تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,521,003 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,780,567 |
تاثیر رویکرد یادگیری مبتنی بر پروژه بر یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی توسط زبان آموزان ایرانی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 2، بهمن 1396، صفحه 325-354 اصل مقاله (323.39 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2017.239690.376 | ||
نویسندگان | ||
سمانه جعفری1؛ زهره محمدی زنوزق* 2 | ||
1آموزش زبان انگلیسی، واحد کرج ، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج ایران | ||
2گروه مترجمی زبان انگلیسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر اجرای پروژه بر دانش اصطلاحات زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در زبان آموزان ایرانی می پردازد. برای این منظور، 60 زبانآموز دختر و پسر، پس از انتخاب توسط آزمون تعیین سطح آکسفورد ، به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. درگروه آزمایش شرکت کنندگان درتکالیف هفتگی خود از اصطلاحات تدریس شده درتهیه دابسمش، صداگزاری بر روی انیمیشن و یا تکه های از فیلم های مختلف استفاده کردند. در گروه کنترل شرکت کنندگان معادل فارسی آنها را حفظ و به پرسش شفاهی معلم در جلسه بعد پاسخ دادند. داده ها از طریق پیشآزمون، پسآزمون و مصاحبه جمعآوری شد. نتایج آزمون کوواریانس و کدگزاری باز مصاحبه و بررسی موضوعات آن نشان داد که انجام پروژه میتواند به بهبود مهارت دانش آموزان در یادگیری اصطلاحات کمک بیشتری کند و باعث افزایش انگیزه، خودمحوری و مهارت همکاری شود. پیامدهای نتایج برای طراحان برنامه درسی و معلمان زبان انگلیسی مطرح و مورد بحث قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری مبتنی بر پروژه؛ اصطلاحات زبانی؛ خود محوری؛ انگیزه؛ یادگیری تعاملی | ||
مراجع | ||
محمد کرامالدینی (1383). یادگیری مبتنی بر پروژه، آموزش ابتدایی، 6(3): 20-23 رحمت اله خسروی وهاشم فردانش (1392). الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر پروژه با الهام از رویکرد سازندهگرایی، مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی،6(2): 67-87. هاشم فرادانش و علی نوری (1389). طراحی آموزشی، بر اساس مدل یادگیری مبتنی بر پروژه: رویکردی ساختگرا به طراحی آموزش. مجله روانشناسی و علوم تربیتی،40(1): 101-121 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,287 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,123 |