- باسامی، احمد، علمبیگی، امیر و مرادی، مصطفی (1399)، تأثیر ارزش مصرف غذای محلی بر قصد رفتاری گردشگران (مورد مطالعه: مناطق نمونۀ گردشگری روستایی اورامانات در استان کردستان)، مجلۀ علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، سال شانزدهم، شمارۀ 2: 163-180.
- بسطامیپور، مریم، محمدی، اسفندیار، پوراشرف، یاساناله و سایهمیری، کورش (1394)، بررسی انگیزههای مؤثر بر مصرف غذاهای محلی در شهر ایلام در سال 1392، مجلۀ علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سال بیستوسوم، شمارۀ 3: 1-9.
- تاجریمقدم، مریم، راحلی، حسین، ظریفیان، شاپور و یزدانپناه، مسعود (1400)، کشف موانع رفتار حفاظت آب کشاورزی و عوامل مرتبط با استفاده از نظریۀ دادهبنیان (مورد مطالعه: دشت نیشابور استان خراسان رضوی)، مجلۀ تحقیقات اقتصاد و توسعۀ کشاورزی ایران، دورۀ پنجاهودوم، شمارۀ 2: 287-308.
- جعفری مهرآبادی، مریم، اکبری، مجید، عطایی، فرزانه و رزاقی، فرزانه (1396)، مدلیابی ساختاری-تفسیری عوامل مؤثر بر توسعۀ گردشگری غذا (مطالعۀ موردی: شهر رشت)، فصلنامۀ مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، سال دوازدهم، شمارۀ 40: 681-698.
- حسنی، قاسم (1398)، بررسی نگرش گردشگران نسبت به غذاهای محلی بومی در مازندران، فصلنامۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، سال هشتم، شمارۀ 2: 91-104.
- رحیمی فیضآباد، فاطمه، یزدانپناه، مسعود، غلامرضایی، سعید و احمدوند، مصطفی (1400)، واکاوی محدودیتهای نهادی مدیریت منابع آب زیرزمینی در مناطق روستایی استان لرستان با استفاده از روش کیفی، فصلنامۀ پژوهشهای روستایی، سال دوازدهم، شمارۀ 1: 94-109.
- رزاقی چلنگر، مطلب (1388)، مروری بر غذاهای محلی روستای چالگر از توابع اردبیل، فصلنامۀ نجوای فرهنگ، شمارۀ 11: 111-114.
- سازمان مدیریت و برنامهریزی استان بوشهر (1396)، سالنامۀ آماری استان بوشهر.
- سرور، رحیم، اکبری، مجید و درویش، بهروز (1396)، طراحی مدل توسعۀ گردشگری غذا در ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، فصلنامۀ جغرافیا، سال پانزدهم، شمارۀ 53: 73-90.
- سواری، مسلم و سوختانلو، مجتبی (1398)، مطالعۀ درک معنایی روستاییان از مفهوم امنیت غذایی، دوفصلنامۀ توسعۀ محلی (روستایی-شهری)، سال یازدهم، شمارۀ 1: 239-266.
- سواری، مسلم، شعبانعلی فمی، حسین، ایروانی، هوشنگ و اسدی، علی (1397)، طراحی الگوی پایدارسازی معیشت کشاورزان کوچکمقیاس در شرایط خشکسالی استان کردستان، فصلنامۀ تحلیل فضایی مخاطرات محیطی، سال پنجم، شمارۀ 2: 1-18.
- شفقی، خسرو، دلشاد، علی، سالاری، هادی، خواجوی، عبدالجواد، اکرامی، علی، صنیعی، نزهت و خواجه، عصمت (1385)، شناسایی انواع غذاهای بومی و تعیین مواد اولیه و روش پخت آنها در جمعیت تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی شهر گناباد، مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دورۀ هشتم، ویژهنامۀ تحقیقات جمعیتی (ضمیمۀ 1): 46-53.
- شیردل، الهام و محمدی، مریم (1400)، مطالعۀ کیفی شکلگیری احساس تعلق اجتماعی و تکرار جرم در مددجویان سابقهدار، فصلنامۀ مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، سال دهم، شمارۀ 2: 499-528.
- عارف، هادی، بودلایی، حسن و بیگی، وحید (1394)، پدیدارشناسی تجربۀ اخراجشدن از کار، فصلنامۀ مدیریت دولتی، سال هفتم، شمارۀ 3، 573-594.
- غفاری، محمد، شفیعی، میثم، حاتمی ورزنه، ابوالفضل، حیدرپور دعویسرانی، وحید و فرمانی، مهدی (1400)، عوامل تعیینکنندۀ موفقیت بازاریابی کششی در گردشگری غذا رهیافت فراترکیب، فصلنامۀ علمی-پژوهشی گردشگری و توسعه، سال دهم، شمارۀ 3: 201-227.
