
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,544 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,896,024 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,943,513 |
شناسایی و تحلیل مهمترین شاخصهای توانمندساز آموزش رشته علوم ورزشی | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 2، دوره 16، شماره 1، فروردین 1403، صفحه 39-20 اصل مقاله (940.47 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2020.296066.2397 | ||
نویسندگان | ||
محمدامین صیادی* ؛ ابوالفضل فراهانی؛ لیلا قربانی؛ حمید قاسمی | ||
گروه مدیریت ورزشی ، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف از تحقیق حاضر، شناسایی و تحلیل مهمترین شاخصهای توانمندساز آموزش رشتۀ علوم ورزشی با تأکید بر روشهای نوین تدریس است. روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی-تحلیلی با ترکیبی از روشهای کمی و کیفی بود. جامعۀ آماری تحقیق در بخش کیفی، 18 نفر و در بخش کمی نیز 83 نفر از استادان هیأت علمی رشتۀ علوم ورزشی بودند. نمونۀ آماری بر اساس روش شبکهای یا زنجیرهای برآورد شد. روایی پرسشنامۀ محققساختۀ حاضر، توسط 15 نفر از استادان مذکور تأیید شد. ضریب پایایی پرسشنامه نیز مقداری قابل قبول 84/. بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمونهای کولموگروف اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی، تی تکنمونهای، فریدمن و خیدو استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که مهمترین شاخصهای اثرگذار در تحقیق حاضر بهترتیب شامل شرافت علمی، نظام مدیریت آموزشی، عوامل مربوط به مدرسان، محتوای آموزشی، عوامل برنامهریزی آموزشی، امکانات و فضای آموزشی، عوامل مربوط به دانشجویان و در نهایت نظام ارزشیابی آموزشی بودند. نتیجهگیری: با توجه به کمتر بودن میانگین بهدستآمده در وضعیت موجود بیشتر مؤلفهها، میتوان گفت که در این زمینه باید طبق راهکارهای علمی و عملی ارائهشده در آخر تحقیق حاضر برای رشد هرچه بیشتر این مؤلفهها و اعتلای روشهای نوین آموزش رشتۀ علوم ورزشی اقدام کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش دانشجویان؛ روشهای نوین تدریس؛ علوم ورزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 354 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 425 |