیار محمود؛ آهنگری، اسماعیل و جوانبخت شینآباد، نسرین. (1400). جلب مشارکت جوامع محلی در توسعه اکوتوریسم تالابی (موردمطالعه: تالاب بینالمللی کانی برازان مهاباد). مجله اکوبیولوژی تالاب، ۱۳ (۱)،60-51.
- یاوری، ندا؛ میرک زاده، علیاصغر و زرافشانی، کیومرث. (1397). تحلیل سطح مشارکت روستاییان اطراف تالاب هشیلان و چالشها و راهکارهای حفاظت از دیدگاه آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی علیاصغر میرک زاده، دانشکده علوم کشاورزی، دانشگاه رازی کرمانشاه.
- یعقوبی، جعفر و مولان نژاد، لقمان. (1396). بررسی نگرش کشاورزان به مشارکت در فرآیند حفظ و احیای دریاچه ارومیه و عوامل مرتبط با آن در شهرستان میاندوآب. مجله ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 13(1)، 47-58.
- Abedi, T., & Abedinzadeh, N. (2021). Strategic analysis of the CEPA program of Amirkalaye lagoon by combining SWOT-QSPM techniques with the aim of sustainable protection and exploitation. Journal of Natural Environment, 74(3), 554-571. doi:10.22059/jne.2021.326630.2244. [In Persian].
- Abedi, T & Gensi, Z. (2019). Investigating the factors affecting wetland destruction according to the decision support criteria of CEPA with a fuzzy Delphi approach (Case study: Amir Kalaye Wetland, Gilan Province). Environmental Science Studies, 5 (2), 2596-2589. [In Persian].
- Ajam, A., Jafari Thani, J., & Akbari Burang, M. (2016). Designing a model of the blended learning curriculum for the higher education system based on the Aker model. research in curriculum planning,14(2), 26-1. [In Persian].
- Alaei, Y., Mofidi Chelan, M., & Shidai Karakaj, I. (2024). The attitude of local communities towards the socio-economic effectiveness of restoration measures and participation in the restoration of Lake Urmia. Rural Research, 15(2), 334-349 doi:20.1001.1.20089406.1400.5.9.15.1. [In Persian].
- Amini, J., Malek Mohammadi, B., & Jafari, H,. (2021). Elaboration of wetlands management framework based on the ecological approach (case study: Anzali International Wetland). Environmental Science and Technology Quarterly, 23(10), 119-132. doi:10.30495/jest.2022.50015.4957 [In Persian].
- Chaudhury, G., Upadhaya, K. (2016). Biomass and carbon stock in subtropical broad-leaved forest ecosystem of Meghalaya, Northeast India. International Journal of Ecology and Environmental Sciences, 42(2), 125-133.
- Cumming, G., Campbell, L., Norwood, C., Ranger, S., Richard-son, P., & Sanghera, A. (2022). Putting stakeholder engagement in its place: How situating public participation in community improves natural resource management outcomes.Geo Journal, 87(Suppl 2), 209-221. doi:10.1007/s10708-020-10367-1.
- Dalirbostansarai, S., Rezaei, Mahdieh., Larijani, Maryam., & Shobeiri, M. (2024). Designing and validating the training model of executive organizations in the CEPA program based on blended learning. Marine science education. doi:10.22034/rmt.2024.544101.2174 [In Persian].
- Dalirbostansarai, S., Rezaei, M., Larijani, M., & Shobeiri, M. (2024). Designing and validating the model of blended learning of educational organizations in line with the goals of the CEPA program (case study: international wetlands of Sistan and Baluchistan province). Iranian Journal of Distance Education, 6(1), 1-20. https://doi.org/10.30473/idej.2024.67753.1155 [In Persian].
- Daryai, N., Mirdamadi, M., Faraj Elah Hosseini, J., & Rahimi Soura, S. (2015). Designing a cooperative management model of rice farmers for social sustainability in Fereydon Kenar International Wetland. The first international climate change conference, March 8, 2015, Tehran. [In Persian].
- Esfijani, A. (2017). Investigating the effect of blended learning on academic performance and student satisfaction., New Educational Approaches, 27 (1), 45-66. doi:10.22034/rmt.2024.544101.2174. [In Persian].
- Finlayson, P., Davidson,P., & McInnes,R., (2010), The Ramsar Convention and urban wetlands: an opportunity for wetland education and training, People Politics and Wetlands, Chapter 1, 34.