- قنبری، ابوالفضل، فرزانکیا، شیرین و عبدی دایلاری، خاطره (1400)، بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای غذای محلی در جذب گردشگران غذایی (مورد مطالعه: شهر تبریز)، فصلنامۀ گردشگری و توسعه، سال دهم، شمارۀ 1: 95-106.
- کلامی، عبدالحلیم، مهرانی، هرمز، سعیدی، پرویز و عباسی، ابراهیم (1399)، بازاریابی اجتماعی در حوزۀ صنعت آب و فاضلاب با رویکرد مبتنی بر نظریۀ دادهبنیاد، نشریۀ آب و توسعۀ پایدار، سال هفتم، شمارۀ 4: 31-44.
- گرکانی، رکسانا و علیرضایی، ابوتراب (1400)، بررسی تأثیر غذای محلی با نقش میانجی منافع ادراکی توریستها در بین گردشگران شهر رشت، فصلنامۀ جغرافیایی فضای گردشگری، سال دهم، شمارۀ 40: 99-114.
- نیکرفتار، طیبه، کریمیزاده، الهه و حسینی، الهه (1397)، شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری غذاهای محلی در استان گیلان، فصلنامۀ گردشگری و توسعه، سال هفتم، شمارۀ 4: 119-133.
- ودادهیر، ابوعلی، امیدوار، نسرین، رفیعفر، جلالالدین و جوان محجوبدوست، سارا (1394)، مطالعۀ قومنگارانۀ غذاهای محلی در شهرستان فومن: پژوهشی در مردمشناسی غذا و تغذیه، مطالعات اجتماعی ایران، سال نهم، شمارۀ 4: 106-138.
- ودادهیر، ابوعلی، چقلوند، محمد، رفیعفر، جلالالدین و امیدوار، نسرین (1393)، نظام غذایی بومی-سنتی: پژوهشی مردمشناختی در میان قوم لک در مناطق روستایی و عشایری استان لرستان، دوفصلنامۀ توسعۀ محلی (روستایی-شهری)، سال ششم، شمارۀ 1: 71-106.
- Albrecht, (2019). The Contemporaneity of Grounded Theory: Data and Emotional Reflexivity, Sociological Focus. 52(2): 107-116.
- Angelopoulos, G. P., Schulp, J. A., & de Oliveira Menezes, V. (2019). Local food and authenticity in Greek restaurants. Research in Hospitality Management. 9(11): 63-68.
- Bianchi, C., & Mortimer, G. (2015). Drivers of local food consumption: a comparative study. British Food Journal.
- Birch, D., & Memery, (2020). Tourists, local food and the intention-behaviour gap.Journal of Hospitality and Tourism Management , 43: 51-61.
- Charmaz, K., & Thornberg, (2020). The pursuit of quality in grounded theory.Qualitative Research in Psychology, 1-23.
- Choe, J. Y. J., & Kim, S. S. (2018). Effects of tourists’ local food consumption value on attitude, food destination image, and behavioral intention.International Journal of Hospitality Management, 71: 1-10.
- Deller, S. C., Lamie, D., & Stickel, M. (2017). Local foods systems and community economic development. Community Development, 5(48): 612-638.
- Dzanku, M. (2019). Food security in rural sub-Saharan Africa: Exploring the nexus between gender, geography and off-farm employment.World Development, 113: 26-43.
- Kumar, S., Talwar, S., Murphy, M., Kaur, P., & Dhir, (2021). A behavioural reasoning perspective on the consumption of local food. A study on REKO, a social media-based local food distribution system.Food Quality and Preference, 93: 104264.
- Mak, A.H.N., Lumbers, M., Eves, A., Chang, R.C.Y. (2012). Factors influencing tourist food consumption. International Journal of Hospitality Management .31: 928-936.
- Seguin, R. A., McGuirt, J. T., Jilcott Pitts, S. B., Garner, J., Hanson, K. L., Kolodinsky, J., & Sitaker, M. (2020). Knowledge and experience related to community supported agriculture and local foods among nutrition educators. Journal of Hunger & Environmental Nutrition, 15(2), 251-263.
- Skallerud, K., & Wien, A. H. (2019). Preference for local food as a matter of helping behaviour: Insights from Norway. Journal of Rural Studies, 67, 79-88.
- Strauss, A., & Corbin, J. (2008). Basics of qualitative research. Sage publications.
- Sundbo, D. I. C. (2013). Local food: the social construction of a concept. Acta Agriculturae Scandinavica, Section B–Soil & Plant Science, 63(sup1), 66-77.
- Zhang, T., Chen, J., & Grunert, K. G. (2022). Impact of consumer global–local identity on attitude towards and intention to buy local foods. Food Quality and Preference, 96, 104428.
|