تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,118,254 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,224,136 |
تحلیل کمی فرصتهای رشد و سودآوری شرکتها بر مبنای ابعاد راهبردهای اقیانوس آبی | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 6، دوره 8، شماره 1، 1395، صفحه 117-136 اصل مقاله (529.18 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2016.57533 | ||
نویسندگان | ||
حمید شاهبندرزاده* 1؛ محمد حسین کبگانی2 | ||
1استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران | ||
2مربی گروه مدیریت صنعتی دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران | ||
چکیده | ||
شرکتها برای بقا و حضور در بازار جهانی به راهبردهایی قوی و نوآورانه نیاز دارند. درنتیجه، برای دستیابی به فرصتهای رشد و سودآوری جدید، باید اقیانوسهای آبی خلق کنند. اقیانوس آبی از ضعف اقیانوس قرمز (تمرکز بیشازحد بر رقابت و بیتوجهی به ایجاد یک بازار جدید و بدون رقابت) نشئت میگیرد، درحالیکه راهبرد اقیانوس آبی مربوط به صنایعی است که امروز وجود ندارد و در آینده بهوجود میآیند. اقیانوسهای آبی در فضای بازار تسخیر نمیشوند و فرصت رشد و سوددهی بسیار بالا تعریف میشوند. در پژوهش حاضر، مدلی برای شناسایی ابعاد مهم در پیادهسازی راهبرد اقیانوس آبی تبیین شده است. ابعاد اصلی این مدل از کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر کیم و مابورن، مدل موانع راهبرد اقیانوس آبی گرفته شده است. ابعاد اصلی این مدل عبارتاند از: ابعاد شناختی، تسهیم منابع، انگیزشی و سیاسی. در پژوهش حاضر، برای تعیین میزان اهمیت هریک از ابعاد مدل، از نظر کارشناسان حوزة راهبرد و همچنین مدلسازی غیرخطی فازی استفاده شد. نتایج مدلسازی ریاضی نشان میدهد بعد شناختی در رتبة اول قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
اقیانوس قرمز؛ راهبرد اقیانوس آبی؛ غیرخطی؛ فازی؛ مدلسازی ریاضی | ||
مراجع | ||
Akbarzadeh, R. (2012). Without competitive environment in the insurance industry using Bl- ue Ocean Strategy, The Fifth Conference and Festival Insurance business,pp 1-22. (In Persian)
Bavdaz, M. K. (2012). Higher growth through the Blue Ocean Strategy: Implications for economic policy, Research Policy, (41): 928- 938.
Borgianni, Y. C. (2011). Systematizing new value proposition through a TRIZ – based classification of functional features, Procedia Engineering, : (9) 103- 118.
Bourletidis, D. (2014). The strategic model of innovation clusters: Implementation of Blue, Social and Behavioral Sciences,(148): 645- 652.
Chi Chang, S. (2010). Bandit cellphones: A blue ocean strategy, Technology in Society, (32): 219-223.
Dorgahi, M. (2014). Blue Ocean Strategy, Journal of Ayandehbank,(11): 38-37. (In Persian)
Ebn Alreza, A., Faezyrad, M. A. & Mahdavi Mazdeh, M. (2014). Evaluate the performance of our customers in the implementation of Blue Ocean Strategy using multi-attribute decision making; Case study: UPVC industry, The First International Conference on Economics, Management, Accounting and Social Sciences: 1- 10. (In Persian)
Ehteshami, K. & Rostami, A. (2014). Blue Ocean Strategy, Tadbir, A Monthly Magazine On Management, 21(223): 45- 48. (In Persian)
Esfandiyary, H. (2013). Organizational development using Blue Ocean Strategy, First International Conference on Management, Challenges and Solutions: 1- 5. (In Persian)
Ghorbani, R. (2012). New business models in the digital publishing industry: Challenges and opportunities facing, Journal of Soore Mehr Book,سال و شماره؟؟ 4- 21. (In Persian)
Haery Yazdi, M. & Afshar Jalili, Y. (2010). Implementation of Blue Ocean Strategy on information technology development center, Selection Manager (104), 22-33.. (In Persian)
Jahangiri, F. (2010). The introduction of a dietary supplement product to market with the help of Blue Ocean Strategy, Fifth International Conference on Strategic Management: 1-7. (In Persian)
Kaviani Nia, A. (2014). Blue Ocean Strategy and its role in banking services, Monthly market development, engineering, (7)39, 20-30(In Persian)
Kim, C. H. (2008). A strategy for third-party logistics systems: Case analysis using the blue ocean strategy, The International of Management Science, Omega, (36): 522-534.
Kim, W. & Mauborgne. (2005). Blue Ocean Strategy: How to create uncontested market space and make the competition irrelevant, Harvard Business Review, Boston.
Parvinen, P. A. (2011). Awareness, action and context-specificity of Blue Ocean practices in sales management, Journal of Product & Brand Management,18(4): 1- 20.
Piruzfar, S. & Golpayegani, M. (2008). Blue Ocean Strategy unrivaled market competition, Tadbir, A Monthly Magazine On Management, 19 (No. 202), 29-3737-29. (In Persian)
Pitta, D. (2009). Issues in a down economy: Blue oceans and new product development, Journal of Product & Brand Management, 18(4): 292- 296.
Purhosseini, Z. (2012). Blue Ocean Strategy: Creation of a new market, Regional Conference on the Role of Management and Accounting of Business Excellence and Financial Crisis: 473- 479. (In Persian)
Saini, D. S. (2006). Blue Ocean Strategy: How to create uncontested market space and make competition irrelevant, Book Reviews, JULY - SEPTEMBER, (31) pp 46-47. VIKALPA. (In Persian)
Sorayaee, A., Radmard, M. & Radmard, M. (2013). Blue Ocean Strategy in the face of competitive strategy, First National Conference on Business Management. pp 1-14 . (In Persian)
Tavallaee, R. (2009). Blue Ocean Strategy as revolutionary in the field of strategic management, Semi-Annually Police Human Development: 55-79. (In Persian) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,334 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,671 |