- اکبری، حکیمه؛ خلجی، حسن؛ شفیعزاده، محسن (1386). «تأثیر بازیهای بومی محلی بر رشد مهارتهای جابجایی پسران 7-9 ساله»، حرکت، 34، ص 45-35.
- اکبری، حکیمه (1392). «مقایسۀ برنامۀ حرکتی اسپارک با برنامۀ آموزش ژیمناستیک متناسب با رشد بر رشد مهارتهای بنیادی در کودکان 6 تا 8 ساله»، رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 5(13)، ص 118-103.
- کاتلین ام. هی وود (1993). رشد و تکامل حرکتی در طول عمر، ترجمۀ مهدی نمازیزاده و محمدعلی اصلانخانی (1385)، چ هفتم، تهران: سمت، ص 24 و480-473.
- بهرام، عباس؛ شفیعزاده، محسن (1387). رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی (از اصول تا کاربرد)، تهران: نرسی، ص 94 و 15-14.
- پاینه، وی.گریگوری؛ ایساکس، لاری، دی (2002). رشد حرکتی انسان، ترجمۀ حسن خلجی و داریوش خواجوی (1381). اراک: انتشارات اراک، ص 5 و 96-95.
- حسنپور، فاطمه؛ جلالی، محمدرضا؛ شعیری، محمدرضا؛ خزایی، محمد (1392). «تأثیر کار با گل بر پرخاشگری کودکان دبستانی»، فصلنامۀ روانشناسی بالینی، 10، ص 153-139.
- رجبپور، مجتبی؛ مکوندحسینی، شاهرخ؛ رفیعینیا، پروین (1391). «اثربخشی گروه درمانی رابطۀ والد کودک برپرخاشگری کودکان پیشدبستانی»، مجلۀ روانشناسی بالینی، 4(13)، ص 74-65.
- رجبی، زهرا؛ نجفی، محمود؛ رضایی، علیمحمد (1392). «اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر کاهش پرخاشگری کودکان»، فصلنامۀ روانشناسی بالینی، 3(10)، ص 91-55.
- زارعزاده، مهشید (1388). هنجارسازی و تعیین پایایی و روایی آزمون رشد حرکتی اولریخ 2000 برای کودکان 3 تا 11 سالۀ شهر تهران، رسالۀ دکتری، تهران: دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران.
- سادات عمارتی، فرشته و همکاران (1390). «تأثیر برنامۀ منتخب بر رشد ادراکی- حرکتی و رشد اجتماعی دختران»، پژوهش در علوم توانبخشی، 7(5)، ص 673-61.
- شهیم، سیما (1386). «پرخاشگری رابطهای در کودکان پیشدبستانی»، مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 13(3)، ص 271-264.
- گالاهو، د. ال. ازمون، ج. تی. (2002). درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی، ترجمۀ بهرام عباسی و محسن شفیعزاده (1383). تهران: بامداد کتاب، ص 13-17-51-52-53-54-55-109.
- مشرف جوادی، بتول (1379). «اهمیت تربیت بدنی و فعالیتهای حرکتی برای کودکان»، نشریۀ زیور ورزش، 7، ص 32-28.
- ملانوروزی، کیوان؛ خلجی، حسن؛ شیخ، محمود؛ اکبری، حکیمه (1390). «تأثیر برنامۀ حرکتی منتخب بر رشد مهارتهای دستکاری پسران4 تا6 ساله»، رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 3(1)، ص 21-5.
- محرابیان، قباد؛ شفیعنیا، پروانه؛ حیدرینژاد، صدیقه (1394).«تأثیر برنامۀ منتخب، بازیهای بومی محلی و فعالیت رایج مراکز بر رشد حرکتی و اجتماعی کودکان پیشدبستانی»، پژوهشنامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، در دست چاپ.
- نصیرزاد، راضیه؛ روشن، رسول (1389). «تأثیر قصهگویی در کاهش پرخاشگری پسران شش تا هشت ساله»، مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 16(2)، ص 126-118.
- واحدی، شهرام؛ فتحی آذر، اسکندر (1387). «بررسی پایایی و روایی مقیاس پرخاشگری پیشدبستانی و ارزیابی میزان پرخاشگری در کودکان پیشدبستانی ارومیه»، فصلنامۀ اصول بهداشت روانی، 4(37)، ص 24-15.
- ----------------------- (1385). «آموزش کفایت اجتماعی در کاهش پرخاشگری پسران پیشدبستانی: گزارش 6 مورد»، فصلنامۀ اصول بهداشت روانی، 8(31)، ص 140-131.
- Anderson G. Lemos1, Eric L. Avigo, José A. Barela. (2012). Physical Education in Kindergarten Promotes Fundamental Motor Skill Development. Scientific Research. DOI:10.4236/ape.2012.21003.
- Berkowitz L. (1993). Aggression: Its causes, consequences, and control; 2th New York: Academic Press.164-167.
- Broidy LM, Nagin D, Tremblay RE, Bates JE, Brame B, Dodge KA. Et al. "Developmental trajectories of childhood disruptive behaviors and adolescent delinquency: a six-site, cross-national study". Dev Psychol (2003); 39(2): 222-245.
- Carvalho, A.M.A., &Rubiano, M.R.B. (2004). "Vinculo e compartilhamentonabrincadeira de criancas[Bond and sharing in child play]"
- Coie JD, Dodge KA. Aggression and antisocial behavior In W Damon (Series Ed) and Eisenberg N. Handbook of child psychology, Vol 3: Social, emotional, and personality development. 5th Ed. New York: John Wiley and Sons 1998; 779–862.
- Dish ion TJ, French DC, Patterson GR. The development and ecology of antisocial behavior In Cicchetti D, Cohen JD. (Eds). Developmental psychopathology, Volume 2: Risk, disorder, and adaptation. New York: John Wiley and Sons (1998); 421–471.
- Draper, CE. Achmat, M. Forbes, J. Lambert EV. (2012). "Impact of a community based program me for motor development on gross motor skills and cognitive function in preschool children from disadvantaged settings. Early child development and care". 182 (1): 137-152.
- Fotrousi F, Jaleh B, Ghasemi.A. (2012). "The compensatory impact of mini-basketball skills on the progress of fundamental movements in children. Procedia Social and Behavioral Sciences". 46: 5206 – 5210.
- Goodwin, T., Pacey, K., & Grace, M. (2003). Children: Violence prevention in preschool settings. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 16, 52-59.
- Lee K, Baillargeon RH, Vermunt JK, Wu H, Tremblay RE. Age differences in the prevalence of physical aggression among 5-11-year-old Canadian boys and girls. Aggressive Behav. 2007; 33: 26-37
- Dowda, M. James, F. Sallis, JF. Et al. (2005). "Evaluating the sustainability of SPARK physical education: a case study of translating research into practice". Research Quarterly for Exercise and Sport, 76(1):11-19.
- Parker JG, Asher SR. Peer acceptance and later personal adjustment: Are low accepted children “at risk”? Psychological Bulletin, 1987; 102: 357−389.
- Roopnarine, J.L. & Johnson, J.E. (1994). "The need to look at play in diverse cultural setting". In J.L. (PP: 1-8). Albany: State University of New York Press.
- Ulrich, D.A. "Test of gross motor development". Austin; 2000. TX; PRO-ED.
- Vaillancourt T, Brendgen M, Boivin M, Tremblay RE. "A longitudinal confirmatory factor analysis of indirect and physical aggression": Evidence of two factors over time? Child Dev.2003; 74: 1628-1638.
|