- ایران (1392). بانوی نقشآفرین موسیقی. روزنامۀ ایران، 5415، (25 تیر 1392).
- ایسنا (1389). ارژنگ کامکار در جمع خبرنگاران: فروش آثارم رضایتبخش بوده است مخاطبان نقاشی در این سالها بیشتر شدهاند. بازیابیشده از: https://www.isna.ir/news/8906-17377/
- ایسنا (1397). فرشچیان و کامکار در فهرست گنجینههای زنده بشری. بازیابیشده از: https://www.isna.ir/news/97120100490/.
- باطنی، محمدرضا (1387). مسائل زبانشناسی نوین (مجموعه مقالات). تهران: انتشارات آگه.
- پارسا، پوریا (1386). نگاهی به کنسرت گروه کامکارها: همۀ صداهای یک خانواده. روزنامۀ اعتماد، 1480، (11 شهریور 1386).
- پیری، فیضالله (1393). محمدرضا لطفی به روایت قشنگ کامکار: این هنرمند نزد کامکارها بزرگ است. روزنامۀ شرق، 2264، (27 اسفند، 1393).
- حیدرخانی، سبا و سهرابی، سیده پریناز (1393). گفتوگو با بیژن کامکار به بهانۀ اجرای کنسرت در تبریز: کامکارها موسیقی محلی کردستان را ملی کردند. روزنامۀ اعتماد، 3167، (8 بهمن 1393).
- خبرآنلاین (1396). از زاری و مویه تا زنجیرشدن به زلف لیلی. بازیابیشده از: https://www.khabaronline.ir/news/729443/
- رخزادی، علی (1390). آواشناسی و دستور زبان کردی. سنندج: انتشارات ترفند.
- سعیدی، علیرضا (1395). تلاش برای ورود به هزارۀ سوم با یک کنسرت خیریه آغاز شد. خبرگزاری مهر، بازیابیشده از: https://www.mehrnews.com/news/3659226/
- سعیدی، علیرضا (1399). «هوشنگان» منتشر میشود/ ایدههای متفاوت هوشنگ کامکار. خبرگزاری مهر. بازیابیشده از: https://www.mehrnews.com/news/5060358/
- صادقی فسایی، سهیلا و عرفانمنش، ایمان (1394). مبانی روششناختی پژوهش اسنادی در علوم اجتماعی؛ مورد مطالعه: تأثیرات مدرنشدن بر خانوادۀ ایرانی. فصلنامۀ علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ، 8(29)، 61-91.
- فرزانه، امیر (1395). نشست خبری کنسرت کامکارها و جشن ۲۵ سالگی محک. بازیابیشده از: http://www.tehranpicture.ir/fa/album/419/
- قاسمی، وحید.، و صمیم، رضا. (1387). مطالعهای پیرامون رابطه قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی با استفاده از دادههایی در زمینه مصرف موسیقایی در شهر تهران. مجله جامعه شناسی ایران، 9(1)، 80-101.
- کامکارها. (1398). بیژن کامکار. بازیابیشده از: http://web.archive.org/web/20101006023306/http://www.kamkars.net/about/#2
- کردنور (2014). بیوگرافی اعضای گروه کامکار گروه سنتی کامکار، خانوادگیترین گروه سنتی ایرانی. بازیابیشده از: http://kurdnoor.ir/%D8%A8%D9%8A%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%D9%8A-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%83%D8%A7%D9%85%D9%83%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%A9/
- محمدپور، احمد (1390). ضد روش 2: مراحل و رویههای عملی در روششناسی کیفی. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
- میرعلینقی، علیرضا (1382). برای کامکارها و بهخاطر موسیقی حرفهای. همشهری (۲۴ مهر ۱۳۸۲)، بازیابیشده از: http://www.harmonytalk.com/id/128001/
- نصیریفر، حبیبالله (1384). مردان موسیقی سنتی و نوین ایرانی. تهران: انتشارات سنایی.
- نوایاب (1400) ارژنگ کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/arjang-kamkar/album2.html
- ـــــــــــــــــ بیژن کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/bijan-kamkar.html
- ـــــــــــــــــ هوشنگ کامکار. بازیابیشده از
: https://www.navayab.com/houshang-kamkar.html
- ـــــــــــــــــ اردشیر کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/ardeshir-kamkar.html
- ـــــــــــــــــ اردوان کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/ardavan-kamkar.html
- ـــــــــــــــــ ارسلان کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/arsalan-kamkar.html
- ـــــــــــــــــ بیژن کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/bijan-kamkar.html
- ـــــــــــــــــ پشنگ کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/pashang-kamkar/album2.html
- ـــــــــــــــــ قشنگ کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/ghashang-kamkar.html
- ـــــــــــــــــ هانا کامکار. بازیابیشده از:
https://www.navayab.com/hana-kamkar.html
- همشهری (1386). زندگینامه: هوشنگ کامکار. بازیابیشده از: ir/xjgm
- ــــــــــ (1388). زندگینامه: ارسلان کامکار. بازیابیشده از: ir/xQyz
- ــــــــــــــــــ زندگینامه: اردوان کامکار. بازیابیشده از: ir/xQBt
- ــــــــــــــــــ زندگینامه: ارژنگ کامکار. بازیابیشده از: ir/xQBs
- ـــــــــــــــ زندگینامه: پشنگ کامکار. بازیابیشده از: ir/xQyv
- ـــــــــــــــ زندگینامه: قشنگ کامکار. بازیابیشده از: ir/xQBr
- یعقوبیان، سعید (1393). گفتوگو با بیژن کامکار به بهانۀ اجراهای اخیرش: از خدایمان بود الگو شویم. روزنامۀ اعتماد، 2981، (21 خرداد 1393).
