امین خندقی؛ مقصود، رجائی، ملیحه (1392)، تاثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجح آنان، روانشناسی تربیتی، 9(28)، صص 15-39.
- ایمانی؛ الهام، رسولی، مریم، و زاغری تفرشی، منصوره (1393)، مروری بر سبکهای یادگیری تجربی در آموزش پرستاری. آموزش پرستاری، شماره 3، صص 33-23.
- باستانی؛ مهیار، محمودی، سیدامیرسعید (1398)، سبکهای یادگیری و تفکر قیاسی در فرآیند طراحی معماری. هنرهای زیبا، معماری و شهرسازی، 24(1)، صص 84-71.
- - ذاکری، سید محمدحسین (1391)، پیشینهها و خلاقیت در طراحی معماری، رساله دکتری، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران.
- - رضائیآشتیانی؛ سیما، مهدینژاد، جمالالدین (1398)، ارائه الگوی ارزیابی آموزشی مبتنی بر معیار در آتلیههای طراحی معماری، فناوری آموزش، 13(3)، صص 458-441.
- - سادات حسینی،؛ الهه، فلامکی، محمدمنصور و حجت، عیسی (1398)، نقش تفکر خلاق و سبکهای یادگیری در آموزش طرلحی معماری، اندیشه معماری، 3(5)، صص 125-140.
- - سرمد؛ زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1387)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه.
- - سیف، علیاکبر (1395)، روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: نشر دوران.
- - صابریتولائی؛ رضا، غفاریانپناهی، علی، باقری، نادر، و آرون، حامد (1395)، اثر بخشی آموزش سبکهای یادگیری بر انگیزش عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان. پنچمین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی، لندن-انگلستان، صص 2354-2338.
- - طلیسچی؛ غلامرضا، ایزدی، عباسعلی و عینیفر، علیرضا (1391)، پرورش توانایی طراحی طراحان مبتدی معماری، طراحی، کاربست و آزمون یک محیط یادگیری سازندهگرا، هنرهای زیبا، معماری و شهرسازی، دوره 17، شماره 4، صص 28-17.
- - علیپور، لیلا (1398)، ارتقای ایده آفرینی در طراحی معماری مبتنی بر پیشینهها به روش اقدام پژوهی، هنرهای زیبا، معماری و شهرسازی، دوره24، شماره 3، صص 47-60.
- - علیپور، لیلا (1396)، ارتقای توانایی طراحی دانشجویان معماری در راستای برداشت صحیح از مصادیق معماری،رساله دکتری، دانشگاه علم و صنعت، تهران.
- - علیپور؛ لیلا، فیضی، محسن، محمدمرادی، اصغر، و اکرمی، غلامرضا (1395)، برداشت صحیح از نمونهها در ایدهپردازی معماری، هنرهای زیبا، معماری و شهرسازی، شماره 3(21)، صص 81-90.
- - فیضی؛ محسن، دژپسند، ساحل (1397)، واکاوی سبکهای یادگیری دانشجویان برای ارتقای آموزش معماری (مطالعه موردی: دانشجویان معماری دانشگاه ارومیه). معماری ایرانی، شماره 14، صص 149-169.
- - کریمی مشاور، مهرداد (1391)، رابطه سبکهای یادگیری و عملکرد دانشجویان در کارگاه طراحی معماری، باغ نظر، شماره 20، صص 82-75.
- - محمودی؛ سید امیرسعید، ذاکری، سید محمدحسین (1390)، استخراج دانش کاربردی از پیشینهها و تاثیر آن بر خلاقیت در طراحی معماری، هنرهای زیبا، معماری و شهرسازی، شماره 47، صص 50-39.
- - گوران؛ شیرین، فروتن، منوچهر، و دژدار، امید (1399)، سبکهای یادگیری دانشجویان معماری: مقایسه بین مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشگاههای استان همدان، هویت شهر، شماره 15(47)، صص 29-42.
- - مهردوست؛ الهام، امینپور، احمد، و ندیمی، حمید (1398)، طراحی معماری به کمک پیشینهها: مطالعه شیوههای بهرهگیری معماران حرفهای در ایران از پیشینههای طراحی، مطالعات معماری ایران، شماره 16،صص 79-61.
- - مهردوست، الهام (1398)، راهکارهای کاربرد پیشینهها در آموزش فرآیند طراحی به دانشجویان مبتدی معماری، رساله دکتری، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان. - مهردوست؛ الهام، امینپور، احمد، و ندیمی، حمید (1397)، مدل کاربرد نقد جهت بهرهگیری از پیشینهها در آموزش و طراحی معماری، هویت شهر. شماره 37، صص 44-33.