- Fuladi, M., Mahdavi Najafabadi, R., Rezaei, M., & Muslimi, H,. (2019). Compilation of management strategies for protection and restoration of Jazmurian wetland using VIKOR multi-criteria decision making model. Geographical Explorations of Desert Regions, 8(2), 107-135. doi:10.22059/ije.2020.291492.1231 [In Persian].
- Ghudrati Shojaei, D., Nderlo, N., & Boloki-Korandeh, M. (2021). Iran's Mangrove Ecosystems; Importance, current situation and threats. Iranian Journal of Biology, 5(9), 111-125. doi: 20.1001.1.20089406.1400.5.9.15.1 [In Persian].
- Goatar Bay Fishing Wharf Organizing Program. (2008). Iran's National Wetlands Protection Plan. Tehran: Publications of the Environment Organization. [In Persian].
- Guan, W., Yin, M., He, T., & Xie, S. (2015). Influence of substrate type on microbial community structure in vertical-flow constructed wetland treating polluted river water. Environmental Science and Pollution Research, 22(20), 16202-16209.: doi:10.1007/s11356-015-5160-9
- Guzer, B., & Caner, H. (2014). The past, present and future of blended learning: An in depth analysis of literature. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 4596–4603. doi:10.1016/j.sbspro.2014.01.992.
- Halverson, l., & Graham, C. (2019). Learner Engagement in Blended Learning Environments. Online Learning Journal, 23(2). doi:10.24059/olj.v23i2.1481.
- Hesselink, F., Goldstein, W., van Kempen, P. P., Garnett, T., & Dela, J. (2007). Communication, education and public awareness (CEPA): a toolkit for national focal points and NBSAP coordinators: IUCN CEC.
- Heydari, H., Shakiba, A., Madahi, J, Kabiri, S., & Jahani Daulatabad, I. (1403). Needs assessment and prioritization of the needs of local communities with the approach of rural participatory assessment (case study: Malekshahi city, Ilam province). Rural Research., 15(2), 298-315. doi:10.22059/jrur.2024.344068.1849 [In Persian].
- Hoshiar, M., Ahangari, E., Shinabad, N. (2021). Attracting the participation of local communities in the development of wetland ecotourism (case study: Brazan International Mineral Wetland of Mahabad). Wetland ecobiology, 13 (1), 51-60[In Persian].
- Ibrahim, I,. Ibrahim, N., & Andrew, M., (2012)., Education for Wetlands: Public Perception in Malaysia. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 42, 159-165. doi:10.1016/j.sbspro.2012.04.177.
- Karanja, J. (2018). Problems of public participation in the Ramsar CEPA programme at the Tana Delta, Kenya. Wetlands Ecol Manage, 26, 525–535. doi:10.1007/s11273-017-9589-0.
- Karimi Monghi, H., & Mohsenizadeh, m. (2018). Integrated learning and its effectiveness in nursing education: a review study. Journal of Jundishapour Education Development, 10(1), 29-40.doi:10.22118/edc.2019.89145. [In Persian].
- Khushnodifar, M., Arabnejad, V.,Tehrani, H., & Akbari Farmed, S. (2018). Investigating the effect of blended learning in comparison with face-to-face training on self-care behaviors of patients with type 2 diabetes. Health Education and Health Promotion Quarterly, 7(4), 342-333 doi: 10.29252/ijhehp.7.4.333 [In Persian].
- Lee, J. (2015). The governance of wetland ecosystems and the promotion of transboundary water cooperation–opportunities. presented by the Ramsar Convention. Water International. 40(1), 33-47 doi:10.1080/02508060.2014.989681
- Li, Y., Ye, Y., Fang, X., Zhang, C., & Zhao, Z. (2020). Loss of wetlands due to the expansion of polder in the Dongting Plain, China. Holocene 30, 646–656 https://doi.org/10.1177/0959683619895574.
- Mahdavi, D., Sojasi Gheydari, H., & Mahmmodi, H. (2019). Analyzing Environmental Attitudes and Behavior of Nomadic Communities after the Implementation of Participatory Management Plan for Forest and Rangeland. Geography and Environmental Planning, 30(2), 135-156. doi:10.22108/gep.2019.118113.1174 [In Persian].
- Mohammadipour, Z., Hossein, Khorasani, A & Zamani, H., (2016). New approaches in training and development of human resources. First edition, Tehran: Aftab Andisheh. [In Persian].
- Najafi, H. (2017). The relationship between the dimensions and indicators of blended learning and the quality of learning in Payam Noor University. Information and Communication Technology Quarterly in Educational Sciences. 4(7), 59-80[In Persian].
