تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,028 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,499,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,761,587 |
دوران مسئولیت متصدی حملونقل دریایی و تداخل آن با مسئولیت گمرک | ||
مطالعات حقوق خصوصی | ||
مقاله 7، دوره 48، شماره 2، تیر 1397، صفحه 285-299 اصل مقاله (184.96 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jlq.2018.208278.1006752 | ||
نویسندگان | ||
امیر صادقی نشاط* 1؛ افروز صمدی2 | ||
1دانشیار گروه حقوق خصوصی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران | ||
2دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
مراحل تحویل کالا توسط مالک آن به متصدی حمل و توسط شخص اخیر به گیرندۀ کالا در مقصد یا مقامات گمرکی، از موارد قابل بحث و بررسی است. گاه مسئولیت همزمان متصدی حمل و مقامات گمرکی مطرح است و در این زمینه مقررات داخلی کشور و معاهدات بینالمللی قابل بررسی است. در این مقاله مقررات قانون دریایی مصوب ۱۳۴۳ و مقررات لاهه و کنوانسیونهای هامبورگ و روتردام در خصوص موضوع یادشده بررسی خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
کنوانسیون هامبورگ؛ کنوانسیون روتردام؛ گمرک؛ مسئولیت؛ متصدی حمل؛ مقررات لاهه | ||
مراجع | ||
الف) فارسی
10.---------------------- (۱۳۷۳). «کنوانسیون ۱۹۷۸ در مورد حملونقل دریایی «قواعد هامبورگ»»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، دورۀ ۳۲. 11.-------------------- (۱۳۷۷). «کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حملونقل مرکب بینالمللی کالا (ژنو۱۹۸۰)»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، ش۴۱. 12.محمدزاده وادقانی، علیرضا- کاردان، کتایون (۱۳۹۱)، «کنوانسیون روتردام (۱)»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، دورۀ ۴۲، ش۱. 13.------------------------------------ (۱۳۹۲). «کنوانسیون روتردام۲»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، ش۲.
پایگاههای اینترنتی1. Ozbek, Guner – Deniz, Meltem (2011). United nation convention on contracts for the international carriage of goods wholly or partly by sea: An appraisal of the Rotterdam rules, Koc University.
2. Selvig, Erling (1981). “The Hamburg rules, The Hague rules and marine insurance practice”, journal of maritime law and commerce, vol.12, No. 3.
3. Wilson, John F (2008). Carriage of Goods by sea, 7th edition, Longman Press. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 613 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,165 |