- - مهدویپور، حسین (1391)، سرمشق، الگویی جهت استفاده از آثار معماری در اموزش طراحی، رساله دکتری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران. - میرجانی، حمید (1388)، رجوع معمارانه به گذشته؛ جستجوی روشی جهت کسب دانش عملی از طریق تجربه مصادیق معماری، رساله دکتری، دانشگاه شهدی بهشتی، تهران.
- - میرجانی؛ حمید، ندیمی، حمید (1397)، الگوی تجربۀ فعال در آموزش معماری تدوین مدلی برای کسب دانش عملی طراحی از طریق رویکرد طراحانه به مصادیق معماری، مطالعات معماری ایران، 7 (14)، صص 5-20.
- - میرمرادی، سمیه (1397)، بررسی سبکهای یادگیری دانشجویان رشته معماری، هویت شهر، 12(35)، صص 49-64.
- - Alipour, L. (2020). Educating relational thinking to improve design creativity. Art, Design and Communication in Higher Education, 19(1), pp. 81–106.
- -Alipour, L., Faizi, M., Moradi, A., & Akrami, G. (2017). The impact of designers’ goals on design-by-analogy. Design Studies, 51, pp 1–24.
- - Collado, D., & Hesamedin, O. (2010). Influence of environmental information on creativity. Design Studies, 31(5), pp 479-498.
- - Azrai, E.P., Ernawati, E. & Sulistianingrum, G. (2017). PENGARUH GAYA BELAJAR DAVID KOLB (DIVERGER, ASSIMILATOR, CONVERGER, ACCOMMODATOR) TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA MATERI PENCEMARAN LINGKUNGAN. Biosfer: Jurnal Pendidikan Biologi, 10(1), pp. 9–16.
- - Demirkan, H., & Demirbas, O. O. (2010). The effect of Learning styles and gender on the academic performance and architecture students. Social and Behavioral Sciences, 2(2): 1390-1394.
- - Demirbas, D. D., & Demirkan, H. (2007). Learning styles of design students and the relationship of academic performance and gender in design education. Learning and Instruction Journal, 17: 345- 359.
- - Demirbas, D.D., & Demirkan, H. (2003). Focus on architectural design process through Learning styles. Design Studies Journal, 24, pp 437- 456.
- - Eilouti, B. H. (2009). Design Knowledge Recycling Using Precedent-Based Analysis and Synthesis Models. Design Studies, 30(4): 340-368. - Goldschmidt, G. (2011). Avoiding design fixation: transformation and abstraction in mapping from source to target. Journal of Creative behavior, 45(2), pp 92-100.
- - Jumroidah, S., Kadir, K. & Suhar, S. (2019) ‘PENGARUH GAYA BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS VII SMP NEGERI 1 UNAAHA’, Jurnal Penelitian Pendidikan Matematika, 6(3), pp 57–70.
- - Kolb, D. A. (2014). Experiential learning: experience as the source of learning and development. (2th ed.) Pearson education.
- - Kvan, T., & Yunyan, J. (2005). Students learning styles and their correlation with performance in architectural design studio. Design Studies Journal, 26, pp 19- 34.
- - Özdemir, E.E, & Akalın, A. (2022). The Relationship between Students: Mimetic Approaches and Learning Styles in Architectural Design Education. Periodica Polytechnica Architecture, 53(2), pp 113–126.
- - Ozkan, O., & Dogan, F. (2013). Cognitive strategies of analogical reasoning in design, differences between expert and novice designers. Design studies, 34(4): 161- 192.
- - Oxman, R. (1994). Precedents in design: a computational model for organization of precedent knowledge. Design studies. 15(2): 141-15.
- - Poorkazemi, R., & Asadi, M. (2018). Relationship between Students’ Learning Styles and Their Preferred Method of Teaching and the Teaching Methods of Faculty Members in Clinical Teaching. Health Education and Health Promotion, 6(1), pp 39–45.
- - Ridzal, D.A. (2022). The influence of David Kolb’s learning style on students’ biology learning achievement. Jurnal Pijar Mipa, 17(2), pp. 143–147.
- - Setiana, S. (2020). Pengaruh Gaya Belajar terhadap Prestasi Belajar Siswa. Jurnal Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, 1(1), pp 50–58.
- - Sugianto, R., Rahmah, K., Inganah, S., Darmayanti, R., & Ningsih, E. F. (2022). Analysis of Mathematics Problem Solving Ability of Junior High School Students Based on APOS Theory Viewed from the Type of Kolb Learning Style. Jurnal Pendidikan, 5(2), pp 109–122.
- - Syatriana, E., Akib, E. and Saiful, S. (2022). Kolb’s Learning Style Affects EFL Creativity of Indonesian Students. Jurnal Pendidikan, 14(3), pp 3425–3436.
|