تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,099,539 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,976 |
شناسایی و دستهبندی ذهنیت کارآفرینان نسبت به قلمرو اکوسیستم بازاریابی بینالمللی با استفاده از روش کیو | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 8، دوره 9، شماره 3، 1396، صفحه 551-572 اصل مقاله (352.54 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2017.230360.2544 | ||
نویسندگان | ||
وحید شرفی1؛ مرتضی ملکی مین باش رزگاه* 2؛ عظیم زارعی3؛ داود فیض3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران | ||
3دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، بررسی ذهنیتها و عقیدههای کارآفرینان نسبت به قلمرو عناصر اکوسیستم بازاریابی بینالمللی است. پژوهش حاضر از نوع آمیخته ـ اکتشافی است که با استفاده از روششناسی کیو انجام شده است. این پژوهش با مشارکت 8 تن از استادان آشنا به موضوع تحقیق و همچنین مدیران شرکتهای کوچک و متوسط تهران که سابقۀ فعالیت در بازارهای بینالمللی را داشتند، انجام گرفته است. فضای گفتمان پژوهش حاضر از منابع گوناگونی جمعآوری شد و پس از ارزیابی و جمعبندی فضای گفتمان، از میان 74 عبارت کیو، در نهایت 43 عبارت برای نمونه انتخاب شد. در ادامه، پس از جمعآوری اطلاعات حاصل از مرتبسازی کیو، این اطلاعات با روش تحلیل عاملی کیو تحلیل شدند. تحلیل توزیع نشان داد که میتوان دو الگوی ذهنی متمایز را میان مشارکتکنندگان تحقیق دربارۀ قلمرو عناصر اکوسیستم بازاریابی بینالمللی شناسایی کرد که در مجموع حدود 388/68 درصد از واریانس کل را تبیین کردند. این دو الگوی ذهنی بهترتیب «دولت و فرهنگ» و «سرمایه و زیرساختها» نامگذاری شدند | ||
کلیدواژهها | ||
اکوسیستم بازاریابی بینالملل؛ اکوسیستم؛ بازاریابی؛ شرکتهای کوچک و متوسط | ||
مراجع | ||
امینی نژاد، ر.، قلیپور، آ.، اسلامی بیدگلی، غ. (1395). سرمایۀ اجتماعی کارآفرینان نوپا و تأمین مالی غیر رسمی. فصلنامۀ توسعۀ کارآفرینی، 3(10)، 70-49. تاجالدین، م.، طالبی، ک.، رستگار، ع. ع.، سمیعزاده، م.(1391). ارتباط بین نوع استراتژیهای کسب وکاری مورد استفاده در شرکتهای کوچک و متوسط و بینالمللی شدن آنها. فصلنامۀ مدیریت بازرگانی، 4(11)، 38-19. خوشگویان، ع. ر.(1386). روششناسی کیو. تهران: مرکز تحقیقات صدا و سیما. سید امیری، ن.، مشایخی، ط. (1393). بازاریابی کارآفرینانه (درآمدی بر بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط). تهران: انتشارات ترمه. طالبی، ک.، تاجالدین، م.، سمیعزاده، م. (1389). بررسی ارتباط بین عوامل محیطی و بینالمللی شدن شرکتهای کوچک و متوسط (مطالعۀ موردی: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات). فصلنامۀ توسعۀکارآفرینی، 3(9)، 79-55. فقیهی، ا.، تاجالدین، م.، تاجالدین، م. (1389). بینالمللی شدن کسبوکارهای کوچک و متوسط در صنعت غذایی: ارائۀ یک مدل علی. فصلنامۀعلوممدیریتایران، 5(17)، 22-1. قمبرعلی، ر.، آگهی، ح.، علی بیگی، ا.، زرافشانی، ک. (1393). راهبرد اکوسیستم کارآفرینی: پارادیم جدید توسعۀ کارآفرینی، نشریۀ کارآفرینی در کشاورزی، 3، 38-21. Amininejad, R., Gholipour, A., Eslami Bidgoli GH. (2010). Informal social capital and financing budding entrepreneurs. Journal of Entrepreneurship Development, 3(10), 49-70. (in Persian)
Aulia, F. (2015). Value Co-Creation Process in Small and Medium Enterprise by Utilization of Viral Marketing as a Branding Tool: A System Dynamic Approach. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 169: 258 – 265.
Awoyinka, Y. A. (2009). Cassava Marketing Option for Sustainable Agricultural Development in Nigeria, journal of Applied Science, 2(2), 175-183.
Chiristian, R. R. (2002). Concepts of ecosystem, level and scale. Encyclopedia of Life Support Systems, (1), 1-5.
Cohen, B. (2006). Sustainable valley entrepreneurial ecosystems. Business Strategy and the Environment, 15 (1), 1-14.
Entezari, Y. (2015). Building Knowledge- Based Entrepreneurship Ecosystems: Case of Iran. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195, 1206 – 1215.