- Narantuya Jugder,N. (2016). The thematic analysis of interview data: an approach used to examine the influence of the market on curricular provision in Mongolian higher education institution, National Academy of Governance of Mongolia.
- Ofei-manu,P., Shimano,S. (2013). Ramsar Wetlands-Rice Paddies and the Local Citizens of Osaki-Tajiri Area as a Social-Ecological System in the Context of ESD and Wetland CEPA, Global Environmental Research, Environmental Education Center, Miyagi University of Education, Japan, 14,155-166.
- Kaur, M. (2013). Blended learning- Its Challenges and Futures, Procedia -Social and Behavioral Sciences, 93, 612-617. doi:10.1016/j.sbspro.2013.09.248
- Prahalad, V. N., & Kriwoken, L. K. (2010). Implementation of the Ramsar Convention on wetlands in Tasmania, Australia. Journal of International Wildlife Law & Policy, 13(3), 205-239.
- Ramsar Convention Bureau. (1971). Ramsar Wetland Definition, Classification and Criteria for Internationally Important Wetlands. Ramsar, Appendix 7, Iran.
- Rashidi, M. (2016). Assessment of environmental effects of Mianqran wetland, Izeh, Khuzestan. The fourth international conference on environmental planning and management. June 1, 2016, University of Tehran. [In Persian].
- Rutter, J. D., Dayer, A. A., & Raedeke, A. H. (2022). Ecological Awareness, Connection to Wetlands, and Wildlife Recreation as Drivers of Wetland Conservation Involvement. Wetlands, 42(2),1-14. doi:10.1007/s13157-021-01522-6
- Salehi Imran, A. Salari, Z. (2014). blended learning; A new approach in the development of education and process - teaching/learning. Education Strategies Quarterly, 5(1), 75-69 [In Persian].
- Sinaii, M., Dalirbustansaraei, S., Pourmardan, V., & Hosseini, A. (2017). Guide for compiling the training, communication and awareness program (CEPA) of Wetland., 1st edition., New inscription., 79- 120 [In Persian].
- Sinaii, M., Hosseini, A. & Dalirbustansaraei, S., (2018)., Economic valuation of the consumption functions (direct and indirect) of the environmental resources of the international wetland of Goatar Bay and Khor Bahu. Animal Environment Quarterly, 11 (3), 293-302. doi:10.22034/jest.2020.23924.3303 [In Persian].
- Soldoz Wetland Comprehensive Management Program. (2017). Iran's National Wetland Protection Plan. Tehran: Forozesh Publishing [In Persian].
- Soleimani Rozbahani, M., Athnaashari, M., Yammaghani, Y. (2016). Guide for preparation and compilation of the country's wetlands comprehensive management plan. first edition, Tehran, Golden publishing. [In Persian].
- Sutton-Grier, A., & Sandifer, P.A. (2018). Conservation of Wetlands and Other Coastal Ecosystems: a commentary on their Value to Protect Biodiversity, Reduce Disaster Impacts, and Promote Human Health and Well-Being. Retrieved from http://www.springer.com/. doi:10.1007/s13157-018-1039-0
- Upadhaya, K., & Chaudhury, G. (2016). Biomass and carbon stock in subtropical broad-leaved forest ecosystem of Meghalaya, Northeast India. International Journal of Ecology and Environmental Sciences, 42(2), 125-133.
- Vafaifar, G., GHaderi, M., & Maleki Avarsin, S. (2021). Designing and validating the educational progress evaluation model in multi-grade classes of elementary school. Sociology of Education, 8(2), 133-142. doi:10.22034/ijes.2022.549731. [In Persian].
- Venkatesh, S., Rao, K., Nagaraja, H., Woolley, T., Alele, B., & Malau-Aduli, B., (2019), Factors Influencing Medical Students’ Experiences and Satisfaction with Blended Integrated E-Learning, Medical principle and practice doi:10.1159/000505210
- Yaghobi, J., & Molan Nejad, L. (2017). Assessing Attitudes of Farmers to Participate in the Process Preserving and Restoring Urmia Lake and Its Related Factors in Miandoab Township. Iranian Agricultural Extension and Education Journal, 13(1), 47-58 [In Persian].
- Yavari, N., Mirekzadeh, A., & Zarafshani, K. (2017). Analysis of the level of participation of the villagers around the Heshilan lagoon and the challenges and solutions to protect their point of view. Environmental Science and Technology Quarterly, 13(1), 47-58[In Persian].
|