تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,123,519 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,689 |
واکاوی کیفی عوامل موثر بر شرکت در دوره های آمادگی آزمون زبان انگلیسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT): با رویکرد نظریه داده بنیاد | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 2، دوره 8، شماره 1، فروردین 1397، صفحه 27-56 اصل مقاله (371.96 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2018.246993.427 | ||
نویسندگان | ||
محمد رضا امیریان* 1؛ زهرا حشمتی فر2؛ غلامرضا زارعیان3؛ محمد داوودی3 | ||
1گروه زبان انگلیسی دانشگاه سبزوار | ||
2دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی | ||
3استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش ارائه یک نظریه براساس گردآوری نظاممند داده ها درباره عوامل موثر بر شرکت در دورههای آمادگی آزمون زبان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری(MSRT) از دیدگاه دانشجویان شرکتکننده در این دوره ها بود. روش پژوهش حاضر بهصورت کیفی و براساس روش نظریه دادهبنیاد بود. نمونه پژوهش،9 دانشجوی دکتری (3 مرد و6زن) بودند که بهروش نمونهگیری هدفمند، نظری و گلولهبرفی انتخاب شدند. ضمن انجام مصاحبه نیمهساختاریافته با شرکتکنندگان، مجموعه ای از مفاهیم و مقوله ها طی فرایندهای کدگذاری باز، محوری وگزینشی به دست آمد. براساس نتایج پژوهش، 6مقوله اصلی تحت عناوین شرایط علّی، پدیده محوری، مقوله راهبردی، مقوله زمینهای، مقوله واسطهای و مقوله پیامدی به-همراه زیرمقوله های آن ها استخراج و در قالب مدل نظری بر مبنای نظریه داده بنیاد ترسیم شد. در پایان، ضمن اشاره به پیامدها و عوامل مختلف موثر بر شرکت در دورههای آمادگی آزمون و نظرات شرکت کنندگان در این دوره ها، پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات بیشتر ارائه گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
کدگذاری؛ نظریه داده بنیاد؛ مدل نظری؛ دوره های آمادگی آزمون؛ MSRT | ||
مراجع | ||
داناییفرد، حسن(1392). روایی و پایایی در پژوهشهای کیفی مطالعات سازمان و مدیریت، (فصل هشتم از کتاب روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع)، چ2. انتشارات صفار. دانایی فرد، حسن.امامی،سیدمجتبی(.1386(استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی برنظریهپردازی دادهبنیاد،اندیشه مدیریت1(2)،69- 97. فقیهی، ابوالحسن. علیزاده، محسن.(1384). روایی در تحقیق کیفی، فرهنگ مدیریت، 9.
Alderson, J.C., & Wall, D. (1993). Does washback exist? Applied Linguistics,14, 115-129. Amer, A., (1993). Teaching EFL students to use test taking strategy. Language Testing, 10, 71-78. Bailey, K. (1999). Wash back in language testing. New Jersey, Princeton: Educational Testing Service. Carlson, N. R.; Heth, D.; Miller, H.; Donahoe, J., & Martin, G. N. (2009). Psychology: The Science of Behavior. Pearson. Chapman D. W., & Snyder, C. W. Jr. (2000). Can high stakes national testing improve instruction? Reexamining conventional wisdom. InternationalJournal of Educational Development, 20(6), 457-474. Chau, M. (2008). Learning to write essays or teaching to crack tests: An empirical study investigating the washback and impact of TOEFL test-preparation in China. Paper presented at the Language Testing Research Colloquium, Hangzhou, China. Cheng, L., & Fox, J. (2008). Towards a better understanding of academic acculturation: Second language students in Canadian universities. Canadian Modern Language Review, 65, 307- 333. Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory (3rd ed..). Thousand Oaks, CA: Sage. Doe, C. & Fox, J. (2011). Exploring the testing process: Three test takers’ observed and reported strategy use over time and testing contexts. Canadian Modern Language Review, 67, 29-54. Farhady, H. (2005). The Effects of Coaching on TOEFL Type and Task-based Texts. Pazhuhesh-e zabanhay-ye khareji, 20,81-100. Farhady, H., &Hedayati, H. (2009). Language assessment policy in Iran.Annual Review of Applied Linguistics, 29, 132–141. Ferman, I. (2004). The washback effect of an EFL national oral matriculation test to teaching and learning. In L. Cheng, Y. Watanabe, & A. Curtis (Eds.), Washback in language testing: Research contexts and methods (pp. 191-210). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Fox, J., & Cheng, L. (2015). Walk a mile in my shoes: Stakeholders accounts of testing experience with a computer-administered test. TESL Canada Journal, 32(9), 65-86. Fox, J., & Curtis, A. (2009). International English language testing system. In L. Cheng & A. Curtis (Eds.), English language assessment and the Chinese learner (pp. 112-120). New York: Routledge, Taylor & Francis Group. Gan, Z. (2009). IELTS preparation course and student IELTS performance: A case study in Hong Kong. RELC Journal: A Journal of Language Teaching and Research, 40(1), 23-41. Ghorbani, M. R. (2008). The washback effect of the university entrance examination on Iranian English teachers‟curricular planning and instruction. The Iranian EFL Journal, (2), 60-87. Gibson, C., & Swan, A. (2008). The significance of sociolinguistic backgrounds of teachers of IELTS test preparation courses in selected Malaysian institutions (IELTS Research Report, Vol. 8). RetrievedMMarch 4, 2016,from https://www.ielts.org/~/media/research reports/ielts_rr_volume08_report2.ashx Gipps, C. V. (1994). Beyond Testing: Towards a Theo roof Educational Assessment. London: The Flamer Press. Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Chicago: Aldine. Green, A. (2006). Washback for learners: Learner and teacher perspectives on IELTS preparation course expectations and outcomes. Assessing Writing, 11(2), 113-134. Green, A. (2007). IELTS washback in context: Preparation for academic writing in higher education. Cambridge University Press. Haladyna, T. M., Nolen, S. B., & Haas, N. S. (1991). Raising standardized achievement test scores and the origins of test score pollution. Educational Research, 20(5), 2–7. Hamp-Lyons, L. (1998). Ethical test preparation: The case of TOEFL. TESOL Quarterly, 33(2), 329-337. Hawkey, R. (2006). Impact Theory and Practice: Studies of the IELTS test and ProgettoLingue 2000, Cambridge University Press. Hancock, B. (2007). An Introduction to Qualitative Research. London. Hayes, B., & Read, J. (2004). IELTS test preparation in New Zealand: Preparing students for the IELTS academic module. In L. Cheng, Y. Watanabe, & A. Curtis (Eds.), Washback in language testing: Research contexts and methods (pp. 19-36). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Iran Ministry of Science, research, and technology. (2011). The Address of MSRT holding place in Tehran and Other Cities. Retrieved July 26, 2015, from Ministry of science, Research and Technology Online Access: http://msrt-exam.msrt.ir. Kane, M. T. (2006). Validation. In R. L. Bennan (eds.), Educational Measurement (4thedn.). Westort CT; American Council on Education/Praeger, 17-64. Kane, M. T. (2013). Validating the interpretations and uses of test scores. Journal of Educational Measurement, 50 (1), 173. Lapan, S. D., Quartaroli, M. T., &Riemer, F. J. (Eds.). (2011). Qualitative research: An introduction to methods and designs. Jossey-Bass. Liu, O. (2014). Investigating the relationship between test preparation and TOEFL iBT performance (Report No. RR-14-15). Retrieved from Educational Testing Service: http://onlinelibrary. wiley.com. Mays, N. and pope, G. (2002); Assessing quality in qualitative research; British Medical Journal (1),50-52. Messick, S. (1994). The interplay of evidence and consequences in the validation of performance assessments. Educational Researcher, 23(2), 13–23. Mickan, P., & Motteram, J. (2009). The preparation practices of IELTS candidates: Case studies (IELTS Research Report, Vol. 10.) Retrieved June 14, 2016, from https://www.ielts.org/~/media/research- reports/ielts_rr_volume10_report5.ashx Montgomery, P., & Lilly, J. (2012). Systematic reviews of the effects of preparatory courses on university entrance examinations in high school-age students. International Journal of Social Welfare, 21(1), 3-12. Ostovar-Namaghi, A. (2013). Wash back from the Bottom-Up: A Grounded Theory. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 2(6),212-221. Qi, L. (2005). Stakeholders’ conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing,22, 142-173. Ranta, L., &Meckelborg, A. (2013). How much exposure to English do international graduate students really get? Measuring language use in a naturalistic setting. Canadian Modern Language Review, 69, 1-33. Shohamy, E. (2001). The Power of Tests. London: Longman/Pearson. Spratt, M. (2005). Wash back and the classroom: The implications for teaching and learning of studies of wash back from exams. Language Teaching Research, 9, 5-29. Taylor, L. (2005). Wash back and impact. ELT Journal, 59(2). Wall, D., & Alderson, J.C. (1993). Examining wash back: Sri Lankan impact study. Language Testing, 10, 41–69. Watanabe, Y. (2004). Methodology in wash back studies. In L. Cheng, Y. Watanabe & A. Curtis (Eds.), Wash back in language testing: Research contexts and methods. (pp.19-36). Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Yu, G. (2012). Preparing for TOEFL iBT speaking tasks: test-takers’ experiences and expectations. Paper presented at 34th Language Testing Research Colloquium. New Jersey: Princeton. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 756 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 624 |