- ستوری، جان (۱۳۸۶)، مطالعات فرهنگی دربارة فرهنگعامه، ترجمة حسین پاینده، تهران: نشر آگه.
- چندلر، دانیل (۱۳۸۷)، مبانی نشانهشناسی، ترجمة مهدی پارسا، تهران: انتشارات سورة مهر.
- راودراد، اعظم (۱۳۹۱)، جامعهشناسی سینما و سینمای ایران، تهران: دانشگاه تهران.
- سعید، ادوارد (۱۳۷۹)، اسلام رسانهها، ترجمة اکبر افسری، تهران: نشر توس.
- ـــــــــــ (۱۳۸۶)، شرقشناسی، ترجمة عبدالرحیم گواهی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- سیدمن، استیون (۱۳۸۶)، کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نی.
- فیسک، جان (۱۳۸۰)، «فرهنگ تلویزیون»، ترجمة مژگان برومند، فصلنامة ارغنون، شمارة ۱۹: ۱۲۵-۱۴۳.
- فیسک، جان (۱۳۸۱)، «فرهنگ و ایدئولوژی»، ترجمة مژگان برومند، فصلنامة ارغنون، شمارة ۲۰: ۱۱۷-۱۲۶.
- گیویان، عبدالله و سروی زرگر، محمد (۱۳۸۸)، «بازنمایی ایران در سینمای هالیوود»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، شمارة ۸: ۱۴۷-۱۷۷.
- مهدیزاده، مهدی (۱۳۸۷)، رسانهها و بازنمایی، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- Butko, T. (2006), “Terrorism Redefined”, Peace Review: A Journal of Social Justice. Vol.18, No.1:145-151.
- Cettle, R. (2009), Terrorism in American Cinema: at Analytical Filmography 1960-2008, North Carolina: McFarland and Company.
- Dixon, Wheeler W. (2004), Introduction: Something Lost-Films after 9/11, ED: Dixon, Wheeler Winston, Southern Illinois University Press.
- Enders, Walter and Sandler, Todd (2005), “After 9/11 Is It All Different Now?”, The Journal of Conflict Resolution, Vol.49, No. 2: 259-277.
- Ewart, J. and Halim R. (2013), “Talking about 9/11: The Influences of Media Images on Australian Muslim’s and Non-Muslims Recollections of 9/11”, Australian Journal of Communication, Vol.33, No. 2: 137-152.
- Field, A. (2009), “The New Terrorism: Revolution or Evaluation?”, Political Studies Review, Vol.7, No. 2: 125-207.
- Fine, J. (2008), “Contrasting Secular and Religious Terrorism”, Middle East Quarterly, Vol.15, No. 1: 59-69.
- Giroux, H. (2004), “Terrorism and the Fate of Democracy after September 11”, Cultural Studies Critical Methodologies, Vol.2, No. 1: 9-14.
- Hall, S. (1997), The Work of Representation, Representation: Cultural and Signifying Practices, London: Sage.
- Kurtulus, E. (2011), “The New Terrorism and Its Critics”, Studies in Conflict and Terrorism, Vol.34, No. 6: 476-500.
- Muntean, N. (2009), “It Was Just Like a Movie: Trauma, Memory and the Meditation of 9/11”, Journal of Popular Film and Television, Vol.37, No. 2: 50-59.
- Pettiford, L. and Harding, D. (2003), Terrorism: The New World War, Australia: Arcturus Publishing.
- Rapoport, David C. (2004), The Four Waves of Modern Terrorism, Attacking terrorism: elements of a grand strategy, Audrey Kurth Cronin and James M. Ludes, Washington, D.C: Georgetown University Press.
- Rasler, Karen &Thompson, William, R. (2009), “Looking for Waves of Terrorism”, Terrorism and Political Violencem, Vol.21, No. 1: 28-41.
- Rich, B. Ruby (2001), Back to the Future, The Nation: 44-45.
- Riegler, Thomas (2010), “Through the Lenses of Hollywood: Depictions of Terrorism in American Movies”, Perspective on Terrorism, Vol.4, No. 2: 35-45.
- Townshend, C. (2002), Terrorism a Very Short Introduction, New York: Oxford UP.
- Wasko, J. (2003), How Hollywood Works, London: Sage Publication.
- Wight, Colin (2009), “Theorizing Terrorism: The State, Structure and History”, International Relations, Vol.23, No. 1: 99-106.
- Young, A. (2007), “Images in the Aftermath of Trauma: Responding to September 11th”, Crime Media Culture, Vol.3, No. 1: 30-48.
|