Eze, S. O., Onwubuya, E. A., Ezeh, A. N. (2010). Women Marketers perceived Constraints on selected Agricultural produce Marketing in Enugu South Area: challenges of Extension training for women groups in Enugu State. Niger Agro. Journal of Tropical Agriculture, Food, Environment and Extension, 9 (3), 215-222.
Faghihi, A., Tajoldin, M., Tajoldin, M. (2010). The internationalization of small and medium businesses in the food industry: a causal model. Journal of Management Sciences in Iran, 5 (17), 1-22. (in Persian)
Fogel, K., Hwak, A., Morck, R., Yeung, B. (2006). Institutional obstacles to entrepreneurship. In Casson M. Yeung B., Basu A., WWadeson. (Eds), Oxford University Press, England.
Forfas, F. (2009). Entrepreneurial Ecosystem: South West Ireland, rethinking entrepreneurship. Baseline Data and Analysis, South West Ireland, Dublin.
Fuerlinger, G., Fandl, U., Funke, T. (2015). The role of the state in the entrepreneurship ecosystem: insights from Germany. Triple Helix. DOI: 10.1186/s40604-014-0015-9.
Galateanu, E., Avasilcai, A. (2014). Business ecosystem “reliability”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 124, 312 – 321.
Ghambarali, R., Agahi, H., Alibeygi, A. M., Zarafshan, K. (2014). Entrepreneurial ecosystem approach new paradigm of entrepreneurship. Journal of Entrepreneurship in Agriculture, 3 (2), 21-38. (in Persian)
Iakovalena, M., Solesvik, A., Trifilova, S. (2013). Financial availability and government support for women entrepreneurs in transitional economies: Cases of Russia and Ukraine. Journal of small Business and Enterprise Development, 20 (2), 314-340.
Isenberg, D. (2011a). How to foment an entrepreneurial revolution, The Babson Entrepreneurship Ecosystem Project. 10th international Entrepreneurship Forum, Bahrain, January 11, p. 3-5.
Isenberg, D. (2011b). The entrepreneurship ecosystem strategy as a new paradigm for economic policy: principlies for cultivating entrepreneurship. Presentation at the institute of international and European Affairs, May 12, 2011, Dublin Ireland. Available on line at http://entrepreneurial-revolution. com.
Kesting, P., Günzel-Jensen, F. (2015). SMEs and new ventures need business model sophistication. Business Horizons, 58, 285-293.
Khooshgoyan, A. R. (2007). Q Methodology. Press IRIB Research Center Publishers, Tehran. (in Persian)
Kigan, W. J., Mayk, C. G. (2014). Global Marketing. Translate by Ebrahimi & Mehrani. First Edition, Published by the Cultural Research Bureau, Tehran.
Melisa, A., Stephen, L., Vargo and Robert, F. (2013). The Complexity of context: A Service ecosystems approach for international marketing. Journal of international marketing, 21(4), 1-20.
Paavo, R., Golnam, A., Wegmann, A. (2014). Coopetition-based business models: The case of Amazon.com. Industrial Marketing Management, 43, 236–249.
Pretorius, M., Shaw, G. (2004). Business plans in bank decision – making when financing new ventures in south Africa. South Africa journal of economic and management sciences, 7 (2), 221-241.
Pushpam, K. (2015). Market for Ecosystem Services. Published by the International Institute for Sustainable Development, London.
Regele, M. D., Neck, H. M. (2012). Entrepreneurship education sub-ecosystem in the United States: opportunities to increase entrepreneurial activity. College, USASBE, Babson.
Sayed Amiri, N., Mashayekhi, T. (2014). Entrepreneurial marketing (revenue on marketing small and medium sized companies). Terme publishing, Tehran. (in Persian)
Shengce, R., Andreas B., Eisingerich, T., Huei-Ting T. (2015). How do marketing, research and development capabilities, and degree of internationalization synergistically affect the innovation performance of small and medium-sized enterprises (SMEs)? A panel data study of Chinese SMEs. International Business Review, 24, 642–651.
Stokes, D., Wilson, N. C. (2010). Entrepreneurship and marketing education: time for the road less travelled? International Journal Entrepreneurship and Innovation management, 11(1), 95-108.
Tajoldin, M., Talebi, K., Rastegar, A., Samiezade, M. (2012). The relationship between the type used in business strategies and internationalization of SMEs. Business Management, 4 (11), 19-38. (in Persian)
Talebi, K., Tajoldin, M., Samiezade, M. (2010). Examine the relationship between environmental factors and internationalization of small and medium companies (Case Study: ICT industry). Journal of Entrepreneurship Development, 3 (9), 55-79. (in Persian)
Tereza K. (2015). Marketing communication of SMEs specialized in cosmetic industry in magazines for women. Procedia - Social and Behavioral Sciences 175, 48 – 57.
Zontanos, G., Anderson, R. (2004). Relationships, marketing and small business: an exploration of links in theory, Qualitative Market Research: An International journal, 7 (3), 228-236. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,053 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,105 |