![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,682,193 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,912,091 |
سخن سردبیر: آموزش و ضدآموزش – پژوهش و ضدپژوهش | ||
مدیریت بازرگانی | ||
سخن سردبیر، دوره 11، شماره 3، 1398، صفحه 457-458 اصل مقاله (200.22 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2019.72546 | ||
چکیده | ||
یکی از مباحثی که اخیراً به سؤال و دغدغه فکری بسیاری از افراد تبدیل شده، این است که چرا آموزش در ایران به اندازه کشورهای پیشرفته تأثیرگذار نیست و چرا پژوهشها در کشور کاربردی نیستند؟ با اینکه در نظام دانشگاهی کشور، از بهروزترین متون درسی دنیا استفاده میشود، تعداد واحدهای درسی دانشجویان بیشتر از دانشگاههای دنیاست و ساعات طولانیتری برای آموزش اختصاص داده شده است، اثرگذاری آن در کسبوکارها و سایر ارکان جامعه محسوس نیست. همین بحث در خصوص پژوهش و پژوهشگران کشور هم صادق است. پژوهشگران از بهترین روشهای پژوهشی بهره میگیرند و دادهها را با بهترین نرمافزارها تحلیل میکنند، اما پژوهشگران از استفادهنکردن نتایج پژوهشها توسط مدیران اجرایی گله میکنند و مدیران اجرایی پژوهشها را کاربردی نمیدانند. خروجی کار پژوهشهای کشور، طرحهای پژوهشی خاکخورده در اتاق مدیران و قفسههای طویل پایاننامهها در کتابخانههای دانشگاههای کشور و تعداد زیادی مقاله در مجلههای داخلی و خارجی است که کارکرد مهم آنها، استفاده برای تحقیقات بعدی است. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 748 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 578 |