
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,544 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,894,668 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,941,481 |
بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی حاکم بر پژوهش و نقش عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش | ||
فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 1، خرداد 1396، صفحه 1-16 اصل مقاله (557.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
صادق مرادی1؛ میترا عزتی* 2؛ محمد علی گودرزی3 | ||
1دانشگاه تربیت مدرس | ||
2دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | ||
3جهاد دانشگاهی تهران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش در دبیرستان های متوسطه دوره دوم شهر تهران و ارائه راه کارهایی برای ارتقاء میباشد. روش پژوهش این تحقیق توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان متوسطه پسرانه دوره دوم شهر تهران در سال تحصیلی 1394 - 1393 میباشند ( 921 نفر) که تعداد 271 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری چند مرحله ای بوده، بدین معنا که ابتدا روش نمونه گیری خوشه ای و سپس طبقه ای نسبی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان میدهد که بین عوامل سازمانی، عوامل مالی، عوامل فردی و عوامل اجتماعی موثر بر پژوهش با گرایش معلمان به پژوهش رابطه معناداری وجود دارد (05/. > P). از بین عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش میزان همبستگیِ عوامل مالی73/0، عوامل اجتماعی67/0، عوامل فردی52/0 و عوامل سازمانی30/0 بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
گرایش به پژوهش؛ معلمان؛ عوامل فردی؛ عوامل مالی؛ عوامل اجتماعی؛ عوامل سازمانی؛ دوره دوم متوسطه؛ شهر تهران | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 514 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 385 |