تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,110,441 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,214,158 |
اعتبارسنجی مدل ویسمر لوث در رابطه با پیش بینی مقاومت غلتشی چرخ با ورود پارامترهای سرعت پیشروی و تعداد تردد چرخ | ||
مهندسی بیوسیستم ایران | ||
مقاله 1، دوره 48، شماره 4، دی 1396، صفحه 389-397 اصل مقاله (760.19 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijbse.2017.63804 | ||
نویسندگان | ||
سجاد درفش پور* 1؛ عارف مردانی2 | ||
1دانشگاه ارومیه | ||
2مدرس/دانشگاه ارومیه | ||
چکیده | ||
در این پژوهش به بررسی عملکرد مدل ویسمر لوث برای تخمین مقاومت غلتشی یک چرخ با لحاظ کردن پارامترهای سرعت پیشروی و تعداد تردد چرخ پرداخته شده است. آزمونهای تجربی با استفاده از یک آزمونگر تک چرخ و در محیط کنترل شده انباره خاک به انجام رسید. پارامترهای سرعت پیشروی و بار در سه سطح در نظر گرفته شده و با تکرار عبور چرخ در هر مسیر، سطوح تردد چرخ اعمال گردید. نتایج حاکی از دقت مناسب مدل ویسمر در پیش بینی مقاومت غلتشی در همه سطوح بار و سرعت پیشروی بوده است اما در رابطه با پارامتر تردد، دقت پیش بینی در ترددهای تا 5 عبور بسیار بیشتر از ترددهای بالا دیده شد. یک مدل رگرسیونی بر اساس دادههای تجربی برای پیشبینی مقاومت غلتشی چرخ با اضافه کردن اثر سرعت پیشروی و تردد ارائه گردید. به طور کلی مدل ویسمر با وجود عدم در برداشتن پارامترهای سرعت پیشروی و تردد، توانایی پیش بینی خوبی از مقاومت غلتشی چرخ را از خود نشان داد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدل ویسمر- لوث؛ چرخ؛ مقاومت غلتشی؛ تردد؛ انباره خاک | ||
مراجع | ||
Bekker, M. G. (1960). Off-the-road locomotion: research and development in terramechanics. University of Michigan Press Ann Arbor. Lyasko, M. (2010). Multi-pass effect on off-road vehicle tractive performance. Journal of Terramechanics 47: 275-294. Nguyen, V N., T. Matsuo, S. Inaba and T. Koumoto. (2008). Experimental analysis of vertical soil reaction and soil stress distribution under off-road tires. Journal of Terramechanics 45: 25-44. Pranav, P. K. and K. P. Pandey. (2008). Computer simulation of ballast management for agricultural tractors. Journal of Terramechanics 45: 185-192. Self, K., J. Summers, J. Greenlee and G. McLaughlin. (1988). A mobile off-road tire test apparatus. Applied Engineering in Agriculture 4: 2-4. Sina, N. and S. Nasiri and V. Karkhaneh..(2015). Effects of resistive loads and tire inflation pressure on tire power losses and CO2 emissions in real-world conditions. Applied Energy 157: 974-983. Taheri, S., C. Sandu, S. Taheri, E. Pinto and D. Gorsich. (2015). A technical survey on Terramechanics models for tire–terrain interaction used in modeling and simulation of wheeled vehicles. Journal of Terramechanics 57: 1-22. Wang, J. (2010). Terramechanics and offroad vehicle engineering: Elsevier, Oxford. Wismer, R. and H. Luth. (1973). Off-road tractionprediction for wheeled vehicles. Journal of Terramechanics 10: 49-61. Wulfsohn, D. and S. Upadhyaya and W. Chancellor. (1988). Tractive characteristics of radial ply and bias ply tyres in a California soil. Journal of Terramechanics 25: 111-134. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 623 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 697 |