![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,515,437 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,776,576 |
بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
دوره 12، شماره 3، مهر 1401، صفحه 257-271 اصل مقاله (702.04 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2022.340212.942 | ||
نویسنده | ||
فاطمه خداکرمی* | ||
استادیار گروه زبان و ادبیات آلمانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
با همهگیریکرونا درسراسردنیا تمامی فعالیتهای آموزشیتعطیل شدند و تنها گزینۀ ادامه فعالیت مراکز آموزشی"آموزش از راه دور" بود. در این پژوهش تلاش شده کیفیت و تاثیرآموزش مجازی بر یادگیری دانشجویان ورودی جدید زبانآلمانی که شروع تحصیلآنها در دانشگاه همزمان با تغییرسیستم آموزشحضوری به شکل آموزش آنلاین- مجازی بودهاست، درسه مهارت زبانی خواندن، نوشتن، صحبت کردن مورد ارزیابی قرارگیرد و سطح علمی دروس پایۀ تعداد 55 نفر از دانشجویان درچهار بخشخواندن، زبان گفتاری، زبان نوشتاری و دستور در آزمونهای پایانی نیمسال اول 1401-1400 در دو سطح کمی و کیفی بررسی و همچنین دیدگاه آنها دربارهآموزش از راه دور مورد ارزیابی قرارگیرد. نتایج حاصل از این ارزیابیحاکی از تفاوت قابل توجه در قبولی دانشجویان است؛ هیجکدام از دانشجویان جامعه آماری این تحقیق بر خلاف سنوات گذشته در مواد امتحانی دروس پیشدانشگاهی و ترم یک رد نشدند، این در حالی است که براساس ارزیابی فقط 12% از دانشجویان ورودی جدید به زبان آلمانی آشنایی داشتند و %80 از دانشجویان تجربۀ آموزش از راه دور نداشتند و سطح آگاهی آنها از اطلاعات فناوری پایین بودهاست، ضمنا دراین بررسی مزایا و معایب مختلف یادگیری از راه دور و راه حلهای آموزشی برای رفع مشکلات ناخواسته بواسطۀ ضعفها و نقصانهای آموزش از راه دور ارائه گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
همهگیری کرونا"؛ آموزش از راه دور"؛ مهارت زبانی"؛ آسیبهای آموزش مجازی"؛ "؛ دانشجویان زبان آلمانی" | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
11.Garrote, Ariana & Kollegen (2021). Fernunterricht während der Coronavirus-Pandemie Analyse von Herausforderungen und Gelingensbedingungen, 4-89. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32306
13.Hoshii, M. , Schumacher, N. (2021). Interaktionale Kompetenz als Lernziel für Lernende und Lehrende des Deutschen als Fremdsprache* Einblicke in kollaboratives Lernen per Videokonferenz. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, Band 1, Heft 1, S. 14-33
14.Kuhnecke, Anke (2020). Methoden für das Unterrichtsgespräch im Fremdsprachenunterricht https://www.telc.net/nc/verlagsprogramm/ueber-telc/daf wissensportal/didaktik/unterrichtsgespraech.html
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 379 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 462 |