تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,119,198 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,225,553 |
شناسایی محورهای توسعه قابلیت متقاعد سازی در کارآفرینان کارکشته | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
مقاله 8، دوره 10، شماره 4 - شماره پیاپی 38، اسفند 1396، صفحه 675-694 اصل مقاله (151.48 K) | ||
نوع مقاله: مقالات پژوهشی- کیفی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jed.2018.66380 | ||
نویسندگان | ||
فاطمه داداشی* 1؛ قنبر محمدی الیاسی2؛ مرتضی رضایی زاده3 | ||
1کارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران | ||
2دانشیار دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران | ||
3استادیار دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی | ||
چکیده | ||
کارآفرینان برای پیشبرد امور و فعالیتهای مختلف کسبوکار خود مانند متقاعدکردن مشتریان نیاز به مهارت متقاعدسازی دارند. این پژوهش با هدف شناسایی محورهای توسعۀ قابلیت متقاعدسازی در کارآفرینان کارکشته انجام شده است. روش تحقیق برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی- روایتی و انجام مصاحبههای نیمه ساختاریافته و به کمک رویکرد نظاممند و بهرهگیری از روش کدگذاری میباشد. دادههای تحقیق با استفاده از 11 مصاحبه که از کارآفرینان کارکشته بهدست آمده بود و در مرحلۀ بعد از طریق کدگذاری باز و محوری نتایج استخراج شدهاند. در نهایت پس از دستهبندی مقولهها، 11 محور اصلی برای توسعۀ قابلیت متقاعدسازی شناسایی و ارایه گردیده است. این محورها عبارتند از ارائۀ اسناد مرتبط با اعتبارسنجی محصول در مراکز معتبر، ارایه و برجستهسازی مشخصات کیفیت محصول برای مشتریان، ایجاد شراکت با دیگران، برجستهسازی مرجعیت علمی و تخصصی، تأمل در تجربههای گذشته و برجستهسازی آن برای مخاطب، برجسته کردن مزایا و فناوریهای نوین کسبوکار، برقراری ارتباط مبتنی بر عواطف و احساسات، برقراری ارتباط با افراد ذیربط/ مسئولان، برندسازی و برجستهسازی برند محصول برای معرفی به مشتری، توجه به رضایت مشتری بهمنظور مجابسازی و توجه به نیاز مخاطب. | ||
کلیدواژهها | ||
متقاعدسازی؛ تاثیرگذاری؛ کارآفرینان کارکشته؛ توسعۀ قابلیت؛ صنایع غذایی | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
بازرگان، عباس. سرمد، زهره. حجازی، الهه. (1387). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ شانزدهم، تهران : موسسه انتشارات آگه. حکیم آرا، محمدعلی (1384)، ارتباطات متقاعدگرایانه و تبلیغ، چاپ اول، انتشارت سمت. بینگر، اتولر، ارتباطات اقناعی (1376)، ترجمهی علی رستمی، انتشارات مرکز مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران محمدی الیاسی، قنبر (1387)، «موضوع کارآفرینی به عنوان یک حوزه علمی»، فصلنامه توسعه کارآفرینی، 1(1) :51-85. Baron, R.A. & D. Byrne, (1997). Social psychology, 8th ed, Allyn & Bacon. Bettinghaus, E.P., & Cody, M. J. (1987). Persuasive communication (4th ed), New York : Holt, Rinehart & Winston. Bettinghaus, E.P., & Cody, M. J. (1994). Persuasive communication, )5th ed(, Fort Worth, TX: Harcourt Brace, Florida. Conger, J. A. (2001). Winning em'over. New York, NY: Simon and Schuster. Contreras, M. (2013). Interpersonal Skills For Entrepreneurs. Retireved from http://library.iyte.edu.tr/dosya/kitap/interpersonal-skills-for-entrepreneurs.pdf Diggins, Marie. (2004). “Teaching and learning communication skills in social work education”. London: Social Care Institute for Excellence (SCIE). Dutton, J. E., & Ashford, S. J. (1993). “Selling issues to top management”. Academy of management review, 18(3), 397-428. Eagly, A. H., & Chaiken, S. (1993). The psychology of attitudes. Harcourt Brace Jovanovich College Publishers. Garside, Sandra G., & Kleiner, Brain H.