- آرن، نائس (1352). کارناپ، ترجمۀ م. بزرگمهر، تهران: خوارزمی.
- ابنسینا، حسین بن عبدالله (2007). احوال النفس، پاریس - فرانسه: دار بیبلیون.
- المظفر، محمدرضا (1423ق). المنطق، قم: مؤسسة التشر الاسلامی.
- پترسون ، مایکل (1393). عقل و اعتقاد دینی، چاپ هشتم: طرح نو.
- جوادی، محسن؛ غفاری، سیداحمد (1387). بررسی و نقد ارتباط بداهت با دو عنوان «وضوح» و «یقین»، نامۀ حکمت: 35-5.
- حسینزاده، محمد (1390). پژوهشی تطبیقی در معرفتشناسی معاصر، قم: مرکز انتشارات مؤسسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره).
- حلی، علاهه (1413 ق). کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد، قم: مؤسسة النشر الإسلامی.
- خسروپناه، عبدالحسین (1382). اثباتپذیری گزارههای دینی: قبسات،دوره 8، شماره ،27.،ص171-179
- شیرازی، قطبالدین (1369). درةالتاج،. تهران: حکمت.
- صدرالمتألهین، صدرالدین محمد بن ابراهیم (1981 م). الاسفار الاربعه، بیروت: دارالالتراث العربی.
- طوسی، نصیرالدین . تلخیص المحصل، نقد المحصل،تهران: بینا.
- عارفی، عباس (1388). مطابقت صور ذهنی با خارج،.تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
- ـــــــــــــ (1389). بدیهی و نقش آن در معرفتشناسی،.قم: انتشارات مؤسسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره).
- کلینی، محمّد بن یعقوب (1369). الکافی،ترجمۀ سید جواد مصطفوی، تهران: الاسلامیه.
- مبینی، محمدعلی؛ عباسی، ولیالله (1382). معرفتشناسی اصلاحشده و عقلانیت باور دینی:.قبسات، دوره 8، شماره 28،ص45-68.
- مصباح، محمدتقی(1366). آموزش فلسفه، تهران :سازمان تبلیغات اسلامی.
- یزدی، مولى عبدالله بن شهاب الدین الحسین (1415 ق). الحاشیة علی تهذیب المنطق،.قم: مؤسسة الاسلامی التابعة لجماعة المدرسین.
- طوسی، نصیرالدین (1407 ق). تجرید الاعتقاد. بیجا: دفتر تبلیغات اسلامی.
- الطوسی، نصیرالدین (1375). شرح الاشارات و التنبیهات مع المحاکمات، قم: نشر البلاغه.
- رازی، فخر الدین (1381). منطق الملخص، تهران: دانشگاه امام صادق(ع(.
- Alston, W. P. (1986). "Perceiving God,". Journal of Philosophy.
- Clifford, W. K. (1877). The Ethics of Belief, in Contemporary Review.
- Gutting, G. (1982). Religious Belief and Religious Skepticism. University of Notre Dame Press.
- ــــــــــــــ (1985). uThe Catholic and the Calvinist: A Dialogue on Faith and Reason.". Faith and Philosophy , p. 241.
- Kierkegaard, S. (1941). Concluding Unscientific Postscript. Princeton: Princeton University Press.
- Peterson, M., Hasker, W., Reichenbach, B., & Basinger, D. (1991). REASON AND RELIGIOUS BELIEF. New York: Oxford University Press, Inc .
- Plantinga. (1986). "The Foundations of Theism: A Reply,". Faith and Philosophy 3, p. 303.
- ـــــــــــــــ (1983). "Reason and Belief in God,". University of Notre Dame Press.
- ـــــــــــــــ (1993).“Warrant and Proper Function”Oxford University Press.
- Wolterstorff, N. (1986). The migration of the theistic arguments: from natural theology to evidentialist apologetics. The migration of the theistic arguments: from natural theology to evidentialist apologetics, 38-81.
- Alston, W. P. (2014). Perceiving God: The Epistemology of Religious Experience. Cornell University Press.
- Bernecker, S., & Pritchard, D. (2010). The Routledge Companion to Epistemology. Taylor & Francis.
- Calvin, J., & Calvin, J. (2008). Institutes of the Christian Religion. Hendrickson Publishers.
- Creath, R. (2017). Logical Empiricism. In E. N. Zalta (Ed.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017). Metaphysics Research Lab, Stanford University. Retrieved from https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/ entries/logical-empiricism/
- Frontuto, T. (2013). "A Critique of William K. Clifford’s "The Ethics of Belief “,.” ESSAI, 11, 33–35.
- Jordan, J (2006). “Pascal's Wager: Pragmatic Arguments and Belief in God”, Clarendon Press, 2006
- Quinn, P. (1993). The Foundations of Theism Again: A Rejoinder to Plantinga. In L. Zagzebski (Ed.), Rational Faith: Catholic Responses to Reformed Epistemology (pp. 14--47). Notre Dame Press.
|