تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,116,409 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,220,923 |
شناسایی و مدلسازی عوامل تأثیرگذار بر آشفتگی رفتاری در مدیران بازاریابی صنعتی؛ بهرهگیری از نظریه داده بنیاد | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 11، دوره 11، شماره 1، 1398، صفحه 179-200 اصل مقاله (679.3 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2018.253172.2966 | ||
نویسندگان | ||
میثم شفیعی رودپشتی1؛ محمد زارعیان* 2؛ حسن زارعی متین3؛ منیژه فیروزی4 | ||
1استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2مربی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران | ||
3استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران. ایران | ||
4استادیار، گروه روانشناسی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران. ایران | ||
چکیده | ||
هدف: امروزه یکی از معضلات مهم مدیران بازاریابی شرکتها، مواجهشدن با انواع آشفتگیهای رفتاری است. از طرفی نگاه به ادبیات موضوع در این زمینه نشان میدهد که تا کنون عوامل مؤثر بر آشفتگی رفتاری در ادبیات رایج مدیریت و بازاریابی کمتر استفاده شده است. هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر ابعاد آشفتگی مدیران بازاریابی است. روش: پژوهش حاضر با توجه به هدف، در دسته پژوهشهای کیفی قرار میگیرد و روش اجرای آن نیز روش کیفی نظریـه داده بنیاد اسـت. دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای عمیق با مدیران بازاریابی شرکتها گردآوری شدند و تحلیل آنها بر اساس مراحل داده بنیاد انجام شد. یافتهها: از مصاحبه با مدیران بازاریابی شرکتهای معتبر، مضامین و کدهای متعددی استخراج شد و سرانجام مدلی برای تبیین عوامل مؤثر بر آشفتگی رفتاری در مدیران بازاریابی صنعتی بهدست آمد. عوامل ساختاری، عوامل رفتاری، عوامل تولید، عوامل بازاریابی، عوامل مالی، وضعیت بازار و وضعیت مشتریان با توجه به ویژگیهای فردی، به بروز پدیده آشفتگی در مدیران بازاریابی منجر میشود. نتیجهگیری: برای احتراز از پدیده آشفتگی رفتاری، باید عوامل بهوجود آورنده آن کاهش یابد تا تأثیر منفی پدیده آشفتگی رفتاری بر عملکرد مدیر بازاریابی و سازمان تعدیل شود. | ||
کلیدواژهها | ||
آشفتگی؛ رفتار؛ مدیران بازاریابی؛ نظریه داده بنیاد؛ صنعتی | ||
مراجع | ||
ابویی اردکان، محمد؛ ندافی، طاهره؛ قلیپور، آرین (1397). بررسی مدلهای ذهنی مدیران در فرایند تفکر استراتژیک. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت بازرگانی، 10(2)، 461- 486. خلیلی عراقی، منصور؛ رمضانپور، اسماعیل (1380). اهمیت با ثبات محیط اقتصاد کلان، مجله تحقیقات اقتصادی، 58(1)، 1-28. دانایی فرد، حسن؛ امامی، سیدمجتبی (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد. اندیشه مدیریت، 1(2)، 69-97. زارعی، عظیم؛ اسدی، محمد (1397). شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در تدوین استراتژی مرچندایزینگ کاراکترهای انیمیشنی در بازار ایران با استفاده از روش نظریه مبنایی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت بازرگانی، 10(3)، 567- 582. سیدجوادین، سیدرضا؛ صفری، محمد؛ راعی، رضا؛ ایروانی، محمد جواد (1396). ارائه مدلی مفهومی برای تبیین آمادگی بانکهای تجاری ایران بهمنظور پیادهسازی بانکداری اسلامی: بهکارگیری استراتژی دادهبنیاد. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت بازرگانی، 9(1)، 129-154. سیدجوادین، سیدرضا؛ مقیمی، سیدمحمد؛ سیدامیری، نادر (1394). بازاریابی کارآفرینانه کسبو کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینهای کلاسیک. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت بازرگانی، 7(1)، 101-125. عزیزی، شهریار؛ قرهچه، منیژه؛ براتی کهریزسنگی، ابوالفضل (1396). الگوی برند موفق در صنعت کاشی و سرامیک با رویکرد نظریه دادهبنیاد. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت بازرگانی، 9(4)، 807- 826. ندیمی، محسن (1394). اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی گروهی در افزایش تحمل آشفتگی و بهبود تنظیم هیجانی سوء مصرفکنندگان مواد. فصلنامه اعتیاد پژوهی سوءمصرف مواد، 36(4)، 141- 160. یاسینی، علی؛ عباسی نیکو، محمد؛ تابان، محمد؛ پوراشرف، یاسان اله (1396). طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران؛ مدلی برآمده از نظریۀ دادهبنیاد. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت بازرگانی، 9(2)، 415-438.
