- اشمیت، ریچارد ای (1991). "یادگیری حرکتی و اجرا از اصول تا تمرین"، ترجمۀ مهدینمازیزاده و سید محمدکاظم، واعظ موسوی، تهران: سمت، ص 150-100.
- اشمیت، ریچارد ای؛ لی، تیموثی (1387)."یادگیری و کنترل حرکتی"، ترجمۀ رسول، حمایتطلب و عبداله قاسمی، تهران: علم و حرکت، ص 225-200.
- ایرانمنش، حمیده؛ عرب عامری، الهه؛ فرخی، احمد و ایرانمنش، حسام (1392)."تأثیر یک دورۀ برنامۀ تعادلی تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه بر تعادل سالمندان"، نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی، (2)، ص 215-195.
- ایمانیپور، سمانه؛ شفیعنیا، پروانه؛ هاشمی شیخ شبانی، سید اسماعیل و قطبی ورزنه، احمد (1391). "بررسی معیارهای عملکرد حرکتی بهمنظور ارزیابی عصبشناختی آسیب ورزشی ضربه به سر"، نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی، (13)، ص 59-41.
- بیابانگرد، اسماعیل (1388). " روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی"، تهران: نشر دوران، ص 330-301.
- دستجردی، مهدی و بهداد، بهنام (1379). "بررسی مشکلات مهارتهای حرکتی پایه در دانشآموزان عقبماندۀ ذهنی آموزش و پرورش شهر تهران"، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکدۀ کودکان استثنایی، (8)، ص 345.
- سیف نراقی، مریم و نادری، عزتاله (1371)."آشنایی با وجود نظری و آماری آزمون لینکلن -اوزرتسکی"، فصلنامۀ ورزش، 17و18، ص 76-57.
- صادقی، حیدر؛ نوروزی، حمیدرضا؛ کریمی اصل، اکرم و منتظر، محمدرضا (1388)."تأثیر شش هفته برنامۀ تمرین عملکردی بر تعادل ایستا و پویای مردان سالمند سالم"، مجلۀ سالمند ایران، سال سوم، (8)، ص 565.
- صالحی ،کاووس؛ حومنیان، داوود؛ ضرغامی، مهدی و صائمی، اسماعیل (1389). "تأثیر شیوۀ ارائه محرکهای متوالی بر اکتساب، یادداری و انتقال ترتیب توالی حرکات بصری: مطالعۀ یادگیری و یادداری تکالیف واجد دو جزء شناختی و حرکتی"، نشریۀ رشد و یادگیری حرکتی، ش (6)، ص 129-103.
- صمدی، حسین و کوشان، محسن (1390)."اثر آرایش تمرین بر اکتساب، یادداری و انتقال برنامۀ حرکتی تعمیمیافته"، مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی، (4)، ص 272.
- فاضل کلخوران، جمال (1388). " اثرات تداخلی ضمنی در اکتساب، یادداری و انتقال سه مهارت والیبال"، پایاننامۀ دورۀ دکتری دانشگاه تهران، ص 2-1.
- فولادیان، جواد (1385)."اثر تداخل ضمنی بر اکتساب، یادداری و انتقال برنامۀ حرکتی تعمیمیافته و پارامتر". پایاننامۀ دورۀ دکتری دانشگاه تهران، ص 50-45.
- Akizuki, K, and Y, Ohashi. (2013). "Changes in Practice Schedule and Functional Task Difficulty: a Study Using the Probe Reaction Time Technique". Journal of Physical Therapy Science. 25(7), pp: 827.
- Battig, W. F. (1966). "Facilitation and interference". In E.A. Bildeau (Ed), Acquisition of skill, Academic Press, New York, pp: 215 – 244.
- Broadbent, D.P, Causer, Ford, P.R, and Mark Williams, A. (2014). "Contextual Interference Effect in Perceptual-Cognitive Skills Training". Medicine and science in sports and exercise, p: 65.