(1991). “Effective one-to-one communication skills”. Industrial and Commercial Training, 23(7), 24-27. Holmes, Y. M., Beitelspacher, L. S., Hochstein, B., & Bolander, W. (2017). “Let's make a deal:” Price outcomes and the interaction of customer persuasion knowledge and salesperson negotiation strategies. Journal of Business Research, Vol 78, 81-92. Ikeda, T., Okumura, A., & Muraki, K. (1998, August). “Information classification and navigation based on 5W1H of the target information”. In Proceedings of the 36th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics and 17th International Conference on Computational Linguistics-Volume 1 (pp. 571-577). Association for Computational Linguistics. Jang, S., Ko, E. J., & Woo, W. (2005). “Unified user-centric context: Who, where, when, what, how and why”. Personalized Context Modeling and Management for UbiComp Applications, 149(26-34). Kessler, R. (2006). Competency-based interviews. Career Press. Kim, T. B., & Tay, R. S. (1993). Persuasive Communication and Singapore Entrepreneurs. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 10(3), 77-90. Klamer, A. (2011). “Cultural entrepreneurship”. The Review of Austrian Economics, 24(2), 141-156. Legget, B. & Rosanas, J. R., (2008). Rhetoric and Persuasion in Management. IESE Business School, University of Navarra. Lester, Paul M artin (1999). Visual Communication, Images with Massage, 2nd ed. Wadsworth. Liu, S., Wen, X., Wei, L., & Zhao, W. (2013). “Advertising persuasion in China: Using Mandarin or Cantonese?”. Journal of Business Research, 66(12), 2383-2389. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). “Qualitative data analysis: A sourcebook”. Beverly Hills: Sage Publications. Miller, N., Maruyama, G., Beaber, R. J., & Valone, K. (1976). “Speed of speech and persuasion”. Journal of personality and social psychology, 34(4), 615-624. O’Keefe, D. J. (1990). Persuasion: Theory and practice. Newbury Park, CA: Sage. Pascarella, P. (1998). “Persuasion skills required for success”. Management Review, 87(8), 68-70. Penczynski, S. P. (2016). Persuasion: An experimental study of team decision making. Journal of Economic Psychology, 56, 244-261. Penrose, J. M., Rasberry, R. W., & Myers, R. J. (1997). Advanced business communication. Thomson South-Western. Perloff, Richard M., (2003). The Dynamics of Persuasion, Second edition: communication and attitudes in the 21 century, London: Mahwah. Petty, R. E., & Briñol, P. (2015). Emotion and persuasion: Cognitive and meta-cognitive processes impact attitudes. Cognition and Emotion, 29(1), 1-26. Petty, R. E., Cacioppo, J. T., & Goldman, R. (1981). Personal involvement as a determinant of argument-based persuasion. Journal of personality and social psychology, 41(5), 847-855 Petty, R. E., & Cacioppo, J. T. (1996). Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches. Westview Press. Smith, M. J. (1982). Persuasion and human action: A review and critique of social influence theories. Wadsworth Publishing Company. Westhead, P., Ucbasaran, D., & Wright, M. (2005). Experience and cognition: do novice, serial and portfolio entrepreneurs differ?. International Small Business Journal, 23(1), 72-98. WESTPHAL, J. D., & BEDNAR, M. K. (2006, August). HOW TOP MANAGERS USE INTERPERSONAL INFLUENCE TO NEUTRALIZE THE EFFECTS OF INSTITUTIONAL OWNERSHIP. In Academy of Management Proceedings (Vol. 2006, No. 1, pp. B1-B6). Academy of Management. Woodward, G. C., & Denton Jr, R. E. (2013). Persuasion and influence in American life. Waveland Press.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 861 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 719 |