تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,108,401 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,212,967 |
شناسایی و اولویتبندی کارکردهای اینستاگرام از دیدگاه زنان ورزشکار حرفهای | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 4، دوره 16، شماره 4، دی 1403، صفحه 70-52 اصل مقاله (781.23 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2023.350885.3053 | ||
نویسندگان | ||
هانیه غلامی1؛ سعید صادقی بروجردی1؛ عابد محمودیان* 1؛ حسام کمانگر2 | ||
1گروه تربیت بدنی، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران | ||
2گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی کارکردهای اینستاگرام از دیدگاه زنان ورزشکار حرفهای انجام گرفت. روش پژوهش: روش پژوهش حاضر بهصورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون و فاز کمی با رویکرد تحلیل سلسلهمراتبی انجام گرفت. روش نمونهگیری هدفمند بود. در بخش کیفی مصاحبة نیمهساختاریافته و عمیق با 13 مشارکتکننده تا اشباع نظری صورت گرفت. در بخش کمی نیز پرسشنامة محققساخته جهت اولویتبندی مضامین بخش کیفی در میان 10 نفر از مشارکتکنندگان توزیع شد. برای تحلیل دادهها در بخش کیفی از نرمافزار NVivo و در بخش کمی نیز از نرمافزار Expert Choice استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد کارکردهای اینستاگرام برای زنان ورزشکار شامل 49 مفهوم اولیه در 9 مضمون فرعی بهترتیب اولویت، کارکرد اجتماعی (با وزن 13/0)، اطلاعرسانی (با وزن 12/0)، سرگرمی (11با وزن /0)، کارکرد اقتصادی (با وزن 11/0)، تعامل (با وزن 11/0)، آموزش و کسب اطلاعات (با وزن 10/0)، کارکرد روانشناختی (با وزن 10/0)، ترویج رشته (با وزن 10/0) و خود-ابرازگری (09با وزن /0) دستهبندی شدهاند. نتیجهگیری: با توجه به نتایج میتوان گفت سازمانهای ورزشی، مدیران و آژانسها و مشاوران بازاریابی ورزشی و خود ورزشکاران باید تولید محتوای حرفهای را برای صفحات مجازی زنان ورزشکار مدنظر قرار دهند تا بستر پیادهسازی کارکردهای شناساییشده فراهم شود و زمینة بهرهمندی را تسهیل کرده و به پیامدهای مثبت بازاریابی دست پیدا کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
پژوهشهای آمیخته؛ سازمانهای ورزشی؛ شبکههای اجتماعی؛ ورزش قهرمانی؛ ورزشکاران حرفهای | ||
مراجع | ||
Abbasian, M.; Marashian, S. H.; Haideranjad, S.; Khatibi, A (2021). The impact of social networks on the marketing of sports products, new approaches in sports management, 9(34), 1-20 (In Persian).
Bahrami, Sh.; Kiani, M.S (2023). The effect of social media and the Internet on the marketing of sports events, Communication Management in Sports Media, 10(3), https://doi.org/10.30473/jsm.2021.50368.1369 (In Persian).
Heydari, A; Khatibi, S; Heydari, R. (2020). The humanitarian role and social responsibility of prominent athletes in social networks during the corona virus epidemic period in meeting the educational needs of students in disadvantaged areas, the third national conference of student sports achievements, Sanandaj, https://civilica.com/doc/1168463 (In Persian).
Jafari, J (2023). Identifying and prioritizing the aspects of Instagram content production of sports teams from the perspective of fans, Master's Thesis, University of Kurdistan, Sanandaj.
Khalil, M.; Kuzechian, H.; Safari, M. (2022). Analysis of the gender factor in the effectiveness of advertising using sports in social networks (case study: Instagram), Sports Marketing Studies, 3(3), 156-129 (In Persian).
Maleki min bash, M; Shahriari, M. (2022). Using social networks for business in Iran: challenges and opportunities, Global Media Journal, 12(2), 111-99 (In Persian).
Mahmoudian, A., Sadeghi Boruojerdi, S., Abbasian, A., & Ganji, F. (2022). Analysis the fans response to self-expression of female professional athletes on Instagram (Case study: Maria Sharapova and Serena Williams). Communication Management in Sport Media, 9(3), 1-14. (Persian).
Mahmoudian, A., Sadeghi Boruojerdi, S., & Delshab, V. (2022). Using social media of Instagram as personal brand management tool for professional athletes. Communication Management in Sport Media, 9(2), 64-81. (Persian).
Mahmoudian, A., Sadeghi Boruojerdi, S., & Heidari Toupkanlou, M. (2021). Analysis of fans' responses to the brand attributes of sports teams on Instagram (Case study: Esteghlal and Persepolis Tehran football teams). Communication Management in Sport Media. https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56800.1492. (Persian).
Mahmoudian, A., Sadeghi Boruojerdi, S., Ghasemi Siani, M., & Ibrahim Faqe Mahmood, A. (2021). Moderating Role of Using Instagram in Relationship between Involvement with the Team, Attachment and Fan Loyalty) Case Study: Persepolis football team). Communication Management in Sport Media, 8(2), 103-115. (Persian).
Statista. Social media - Statistics & facts. https://www.statista.com/topics/1164/social-networks/. (Accessed on 10 may 2020).
Xu, Q., & Armstrong, C. L. (2019). # SELFIES at the 2016 Rio Olympics: Comparing self-representations of male and female athletes from the US and China. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 63(2), 322-338. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 263 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 202 |