تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,118,361 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,224,388 |
طراحی مدل ساختاری تفسیری توانمندسازی منابع انسانی مبتنی بر سواد دیجیتالی در ادارات کل ورزش و جوانان کشور | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 8، دوره 15، شماره 2، تیر 1402، صفحه 148-133 اصل مقاله (496.33 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2022.330631.2816 | ||
نویسندگان | ||
فرناز فروتن1؛ اسماعیل شریفیان* 2؛ کوروش قهرمان تبریزی2؛ محسن منوچهری نژاد3 | ||
1گروه مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران | ||
2گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران | ||
3گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف این پژوهش شناسایی و مدلسازی ساختاری تفسیری توانمندسازی منابع انسانی مبتنی بر سواد دیجیتالی در ادارات کل ورزش و جوانان با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوة گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای میدانی بود. جامعة آماری پژوهش شامل استادان دانشگاهی آگاه به مقولۀ فناوری اطلاعات، پژوهشگران حوزۀ رسانه و فناوری در رشتۀ مدیریت ورزشی و مدیران ادارۀ کل ورزش و جوانان منتخب کشور با تحصیلات مرتبط در رشتههای مدیریت بودند. با بهرهگیری از روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری، آگاهیدهندگان کلیدی (12 نفر) برای شناسایی چارچوب مدل سواد دیجیتالی مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی در ادارات کل ورزش و جوانان انتخاب شدهند. یافتهها: نتایج نشان داد که عوامل درک نیاز به اطلاعات، یادگیری نحوۀ استفاده از اطلاعات و یافتن اطلاعات دارای قدرت نفوذ زیاد و وابستگی کم هستند، عوامل دستهبندی اطلاعات، بهکارگیری اطلاعات و ارزیابی اطلاعات دارای قدرت نفوذ کم و وابستگی زیادند. نتیجهگیری: بنابراین چارچوب پیشنهادی سواد دیجیتالی مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی در ادارات کل ورزش و جوانان، راهنمای مناسبی برای افزایش توانمندسازی کارکنان است. | ||
کلیدواژهها | ||
بهکارگیری اطلاعات؛ جستجوی اطلاعات؛ مدل؛ مدیریت اطلاعات؛ یافتن اطلاعات | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 737 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 295 |