
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,643 |
تعداد مقالات | 71,659 |
تعداد مشاهده مقاله | 127,408,549 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 100,322,956 |
خود توسعه ای مدیران ورزش در ایران و ارائه پارادایم کیفی | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 دی 1402 اصل مقاله (620.24 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2024.364596.3194 | ||
نویسندگان | ||
منصوره طهرانچی1؛ رضا نیک بخش* 2؛ فریده شریفی فر2 | ||
1دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
2تهران جنوب | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف کلی پژوهش حاضر ارائه پارادایم کیفی خودتوسعهای مدیران ورزش در ایران بود. تحقیق حاضر یک پژوهش کیفی بود که از رویکرد تحلیل تماتیک استفاده شد. روش پژوهش: جامعۀ آماری این تحقیق را مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان، مدیران کمیتۀ ملی المپیک و پارالمپیک تشکیل دادند که تعداد آنها 11نفر میباشد و روش نمونهگیری به صورت گلوله برفی و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. پس از انجام مصاحبه کدگذاری انتخابی، محوری و کدهای باز استخراج و سپس پارادایم کیفی تحقیق ارائه شد. یافته ها: نتایج نشان داد که پارادایم کیفی خود توسعهای در مدیریت کلان ورزش کشور از 4 مقوله (مکانیزم های خودتوسعه ای(شامل دو کد محوری، جانشین پروری، توانمند سازی)، عوامل سازمانی(شامل چهار کد محوری، استراتژی سازمانی، حمایت سازمان، فرهنگ سازمانی، بازخورد شخصی)، عوامل فراسازمانی(دو کد محوری، ارتباطات برون سازمانی و فرهنگ اجتماعی) ، عوامل فردی (شامل سه کد محوری استقلال و ارزشمندی فردی، انگیزه فردی و تعویض اختیار)، می باشد.11 مفهوم ثانویه و 64 مفهوم اولیه تشکیل شد و پاردایم کیفی تحقیق ارائه شد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مشخص شد اگر سازمان های ورزشی در ایران بتوانند در برنامه های راهبردی و چشم اندازی که برای ورزش تدوین می کنند بخش مدیریت ورزش کشور را در دو بخش مدیران فعال و مدیران آینده به سمت و سوی خودتوسعه ای هدایت کنند و همینطور از مدیران حمایت شود و برنامه های حمایتی برای مدیران ارائه دهند در این حالت مدیران در واقع توانمندتر شده و خودشان را توسعه می دهند. | ||
کلیدواژهها | ||
توانمندسازی؛ روان شناختی؛ خودرهبری؛ انگیزه شغلی؛ خودمدیریتی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 333 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 259 |