تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,118,638 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,224,693 |
ارائة مدل بهبود نوآوری آموزشی معلمان تربیت بدنی با استفاده از روش DEMATEL | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 14، دوره 15، شماره 2، تیر 1402، صفحه 248-233 اصل مقاله (522.53 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2022.336094.2869 | ||
نویسندگان | ||
محبوبه مهراجی* 1؛ فرزاد غفوری2؛ سارا کشکر2؛ محمد جوادی پور3 | ||
1گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
2گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
3گروه روشها و برنامههای آموزشی و درسی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل مؤثر بر بهبود نوآوری آموزشی معلمان تربیت بدنی اجرا شد. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود که بخش کیفی آن بهصورت تحلیل مضامین انجام گرفت. روش پژوهش: جامعة آماری شامل افراد آگاه به موضوع پژوهش بودند که برحسب انتخاب هدفمند، 13 نفر بهعنوان نمونه مشخص شدند. ابزار پژوهش شامل مصاحبههای نیمهساختارمند و پرسشنامة محققساخته بود. روایی پرسشنامه با توجه به نظر خبرگان بررسی شد. همچنین پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش محاسبة آلفای کرونباخ بررسی شد (81/0= α). در قسمت تجزیهوتحلیل کمی تحقیق، از روش دیمتل استفاده شد. تمامی فرایند تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق در نرمافزار EXCEL انجام گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که 8 عامل کلی شامل مسائل اجتماعی، مسائل انگیزشی، جنبههای نظارتی، زیرساختها، دانش تخصصی، حمایتهای دولتی، قوانین و مقررات حمایتی و مسائل مدیریتی در جهت بهبود نوآوری آموزشی معلمان تربیت بدنی مهم است. نتیجهگیری: با توجه به نتایج مشخص شد که دانش تخصصی، حمایتهای دولتی و زیرساختها بهعنوان عوامل علی و قوانین و مقررات حمایتی، مسائل مدیریتی، جنبههای نظارتی، مسائل اجتماعی و مسائل انگیزشی بهعنوان عوامل معلولی مشخص شد. بهعبارتی سرمایهگذاری در خصوص بهبود دانش تخصصی، حمایتهای دولتی و زیرساختها سبب ارتقای نوآوری آموزشی میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیت بدنی؛ تعلیم و تربیت؛ مدارس؛ منابع مالی؛ نوآوری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 508 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 230 |