References Achrol, R. S., & Kotler, P. (1999). Marketing in the network economy, Journal of Marketing, 63(1), 146-163. Adam, N.G., Ibrahim, M., & Mirakhor, A. (2015). Ethical behavior and trust worthiness in the stock market-growth nexus. Research in International Business andFinance, 33(1), 44-58. Anholt, S. (2005). Nation brands index: how does the world see America? Journal of Advertising Research, 45(3), 296-304. Appelbaum, S. H., & Frederic, L., & Roberto, T., & Barbara, T. (2007). Mergers 101 (part two): training managers for culture, stress, and change challenges. Industrial and Commercial Training, 39(4), 191-200. Azizi, S., Ghareche, M., Barati, A. (2018). Model of Successful Branding in the Ceramic and Tile Industry Using Grounded Theory Approach. Iranian Business Management, 9(4), 807-826. (in Persian) Bramson, R. N. (2000). HR’s role in mergers and acquisitions. Training & Development, 54(10), 59-66. Cochran, S.V., Rabinowitz, F.E. (2000). Men and depression: clinical and empirical perspectives. Academic Press. San Diego, California. Danaeifard, H., & Emami, S. M. (2007). Strategies of qualitative research: a reflection on grounded theory. Strategic Management Thought, 1(2), 69-97. (in Persian)
Day, G. S., & Montgomery, D. B. (1999). Charting new directions for marketing. Journal of Marketing, 63(1), 3-13. Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2005). Handbook of Qualitative Research, 2ndEdition. Thousand Oaks, CA: Sage. Dimitriadis, S., Stevens, E. (2008). Integrated Customer RelationshipManagement for Service Activities: An Internal/External Gap Model. Managing Service Quality, 18(5), 496-511.
Doyle, P. (1995). Marketing in the new millennium. European Journal of Marketing, 29(13), 23-41. Fischer, S. (1993). The role of macroeconomic factors in growth. Journal of Monetary Economics, 32(3), 485-512.
Giauque, D. (2016). Stress among public middle managers dealing with reforms. Journal of Health Organization and Management, 30(8), 1259-1283. Glaser, B. (1978). Theoretical Sensitivity. Mill Valley, CA: Sociology Press. Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Publisher: Chicago: Aldine. Gratz, K. L., & Roemer, L. (2004). Multidimentional of emotion regulation and dysregulation development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 26(1), 41-54. Hayles, N. (1990). Orderly Disorder in Contemporary Literature and Science, Cornell University Press. Kent, M. (2009). The Oxford Dictionary of Sports Science & Medicine. Oxford University Press. Khalili Araghi, M., & Ramazanpour, E. (2001). The importance of a stable macroeconomic environment. Journal of Economic Research (Tahghighat- E- Eghtesadi), 58(1), 1-28. (in Persian) Lazarus, R. S. (2000). How emotions influence performance in competitive sports. TheSport Psychologist, 14(2), 229-252. Leibenluft, E., & Charney, D. S., & Pine, D. S. (2003). Researching the pathophysiology of pediatric bipolar. Biological Psychiatry, 53(11), 1009-1020. Leonidou C. N., & Leonidou L. C., & Coudounaris D. N. (2013). Magnus hultman, value differences as determinants of importers’ perceptions of exporters’ unethical behavior: the impact on relationship quality and performance. International Business Review, 22(1), 156-173. Lovibond, P. F. (1995). The structure of negative emotional states: comparison of the depression anxiety stress scales (dass) with the beck depression and anxiety inventories. Behav Res Ther, 33(3), 335-343. Maksol, J. (2007). Professional ethic in management. Translated by Yavari SHA. Tehran: Farda Press. Morgan, R.E. (1996). Conceptual foundations of marketing and marketing theory. Management Decision, 34(10), 19-26. Naddafi, T., Abooyee Ardakan, M., & Gholipoor, A. (2018). Investigation of Managers’ Mental Modeling regarding Strategic Thinking. Iranian Business Management, 10(2), 461 – 486. (in Persian) Nadimi, M. (2016). On the effectiveness of group dialectical behavior therapy in the enhancement of distress tolerance and emotional regulation. In Substance Abusers, 36(9), 141-160. (in Persian)
Ndubisi, N., & Nataraajan, R., & Lai, R. (2014). Customer perception and response to ethical norms in legal services marketing. Journal of Business Research, 67(3), 369-377. Raitano, R., & Kleiner, B. (2004). Stress management: stressors, diagnosis, and preventative measures. Management Research News, 27(4), 32-38. Rosenhan, D. L. & Seligman, M. E. P. (1995). Abnormal Psychology, Published by W W Norton and Co Ltd. Rupsiene, L., & Pranskuniene, R. (2010). The variety of grounded theory: Different versions of the same method or different methods? Social Sciences, 4(70), 7-19. Sánchez, R., Iniesta, M. A., & Holbrook, M. B. (2009). The conceptualization and measurement of consumer value in services. International Journal of Market Research, 51(1), 91-113. Seyed Javadin, S., Moghimi, S., Seyyed Amiri, N. (2015). Entrepreneurial marketing model for SMEs based on Classic Grounded Theory. Iranian Business Management, 7(1), 101-125. (in Persian) Seyed Javadin, S., Safari-kahreh, M., Raei, R., Iravani, M. (2017). A Conceptual Model to Explain the Readiness of Iranian Commercial Banks towards Islamic Banking Implementation: Using Grounded Theory Strategy. Iranian Business Management, 9(1), 129-154. (in Persian) Simons, J. S., & Gaher, R. M. (2005). The distress tolerance scale: development and validation of a self-report measure. Motiv Emot, 29(2), 83-102. Sophonthummapharn, K. (2009). The adoption of techno relationship innovations: A framework for electronic customer relationship management. Marketing Intelligence & Planning, 27(3), 380-412.
Webster, F.E. Jr (1992). The changing role of marketing in the corporation. Journal of Marketing, 56(3), 1-17. Webster, F.E. Jr (2005). A perspective on the evolution of marketing management. Journal ofPublic Policy & Marketing, 24(1), 121-126. Yasini, A., Niku, A., Taban, M., Purashraf, Y. (2017). Designing a Model for Higher Education Marketing in Iran. Iranian Business Management, 9(2), 415-438. (in Persian) Zarei, A., Asadi, M. (2018). Identification of Key Success Factors - in Developing a Character Merchandising in the Iranian Marketplace using Grounded Theory Method. Iranian Business Management, 10(3), 567-582. (in Persian) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,199 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,312 |