
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,761 |
تعداد مقالات | 72,822 |
تعداد مشاهده مقاله | 131,635,004 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 103,415,696 |
نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 1، دوره 10، شماره 1، فروردین 1399، صفحه 1-18 اصل مقاله (1.59 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2019.283728.647 | ||
نویسندگان | ||
شراره ابراهیمی1؛ شهرام افراز* 2؛ فضلالله صمیمی3 | ||
1دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، بخش زبان انگلیسی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران | ||
2استادیار آموزش زبان انگلیسی، بخش زبان انگلیسی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران | ||
3استادیار آموزش زبان انگلیسی، بخش زبان انگلیسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران | ||
چکیده | ||
بایستۀ تسلط بر یک زبان خارجی، آشنایی با فرهنگ گویشوران آن زبان است. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه هویت فرهنگی زبان دوم و پیشرفت زبانی، ارتباط هویت فرهنگی و هوش چندگانه، و رابطه هوش چندگانه و پیشرفت زبانی زبانآموزان ایرانی است. این جستار، همچنین جویای آناست که کدام نوع هوش میتواند هویت فرهنگی و پیشرفت زبانی را پیش بینی کند. در ابتدا برای انتخاب یک نمونه همگن از زبانآموزان آزمون تافل گرفته شد و 180 نفر انتخاب شدند.سپس آنها بهپرسشنامههای هویت فرهنگی و هوش چندگانه پاسخ دادند. تحلیلهای آماری نشان داد که بین هویت فرهنگی و پیشرفت زبانی رابطه متوسط و معنادار، بین هویت فرهنگی و هوش چندگانه رابطه ای مثبت و معنادار، و بین پیشرفت تحصیلی و هوش چندگانه زبانآموزان رابطه ای مثبت و معنادار وجود دارد.همچنین هویت فرهنگی زبانآموزان از طریق هوش بین فردی آنها و پیشرفت زبانی توسط هوش زبانی قابل پیش بینیاند. با آگاهی از این نتایج، معلمان زبان میتوانند خود را برای مقابله با چالشهای احتمالی آماده کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
هویت فرهنگی؛ زبان آموزان زبان انگلیسی؛ پیشرفت زبانی؛ هوش چندگانه؛ یادگیری زبان انگلیسی | ||
مراجع | ||
Kevin, T. (2007). How does learning a language affect the Identity students have about themselves, and how their image of self affects learning a language? Retrieved on August 1, 2018 from: www. Bukisa.com.
Morgan, C. (2004). Seeking perseverance through closer relations with remote students. In Proceedings of ASCILITE'01: Meeting at the Crossroads. Retrieved July 13, 2017 from http://www.ascilite.org.au/conferences/melbourne01/pdf/papers/morganc.
Rahiminezhad, A., & Ahmadi, A. A. (2006). An analytic study of identity formation by Iranian adolescents and its relation with social, economic and educational structure of family among high school students in Tehran. Tehran: Training Department for Ministry of Education and Training.
Richards, J. C., & Schmidt, R. (2010). Longman dictionary of language teaching and applied linguistics: Third edition. United Kingdom: Pearson Education.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 900 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,029 |