تعداد نشریات | 155 |
تعداد شمارهها | 5,978 |
تعداد مقالات | 65,456 |
تعداد مشاهده مقاله | 107,982,567 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 84,403,249 |
تجارب فارغالتحصیلان علوم ورزشیِ شاغل در کسبوکارهای ورزشی: یک رویکرد پدیدارشناسانه | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 خرداد 1402 اصل مقاله (549.29 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2020.300220.2445 | ||
نویسندگان | ||
زینب مندعلی زاده* 1؛ حبیب هنری2؛ احسان شاکری3 | ||
1دانشگاه اراک | ||
2علامه طباطبایی، دکترا | ||
3مدیریت ورزشی دانشگاه اراک | ||
چکیده | ||
هدف، مطالعۀ تجارب فارغالتحصیلان علوم ورزشیِ شاغل در کسبوکارهای ورزشی بود. از روش پدیدارشناسی توصیفی استفاده شد. مشارکتکنندگان فارغالتحصیلان علوم ورزشی بودند که کسبوکار ورزشی را راهاندازی کرده بودند. در این راستا، از نمونهگیری گلولهبرفی و نیز از مصاحبه عمیق استفاده شد که نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه داشت. از مشارکتکنندۀ 12 به بعد مفاهیم استخراج شده تکراری بود. بر این اساس، 8 درونمایه اصلی استخراج شد که عبارت بود از: نیاز به صبور بودن، تلاش جهت کسب دانش و مهارتهای فردی، نیاز به داشتن اعتمادبهنفس، سخت و طاقتفرسا بودن محیط کسبوکار (گرفتن انواع مجوزها)، خلأ برنامههای درسی ارائهشده، کیفیت تعامل استادان با دانشجویان در فرآیندهای آموزشی، نوآوری داشتن در فرایند کسبوکار و فرایندهای مدیریتی دانشکدههای/ گروههای علوم ورزشی. مطالعۀ دیدگاهها و ادراک فارغالتحصیلان علوم ورزشی نسبت به تجارب بهدستآمده، آموزشهای علوم ورزشی و محیط کسبوکار نشان میدهد نگرش فارغالتحصیلان برای مدیریت کسبوکار، داشتن مهارتهای فردی و تلاش برای بهدست آوردن دانش و نوآوری متناسب با تغییرات بهروز ورزش و عمده پیشنهاد آنان ارائه کاربردیتر برنامه درسی توسط استادان، گنجاندن برنامههای درسی مناسب و تعامل بیشتر استادان با دانشجویان بود. محیط کسبوکار از دیدگاه آنها سخت و طاقتفرسا و نیازمند برخورد اصولی با چالشهای آن بود. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه آموزشی؛ پدیدارشناسی؛ علوم ورزشی؛ کسبوکار ورزشی؛ محیط کسبوکار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Experiences of sport science graduates in sport business: a phenomenological approach | ||
نویسندگان [English] | ||
zeinab mondalizade1؛ habib honari2؛ ehsan shakeri3 | ||
1arak university | ||
2allameh tabatabai | ||
3sport management, Arak University | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to study the experiences of sports science graduates working in sports clubs. Descriptive phenomenological method was used. Participants in this study were graduates of sport sciences who had been engaged in sporting activities. In this regard, the use of snowball sampling and deep interviewing were used. Sampling continued to reach the theoretical saturation. Accordingly, 8 main themes were extracted: the need for patience, the effort to acquire knowledge and skills, the need for self-confidence, the psychological pressures, the rigidity of the business environment and the workload (obtaining a variety of licenses), the vacuum offered by the curriculum, the quality of engagement of faculty with students in educational processes, innovation in the business process, and the management processes of the faculties of the science of sport. As a result of studying the attitudes and perceptions of graduates of sport sciences on the experiences gained, sport science and business environment shows that the attitudes of graduates to business management was having individual skills and attempts to acquire knowledge and innovation commensurate with the up-to-date changes in sport, and their main suggestion was to offer more practical curriculums by the professors, to incorporate appropriate curricula and to engage more professors with students. From their point of view, the business environment was hard and demanding and required a principled approach to its challenges. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Curriculum, phenomenology, sports science, Sports business, business environment | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 39 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10 |