![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,069 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,677,502 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,908,824 |
برندسازی فوتبال بانوان در سطح آسیا و ارائه الگو | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 16، دوره 14، شماره 2، مرداد 1401، صفحه 282-265 اصل مقاله (400.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2021.309883.2573 | ||
نویسندگان | ||
راضیه گیوی1؛ حسین عیدی* 2 | ||
1گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران | ||
2گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه،ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف از این پژوهش برندسازی فوتبال بانوان در سطح آسیا و ارائۀ الگو بود. روش تحقیق کیفی بود. روش پژوهش: روش تحقیق کیفی بود. جامعۀ آماری پژوهش استادان و خبرگان رشتۀ ورزشی فوتبال بودند. نمونهگیری به روش هدفمند بود. ابزار تحقیق مصاحبه بود که از 15 نفر بهعمل آمد. روایی ابزار پژوهش (مصاحبه)، توسط مصاحبهشوندگان و سپس استادان متخصص، بررسی و تأیید شد و برای سنجش پایایی از روش توافق درونموضوعی استفاده شد که مطابق این روش مقدار پایایی برابر با 90/0 بود. بر این اساس پایایی آزمون نیز تأیید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش نظریة برخاسته از دادهها استفاده شد. یافته ها: یافتههای حاصل از مصاحبههای نیمهساختاریافته نشان داد که 11 مقولۀ اثر میتواند بهعنوان شاخصهای برندسازی فوتبال بانوان در سطح آسیا موردنظر واقع شود. این 11 مقوله خود شامل 35 مفهوم و 176 عامل یا کد باز است. نتیجه گیری: براساس یافتههای این پژوهش نتیجه میگیریم که مدیران و مسئولان باید با توجه به شاخصهای شناساییشده اقدامهای لازم را برای توسعه و پیشرفت فوتبال بانوان بهکار گیرند و در جهت رفع چالشها و مشکلات پیشرو قدم بردارند. | ||
کلیدواژهها | ||
الگو؛ بانوان؛ برندسازی؛ توسعه؛ فوتبال | ||
مراجع | ||
Roshani F, Sanaei, M. Prioritization of effective factors in talent identification of basketball (Case study: high school girls in Islamshahr, Tehran). Physical education and sports science studies, 2017. 2(2), 16-27. (In Persian).
Salimi, M, Sultan Hosseini, M, Nasrasfahani, D. Prioritize barriers to the development of private companies' financial support for championship sports based on summarizing the results of MADM methods using the POSET integration technique. Sports Management Studies, 2013. 5(21), 149-172. (In Persian).
Rostami, S. Designing the football development strategy of Gilan province based on SWOT analysis. University of Guilan, Faculty of Physical Education and Sports Sciences, 2015. 2-5. (In Persian)
Mihalik, J P, Lynall, R C, Teel, E F, Carneiro, K A. Concussion management in soccer. Journal of Sport and Health Science, 2014. 3(4), 307-313.
karson, B. The business of sport and the sport of business: A review of the compensation literature in finance and sports. International Review of Financial Analysis, 2014. 47, 197-204.
Rasooli, S. M, Saatchian, V, Elahi, A. Distribution of power in Iranian professional football leagues and European top leagues using economic indicators (K team, Lorenz curve and Chinese coefficient). Sports Management Studies, 2013. 5(17), 175-190. (In Persian).
Hoffmann, R, Ging, L C, Ramasamy, B. THE SOCIO-ECONOMIC DETERMINANTS OF INTERNATIONAL SOCCER PERFORMANCE. Journal of Applied Economics, 2002. 5(2), 253-272.
Farzalipour, S C, Akalan, S, Tuncel, B, Ghorbanzadeh, M, Majid, M M Z, Kashef N. Hajizadeh, N. "The role of mass media in women’s sport." www. Scholars Researc Hlibrary. com, European Journal of Sports and Exercise Science, 2012. 1(1), 6-13.
Rezaei Sufi, M. Survey of leisure time of high school male students in Rasht city. Neshat Magazine, 2005. 4(3), 98-105. (In Persian).
Eftekhari, O, Gohar Rostami, H, Boroumand, M. Identifying barriers to the development of women's football management in Iran. Quarterly Journal of Sports Management and Development, 2015. 7(2), 143-163. (In Persian).
Ehsani, M, Koozehchian, H, Kashkar, S. Study and analysis of inhibitory factors and the level of participation of women in Tehran in recreational sports activities. Research in sports science, 2007. 17, 63-87. (In Persian).
Green, M, Houlihan, B. Elite sport development. Policy learning and political priorities. London and New York: Rutledge, 2005. 23(4), 36-39.
Bagheri, H, Mursal, B, Fahimi Nejad, A, Rashid Lemir, A. Identifying the effective factors on attracting sponsors of championship sports Case study: (North Khorasan province). Sports management, 2019. 11(4), 761-785. (In Persian).
Khaledifar, R, Dosti, M, Gholampour, M. Economic Challenges of Iranian Women's Football Development. The second national conference on the achievements of sports sciences and health in Ahvaz, 2018. 1-9. (In Persian).
Abyari, M, Sajjadi, S A, Ismail Sharifian, I. The effect of sports orientation on the sports commitment of the players of the country's women's soccer premier league. Bi-Quarterly Journal of Research in Sports Management and Motor Behavior, 2016. 12(28), 75-82. (In Persian)
Valenti, M, Scelles, N, Morrow, S. Elite sport policies and international sporting success: a panel data analysis of European women’s national football team performance, European Sport Management Quarterly, 2019. 20(3), 300-320.
Ferguson, L B, Epp, G, Wuttunee, K, Dunn, M, McHugh, T, Humbert, M. It’s more than just performing well in your sport. It’s also about being healthy physically, mentally, emotionally, and spiritually’: Indigenous women athletes’ meanings and experiences of flourishing in sport, Qualitative Research in Sport, Exercise and Health, 2019. 11(1), 1-19.
Mikkonen, M. "Sponsoring in a finnish women's football club: case: pallokissat kuopio ry, (Savonia University of Applied Sciences Thesis, 3). 2017. 1-76.
Charamas, K (2006). Grounded theory book, SAGE publishing, 78-89.
Mohamadi Askarabadi, M, eydi, H, Abbasi, H. Thematic Analysis of Factors Affecting the Development of Iran's Sport Economy. Sport Management and Development, 2020. 9(4), 20-35. (In Persian).
Mirza Hosseini, M. A study of women's sports and barriers to its growth and development in Iranian society. First International Conference on Social Sciences and Sociology, Shiraz, 2015. 1-8. (In Persian).
Azadan, M, Askarian, M, Ramezani Nejad, R. investigating the strategies for attracting sponsors in Iranian professional football. Sports Management Studies, 2012. 4(13), 123-136. (In Persian)
Monazami, M, Alam, Sh, Shetab Bushehri, S N. Determining the effective factors on the development of women's physical education and sports in the Islamic Republic of Iran. Sports Management, 2011. 3(10), 151-168. (In Persian). | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,011 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 517 |