- Carmeli, E, Bar-Chad ,S, Lotan, M, Merrick, J, Coleman, R. (2003). " Five clinical tests to assess balance following ball exercises and treadmill training in adult persons with intellectual disability". The Journals of Gerontology Series A: Biological Sciences and Medical Sciences. 58(8), pp: 767-772.
- Del Rey, P, and D, Stewart. (1989). "Organizing input for mentally retarded subjects to enhance memory and transfer". Adapted physical activity quarterly. (6). p: 247-254.
- Heitman, R.J, and W.F, Gilley. (1994). "Effects of blocked versus random practice by mentally x Acquisition and Retention of Motor Tasks by Individuals with Mild Mental Handicaps". 3(5), pp: 81-87.
- Jones, L.L, and K.E, French. (2007). "Effects of Contextual Interference effects on acquisition and retention of three volleyball skills. Perceptual and motor skills". 105(3), pp: 883-890.
- Karinharju, K. (2005). "Physical fitness and its testing in adults with intellectual disability". (76), pp: 473-481.
- Kivi, J.J. (2004). "The Contextual Interference Effect in Adolescents with Down Syndrome". 106(3), pp: 773-780.
- Lahtinen, U, P, Rintala, and A, Malin. (2007). "Physical performance of individuals with intellectual disability: A 30-year follow-up". Adapted Physical Activity Quarterly, 24(2), pp: 125.
- Lee, T. D., Swinnen, S.P, and Serrien, D.J. (1994)." Cognitive effort and motor learning". Quest. 46, pp.: 328 – 344.
- Merbah, S., and T, Meulemans. (2011). "Learning a motor skill: effects of blocked versus random practice a review". Psychologica Belgica, 51(1), pp: 15-48.
- Pauwels, L, S.P, Swinnen, and I.A, Beets. (2014). "Contextual Interference in Complex Bimanual Skill Learning Leads to Better Skill Persistence". PloS one. 9(6), pp: e100906.
- Phaike, J, Cheong, J, Lay,B, Grove,J.R, Medic,N, and Razman,R.( 2012). "Practicing field hockey skills along the contextual interference continuum: A comparison of five practice schedules". Journal of sports science & medicine, 11(2), pp: 304.
- Porretta, D.L, K.O, brien. (1991). "The use of contextual interference trials by mildly mentally handicapped children". Research quarterly for exercise and sport, 62(2), pp: 240-244.
- Porretta, D.L. (1988). "Contextual interference Effects on the Transfer and Retention of a Gross Motor Skill by Mildly Mentally Handicapped Children". Adapted Physical Activity Quarterly, 5. pp: 339.
- Pyle, W.H. (1919). "Transfer and interference in card-distributing". Journal of Educational Psychology. 10(2), pp: 107.
- Rouhollahi, V, M, Rozan, and A, Mehrotra. (2014). "Effect of Different Practice Schedules on Learning and Performance in Handball Task". American Journal of Sports Science, 2(4), pp: 71-76.
- Saemi, E, porter, G, varzane, A, and zarghami, A. (2012). "Practicing along the contextual interference continuum: A comparison of three practice schedules in an elementary physical education setting". Kineziologija.44 (2), pp: 191-198.
- Shea, C.H, R. Kohl, and C. Indermill. (1990). "Contextual interference: Contributions of practice". Acta Psychologica. 73(2), pp: 145-157.
- Simon, D.A. (2007). "Contextual interference effects with two tasks". Perceptual and Motor Skills, (105), pp: 177-183.
- Vincent, W.J, M.A, Painter, and K.B, Inman. (1994). "Contextual Interference Effects in the Acquisition and Retention of Motor Tasks by Individuals with Mild Mental Handicaps". (11), pp: 383-395.
- Wise, J.B. (2000). "Generalizing self-efficacy from the weight room to other aspects of life". Strength & Conditioning Journal, 22(1), pp: 18.
- Zetou, E, Michalopoulou, M, Giazitzi,K, and Kioumourtzoglou,E. (2007). "Contextual Iinterference effects in learning volleyball skills. Perceptual and motor skills". 104(3), pp: 995-1004.
|