تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,101,184 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,207,944 |
بررسی شیوع اختلالات یادگیری و پیش بینی کننده های جمعیت شناختی | ||
فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی | ||
مقاله 12، دوره 4، شماره 4، اسفند 1392، صفحه 181-192 اصل مقاله (501.52 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/japr.2014.63681 | ||
چکیده | ||
این مطالعه به منظور بررسی پیشبینی کنندههای جمعیت شناختی شیوع اختلالات یادگیری در دانشآموزان پایه سوم تا پنجم ابتدایی در سیستان و بلوچستان انجام شد. در این مطالعه توصیفی- تحلیلی 864 نفر از دانش آموزان با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند و با بهرهمندی از مصاحبه بالینی، چک لیستهای مربوط به اختلالات یادگیری مقیاس تجدیدنظر شده هوشی وکسلر بررسی شدند. تحلیل دادهها با روش توصیفی و استنباطی و با نرم افزارSPSS-19 انجام شد. نتایج نشان داد که شیوع اختلالات یادگیری در دانش آموزان ابتدایی استان سیستان و بلوچستان 1/23 درصد میباشد. بین دوزبانگی و تحصیلات والدین با نمره اختلالات یادگیری رابطه منفی معنیدار وجود داشت. به این ترتیب، بین تولد و اختلالات یادگیری رابطه ای وجود ندارد. نوع جنس و تحصیلات پدر نیز میتوانند اختلالات یادگیری را در دانش آموزان پیش بینی نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
پیش بینی کننده های جمعیت شناختی؛ اختلالات یادگیری | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 894 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 612 |