تعداد نشریات | 189 |
تعداد شمارهها | 4,857 |
تعداد مقالات | 53,297 |
تعداد مشاهده مقاله | 89,378,525 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 72,320,921 |
نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 1، دوره 10، شماره 1، بهار 1399، صفحه 1-18 اصل مقاله (1.59 MB) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2019.283728.647 | ||
نویسندگان | ||
شراره ابراهیمی1؛ شهرام افراز ![]() | ||
1گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، قشم، ایران | ||
2Dept. of English Language, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran. | ||
3Dept. of English Language, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran. | ||
چکیده | ||
تسلط بر یک زبان خارجی مستلزم آشنایی با فرهنگ گویشوران آن زبان است.هدف از این مطالعه، بررسی رابطه هویت فرهنگی زبان دوم و پیشرفت زبانی، ارتباط هویت فرهنگی و هوش چندگانه، و رابطه هوش چندگانه و پیشرفت زبانی زبان آموزان ایرانی است.این مطالعه همچنین به دنبال این است که کدام نوع هوش می تواند هویت فرهنگی و پیشرفت زبانی را پیش بینی کند.در ابتدا برای انتخاب یک نمونه همگن از زبان آموزان آزمون تافل گرفته شد و 180 نفر انتخاب شدند.سپس آنها به پرسشنامه های هویت فرهنگی و هوش چندگانه پاسخ دادند.تحلیلهای آماری نشان داد که بین هویت فرهنگی و پیشرفت زبانی رابطه متوسط و معنادار، بین هویت فرهنگی و هوش چندگانه رابطه ای مثبت و معنادار، و بین پیشرفت تحصیلی و هوش چندگانه زبان آموزان رابطه ای مثبت و معنادار وجود دارد.همچنین هویت فرهنگی زبان آموزان از طریق هوش بین فردی آنها و پیشرفت زبانی توسط هوش زبانی قابل پیش بینی هستند.با آگاهی از این نتایج، معلمان زبان میتوانند خود را برای مقابله با چالش های احتمالی آماده کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
هویت فرهنگی؛ زبان آموزان زبان انگلیسی؛ پیشرفت زبانی؛ هوش چندگانه؛ یادگیری زبان انگلیسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 223 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 267 |