- ابراهیمی ناغانی، حسین (1388). پژوهشی پیرامون نمد و نمدمالی چهارمحال و بختیاری با تحلیلی بر ظرفیتهای خاص و تغییر در کارکرد نمد. ماه هنر، 138: 72-81.
- افروغ، محمد (1400). گبهها: نقاشیهای بافتهشده در عشایر، بررسی فرایند بافت، تحلیل و تطبیق گبههای قدیم و جدید با نقاشی مدرن. رجشمار، 2، 139-157.
- افروغ، محمد و قشقاییفر، فتحعلی (1397). پژوهشی در انواع فنون بافت دستبافتههای قشقایی. دانشهای بومی ایران، 10، 151-185.
- ایزدی جیران، اصغر (1394). بازار ورنی: زندگینامۀ اجتماعی دستبافتههایی از لومه دره تا تهران. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 1، 41-61.
- پرهام، سیروس (1375). شاهکارهای فرشبافی فارس. تهران: سروش.
- پشوتنیزاده، آزاده (1394). گاههای آفرینشی در برخی از فرشهای شیری فارس. گلجام، 27، 55-76.
- پیربابائی، محمدتقی و ایرانشاهی، رحیم (1400). تحلیلی تاریخی بر نقش فرهنگ وقف و کارکرد آن در ساختیابی شهر تبریز با تأکید بر آراء گیدنز. مطالعات فرهنگ-ارتباطات، 55، 223-248.
- پیرسون، کریستوفر (1384). معنای مدرنیت: گفتوگوی پیرسون کریستوفر با آنتونی گیدنز. ترجمۀ علیاصغر سعیدی. تهران: کویر.
- تناولی، پرویز (1383). گبه: هنر زیر پا. تهران: فرهنگسرای یساولی.
- ریترز، جورج (1377). نظریۀ جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمۀ محسن ثلاثی. چاپ سوم. تهران: علمی.
- ژیمنز، مارک (1390). زیباییشناسی چیست. ترجمۀ محمدرضا ابوالقاسمی. تهران: ماهی.
- صدیقی، بهرنگ (1389). تئوری ساختیابی آنتونی گیدنز: پیامدهای تئوریک و روششناختی و کاربرد عملی آن در جامعهشناسی. پژوهش اجتماعی، 9، 149-167.
- کسل، فلیپ (1383). چکیدۀ آثار آنتونی گیدنز. ترجمۀ حسن قاضیان. چاپ دوم. تهران: ققنوس.
- کوماراسوآمی، آناندا (1384). استحالۀ طبیعت در هنر. ترجمۀ صالح طباطبایی. تهران: فرهنگستان هنر.
- لینچ، کوین (1374). سیمای شهر. ترجمۀ منوچهر مزینی. چاپ چهارم. تهران: دانشگاه تهران.
- پارکر، جان (1386). ساختیابی. ترجمۀ حسین قاضیان. تهران: نشرنی.
- مدقق، محمدداوود و حاجیحیدری، حامد (1394). روششناسی انتقادی عاملیت و ساختار در اندیشۀ گیدنز از منظر حکمت متعالیه. معرفت فرهنگی-اجتماعی، 3، 1-11.
- مقدس، علیاصغر و قدرتی، حسین (1383). نظریۀ ساختاریشدن آنتونی گیدنز و مبانی روششناختی آن. علوم اجتماعی، 4، 1-31.
- نرسیسیانس، امیلیا (1390). تأثیر تجارت بر توسعۀ هنر نقاشی جلفای اصفهان در عصر صفوی. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 2، 55-73.
- نصیری، محمدجواد (1374). سیری در هنر قالیبافی ایران. تهران: نشر مؤلف.
- وودوارد، ایان (1397). فهم فرهنگ مادی. ترجمۀ شایسته مدنی لواسانی. تهران: لوگوس.
- وولف، هانس (1372). صنایعدستی کهن ایران. ترجمۀ سیروس ابراهیمزاد. تهران: آموزش و انقلاب اسلامی.
- یساولی، جواد (1374). قالیها و قالیچههای ایران. تهران: نشر فرهنگسرا (یساولی).
- زارع، ایمان و غلامی جمکرانی، رضا (1398). تئوری ساختیابی آنتونی گیدنز و نقش آن در تعیین مدل پاسخگویی سازمانی در نظام حسابداری. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 30، 41-57.
- شویره، کریستین و فونتن، اولیویه (1385). واژگان بوردیو. ترجمۀ مرتضی کتبی. تهران: نشرنی.
- کلهون، کریک (1387). تئوری جامعهشناسی آنتونی گیدنز. ترجمۀ جمال محمدی. تهران: نشرنی.
- کرایب، یان (1378). تئوری اجتماعی مدرن: از پارسونز تا هابرماس. ترجمۀ عباس مخبر. تهران: آگاه.
- استونز، راب (1381). متفکران بزرگ جامعهشناسی. ترجمۀ مهرداد میردامادی. تهران: مرکز.
- کوهن، ایراجی (1379). آنتونی گیدنز در متفکران بزرگ جامعهشناسی. ترجمۀ مهرداد میردامادی. تهران: مرکز.
- کوهن، ایراجی (1388). آنتونی گیدنز در متفکران بزرگ جامعهشناسی. ترجمۀ مهرداد میردامادی، تهران: مرکز.
- ساداتی، ناصر و مهرمحمدی محمود (1394). نمادبودگی اثر هنری: تبیین نظریۀ نمادپردازی سوزان لنگر. کیمیای هنر، 16، 33-42.
- همایونپور، پرویز (1383). جیران: زن عشایری و چنته. تهران: چشمه.
- Dilley A. U. (1931). Oriental rugs and carpets. New York/ London (revised edition by M.S.Dimand 1959).
- Geertz, C. (1973). The interpretation of cultures, New York: Basic Books.
- Giddens, A. (1984). The constitution of society; Outline of the theory of structuration, Cambridge, Polity Press.
- Giddens, A. (1984). The constitution of society. Berkeley, C.A: University of California Press.
- Giddens, A. (1981). A contemporary critique of historical materialism. Vol. 1, Power, property and the state, London, Macmillan.
- Tucker, K. H. (1998). Anthony Giddens and modern social theory, London: Sage Publication.
- Turner, J. H. (2003). The structure of sociological theory. United States: Wadsworth.
|