تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,579 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,681,437 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,911,651 |
تحلیل تنش و مودال میللنگ تراکتور مسی فرگوسن 285 به روش اجزاء محدود | ||
مهندسی بیوسیستم ایران | ||
مقاله 8، دوره 48، شماره 1، اردیبهشت 1396، صفحه 81-71 اصل مقاله (945.92 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijbse.2017.61562 | ||
نویسندگان | ||
غلامحسین شاهقلی* 1؛ حسین ایران نژاد1؛ صداقت فاضلی2 | ||
1دانشگاه محقق اردبیلی | ||
2دلنشگاه محقق اردبیلی | ||
چکیده | ||
چکیده تراکتورهای کشاورزی بهعنوان رکن اساسی مکانیزاسیون توان لازمه اغلب ادوات کشاورزی را فراهم میکنند. به خاطر توان موردنیاز زیاد، اجزاء اصلی موتور تحت بارهای زیادی قرار گرفته و تنشهای بالایی بر اجزاء آن وارد میشود که میتواند باعث شکست آنها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی گردد. بر این اساس بارهای وارد بر میللنگ تراکتور مسی فرگوسن در دورهای متفاوت به روش نیوتونی محاسبه گردید. بیشینه نیروی برآیند وارده بر میللنگ برای سرعت دورانی rpm 1300 برابر با N438/98936 و برای سرعت دورانی rpm22۰۰ برابر با N 7/103048 به دست آمد. میللنگ در محیط نرمافزار Solidworks 2012 طراحی و در نرمافزار Abaqus 6.10.1 ضمن تعریف شرایط مرزی و وارد کردن نیروها و گشتاورهای محاسبه شده در دو دور مذکور مورد تجزیه و تحلیل تنش دینامیکی و تحلیل مودال قرار گرفت. نتایج نشان داد که فیلتها بیشتر از سایر نقاط میللنگ تحت تنش قرار دارند و ماکزیمم تنش بهدستآمده از نرمافزار برابر با Mpa 8/154 برای سرعت دورانی 1300 و 2200 دور بر دقیقه بود. تنش بهدستآمده کمتر از تنش حد تسلیم بوده و ضریب اطمینان 52/4 برای میللنگ به دست آمد که نشان میدهد میللنگ در ناحیه الاستیک کار میکند. دادههای حاصل از آنالیز مودال و محاسبات صورت گرفته نشان داد که میللنگ با سرعت مطمئنه حرکت میکند و بهسرعت بحرانی نمیرسد. | ||
کلیدواژهها | ||
تراکتور MF285؛ تحلیل تنش؛ تحلیل مودال؛ موتور؛ میللنگ | ||
مراجع | ||
Akin, J. (1998). Finite Element Analysis for Undergraduates, NewYork : Academic Press. Frozanpour, H. (1376). Design and optimization of piston, crankrod and crankshaft of Peikan 1600 engine. MSc thesis, Faculty of Technology, University of Tarbiat Modares. Ghaseminazhad, M. (2009). Investigating engine life span and failure reasons of some parts of engine of Mf-285 tractor. Proceeding of the 5th national conference of agricultural machinery and mechanization, Ferdosi University of Mashhad. Hariss, C. M. & Piersol A. G. (2002). Shock and Vibration Handbook. 5th Edition. McGraw-Hill Book Company. HekmatNazhad, A. & P. Maleki. (1995). Determination the natural torsional vibration frequencies of Crankshaft. MSc Thesis, University of science and technology of Iran. Kang, Y., Sheen, G. J. & Tseng M.H. (1997). Modal analysis and experiments for engine crankshaft. Journal of Sound and Vibration, 214, 413-430.
Khanali, M. (2006). Stress analysis in front axle grain combine of John Deere955. MSc thesis, Faculty of agriculture and natural resources, University of Tehran. Mahmodi, A. (2007). Statistical investigating of MF285 tractor failure. The third student conference of Agricultural machinery mechanic, University of Shiraz. Meng, J., Liu, Y. & Liu R. (2011). Finite Element Analysis of 4-Cylinder Diesel Crankshaft. International Journal Image, Graphics and Signal processing, 5, 22-29. Moradi, S. (2006). Investigating the dynamic behavior of Samand crankshaft under the torsional vibrations. MSc thesis, Faculty of Technology, University of Tarbiat Modares. Nestorides, E. J. (1958). A handbook of torsional vibration. The British internal combustion engine research, Cambridge University. PMS A.5.56. (1997). Perkins material standard. Perkins group. Ramdasi, s. S. & Marathe, N. V. (2004). Predictive-cum-experimental analysis of torsional/bending and crankcase vibration and design of optimum tuned damper. Proceeding of third international conference on Synergy of fuel and automotive technology for a cleaner environment, New Delhi, India. Ranjbarkohan, M. (2008). Stress analysis of the crankshaft of a 4 cylinder Z4 engine using finite element method. MSc thesis, Agricultural faculty, University of Mohaghegh Ardabili. Seiedalian, SJ. & Mahboob, S. (2012). Theoretical, numerical and experimental analysis of the crankshaft torsional vibrations. Modares mechanical engineering Journal, 12(5), 102-111. Shahgholi, Gh & H. IranNezhad. (2014). Kinematic and kinetic analysis of MF285 tractor engine. Agricultural Mechanization Research, 1(2): 23-33. Troy Feese, P. E. & Hil C. (2002). Guidelines for preventing rellability of reciprocating machinery by avoiding torsiding vibration problems. Engineering Dynamics Incorporated, University San Antonio, Texas 78249, pp. 1-20
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,051 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,418 |