- Abubakir, N. H. R. (2016). Bringing Kurdish Music to the West. D. Thesis, University of Kansas.
- Aggestam, M. (2007). Art-entrepreneurship in the Scandinavian music industry. Entrepreneurship in the creative industries: An international perspective, 30-53.
- Banks, M., & Hesmondhalgh, D. (2009). Looking for work in creative industries policy. International journal of cultural policy, 15(4), 415-430.
- Boman, B. (2019). Achievement in the South Korean music industry. International Journal of Music Business Research, 8(2), 6-26.
- Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
- Caves, R. E. (2003). Contracts between art and commerce. Journal of economic Perspectives, 17(2), 73-83.
- Cooke, P., & De Propris, L. (2011). A policy agenda for EU smart growth: the role of creative and cultural industries. Policy Studies, 32(4), 365-375.
- DCMS (2013). Classifying and Measuring the Creative Industries. London: DCMS.
- (1998). Creative Industries Mapping Document. London: DCMS.
- (2019). DCMS sector economic estimates methodology. London: Department for Digital, Culture, Media and Sport. London: DCMS.
- (2007). Creative industries economic estimates statistical bulletin. London: DCMS.
- De Beukelaer, C. (2017). Toward an ‘African’take on the cultural and creative industries?. Media, Culture & Society, 39(4), 582-591.
- Enhuber, M. (2014). How is Damien Hirst a cultural entrepreneur?. Artivate, 3(2), 3-20.
- Guerrero Melo, D. (2013). A model of public intervention for music festivals as creative industries in small and medium-size cities: an assessment of the case of Enschede. Master's thesis, University of Twente.
- Hausmann, A. (2010). German artists between bohemian idealism and entrepreneurial dynamics: Reflections on cultural entrepreneurship and the need for start-up management. International Journal of Arts Management, 17-29.
- Henry, C. (Ed.). (2007). Entrepreneurship in the creative industries: An international perspective. Edward Elgar Publishing.
- Hesmondhalgh, D. (2018). The cultural industries. Sage.
- Koohi-Kamali, F. (2003). The political development of the Kurds in Iran: Pastoral nationalism. Springer.
- Lai, A. (2006). Glitter and grain Aura and authenticity in the celebrity. Framing Celebrity: New Directions in Celebrity Culture, 215.
- Landoni, P., Dell’era, C., Frattini, F., Petruzzelli, A. M., Verganti, R., & Manelli, L. (2020). Business model innovation in cultural and creative industries: Insights from three leading mobile gaming firms. Technovation, 92, 102084.
- Leslie, L. Z. (2011). Celebrity in the 21st Century. California: ABC-CLIO.
- Li, F. (2020). The digital transformation of business models in the creative industries: A holistic framework and emerging trends. Technovation, 92, 102012.
- Lie, J. (2012). What is the K in K-pop? South Korean popular music, the culture industry, and national identity. Korea observer, 43(3), 339-363.
- Longhurst, B. (2007). Popular music and society. Polity.
- Lounsbury, M., & Glynn, M. A. (2019). Cultural entrepreneurship: A new agenda for the study of entrepreneurial processes and possibilities. Cambridge University Press.
- Loy, S., Rickwood, J., & Bennett, S. (2018). Popular Music, Stars and Stardom: Definitions, Discourses, Interpretations. STARDOM, 1.
- Oh, I. (2013). The globalization of K-pop: Korea’s place in the global music industry. Korea Observer, 44(3), 389-409.
- Oh, I., & Lee, H. J. (2014). K-pop in Korea: How the pop music industry is changing a post-developmental society. Cross-Currents: East Asian History and Culture Review, 3(1), 72-93.
- Park, G. (2013). Manufacturing creativity: production, performance. Korea Journal, 53(4), 14-33.
- Park, S. H., & Zhang, Y. (2020). Cultural entrepreneurship in corporate governance practice diffusion: Framing of “independent directors” by US-listed Chinese companies. Organization Science, 31(6), 1359-1384.
- (2015). Group Kamkars Music Kurdish Iran. Retrieved: https://prezi.com/ie7qanavmg64/group-kamkars-music-kurdish-iran/.
- Redmond, S., & Holmes, S. (Eds.). (2007). Stardom and celebrity: A reader. Sage.
- Santoro, G., Bresciani, S., & Papa, A. (2020). Collaborative modes with cultural and creative industries and innovation performance: the moderating role of heterogeneous sources of knowledge and absorptive capacity. Technovation, 92, 102040.
- Schultz, M., & Van Gelder, A. (2008). Creative Development: Helping Poor Countries by Building Creative Industries. LJ, 97, 79.
- Scott, A. J. (2004). Cultural-products industries and urban economic development: prospects for growth and market contestation in global context. Urban Affairs Review, 39(4), 461-490.
- Sheyholislami, J. (2011). Kurdish identity, discourse, and new media. Springer.
- Shuker, R. (2012). Popular music culture: The key concepts. Routledge.
- Towse, R. (2020). Creative industries.In Handbook of Cultural Economics (3rd). Edward Elgar Publishing.
- (2008). Creative economy report 2008: The challenge of assessing the creative economy towards informed policy-making. United Nations. Retrieved from https://unctad.org/en/pages/PublicationArchive.aspx?publicationid=945.
- (2018). Creative Economy Outlook: Trends in International Trade in Creative Industries 2002–2015. Country Profiles: 2005–2014. In United Nations Conference on Trade and Development.
- Wong, C. Y., & Gao, R. (2008). Creative Industry in UK, Japan and China: A supply chain management perspective (No. 2008-01).
|