- آراسته، حمیدرضا، بهرنگی محمدرضا و مهین شریفی حسینآبادی (1391)، «بررسی عوامل مؤثر در تصمیمگیری دانشآموزان سال چهارم دبیرستان برای ادامه تحصیل در دانشگاه»، مجلة انجمن آموزش عالی ایران، دورة چهارم، شمارة 4: 1-24.
- آلتباخ، فیلیپ. جی، ریسبرگ، لیز رِیز و رامبلی لورا ای (1941)، روندهای آموزش عالی جهانی: رهگیری یک انقلاب دانشگاهی (گزارشی به سفارش کنفرانس جهانی آموزش عالی یونسکو در سال ۲۰۰۹)، ترجمة محمدرضا سعیدآبادی و پروین احمدخانلو، تهران: نشر مؤسسة پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
- اعظمآزاده، منصوره و سعیده آرامی (1395)، «بررسی رابطة جامعهپذیری جنسیتی و رفتار در دوراهی اجتماعی»، نشریة مطالعات زنان، دورة چهاردهم، شمارة 1: 7-39.
- اکبری، نعمتالله، طالبی، هوشنگ، کارنامه حقیقی، حسن، عمادزاده مصطفی و سید ابراهیم جعفری (1386)، «بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی (از دیدگاه شرکتکنندگان در کنکور 83-1382 در اصفهان)»، مجلة پژوهشی دانشگاه اصفهان، شمارة 28: 135-155.
- بیرو، آلن (1380)، فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمة باقر ساروخانی، تهران: نشر کیهان.
- روشه، گی (1389)، تغییرات اجتماعی، ترجمة منصور وثوقی، چاپ بیست و یکم، تهران: نشر نی.
- زراعتکیش، یوسف و سینا کلهر (1397)، نگاهی بر گسترش دورههای تحصیلات تکمیلی در ایران (1385-1395)، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
- سلیمانی، غلامعلی (1390)، «نقد و بررسی مدل عقلانی تصمیمگیری در سیاست خارجی از گونههای تعدیلشده الگوی عقلانی تا مدلهای جایگزین»، فصلنامة سیاست خارجی، دورة بیستوپنجم، شمارة 2: 329-360.
- شالچی، وحید (1392)، «عطش منزلتی در جامعة ایرانی»، مجلة جامعهشناسی ایران، دورة چهاردهم، شمارة 2: 30-56.
- صالحی عمران، ابراهیم و الهه رحمانی قهدریجانی، (1392)، «مسئلة اشتغال دانشآموختگان آموزش عالی و ضرورت توجه به مهارتهای اشتغالزایی بازار کار در طرح آمایش آموزش عالی»، فصلنامة انجمن آموزش عالی ایران، دورة پنجم، شمارة 3: 27-57.
- صالحی عمران، ابراهیم (1383)، «دیدگاههای نظری توسعة آموزش عالی»، دوماهنامةعلمی-پژوهشیدانشگاهشاهد، دورة یازدهم، شمارة 5: 55-68.
- صالحی، محمدجواد (1396)، «کشش درآمدی تقاضای آموزش عالی برای خانوارهای ایرانی»، فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دورة بیستوسوم، شمارة 2: 49-69.
- طالبی، ابوتراب (1385)، «مفهوم و ویژگی ارزشها»، مجلة آموزش علوم اجتماعی، دورة نهم، شمارة 3: 16-19.
- فراستخواه، مقصود (1388)، دانشگاه و آموزش عالی، منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی، تهران: نشر نی.
- قارون، معصومه (1385)، «بررسی مقایسهای تأثیر عوامل اقتصادی اجتماعی خانوار بر تقاضای ورود به آموزش»، فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دورة دوم، شمارة 40: 43-74.
- کرایب، یان (1385)، نظریة اجتماعی مدرن، ترجمة عباس مخبر، تهران: نشر آگه.
- کرمی، محمدرضا، پورکریمی، جواد، حاج خزیمه، مجتبی و محمدمهدی بابایی (1397)، «شناسایی و ارزیابی عوامل مؤثر بر تقاضای اجتماعی آموزش عالی (مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران)»، مجلة نامة آموزش عالی، شمارة 41: 35-58.
- کشاورز شکری، عباس، غفاری هشجین، زاهد و معصومه شیخی (1393)، «مدل انقلاب اسلامی در اندیشة امام خمینی (ره)»، پژوهشنامة انقلاب اسلامی، شمارة 10: 51-69.
- کمالی، افسانه و لعیا خودکاری (1393)، «بررسی مصرف تظاهری و عوامل مؤثر بر آن در شهر تهران»، فصلنامة مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شمارة 37: 119-151.
- لطفآبادی، حسین و وحیده نوروزی (1383)، «نظریهپردازی و مقیاسسازی برای سنجش نظام ارزشی دانشآموزان نوجوان ایران»، نشریة نوآوریهای آموزشی، شمارة 7: 33-58.
- وبلن، تورستین (1383)، نظریة طبقة تنآسا، ترجمة فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
- Albert, C. (2000), “Higher Education Demand in Spain: The Influence of Labour Market Signals and Family Background”, Higher Education, Vol. 40, No. 2: 147–162, Retrieved From: https://link.springer.com/article/10.1023/a%3a100407092558
- Daniel, A., and Watermann, R. (2018), “The Role of Perceived Benefits, Costs, and Probability of Success in Students’ Plans for Higher Education. A Quasi-Experimental Test of Rational Choice Theory”, European Sociological Review, published by oxford university press, Vol. 34, No. 5: 539–553, Retrieved from: https://doi.org/10.1093/esr/jcy022
- Dhesi, A. (2014), “Social Demand for Higher Education”, Guru Nanak Dev University.
- Eliophotou Menon, M. (1998), “Factors Influencing the Demand for Higher Education: The Case of Cyprus”, Higher Education, Vol. 35, No. 3: 251-266.
- Lea, S. (2009), “Factors That Influence Students' Desiers to Attend Higher Education”, Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for Tthe Degree Doctor of Education Seton Hall University.
- Psacharopoulos, G., and Soumelis, C. (1979), “A Quantitative Analysis of the Demand for Higher Education”, The Journal of Higher Education, Vol. 8, No. 2: 159-177.
- Sadeh, S., Mirramezani, M., Mesgaran, M., Feizpour, A., Azadi, P. (2019), “Stanford Iran 2040 Project: The Scientific Output of Iran: Quantity, Quality, and Corruption”, Stanford University, Working Paper: 7.
- Schwartzman, S. (2015), Demands and Policies for Higher Education, Higher Education in the BRICS Countries, 13-41, Part of the Higher Education Dynamics Book Series, No. 44, Retrieved From https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-017-9570-8-2.
- Vieira, C., and Vieira, I. (2014), “What Drives University Applications? An Attempt to Explain Aggregate Demand for Highereducation”, Journal of Higher Education Policy and Management, Vol. 36, No. 6: 616-631.
|