تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,118,327 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,224,342 |
مقایسۀ ابعاد مدل کسبوکار بانکداری در ایران با مدل بانکداری جامع | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 4، دوره 8، شماره 1، 1395، صفحه 73-88 اصل مقاله (264.85 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2016.57532 | ||
نویسندگان | ||
صادق سپندارند* 1؛ مهدی حقیقی کفاش2؛ وحید ناصحی فر3؛ وحید خاشعی3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
2دانشیار مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
3استادیار مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
امروزه بسیاری از بانکها در حال مطالعه و استقرار راهبرد جامعی در سطح بنگاههای مالی هستند. سیستمی جهانی و جامع که بر عملکرد صاحبان سهام و ریسک احتمالی بازار مبتنی است. شناخت وضع موجود مدل کسبوکاری و همچنین شناخت مدل کسبوکاری ایدهآل از نظر هر گونه تغییر در سازمان اهمیت دارد؛ بنابراین، در این تحقیق با مصاحبه با چهارده نفر از خبرگان صنعت بانکداری در ایران و بانکداری جامع و تحلیل تماتیک مصاحبهها، ابعاد مدل کسبوکار بانکداری در ایران و بانکداری جامع مقایسه شده است. نتیجة تحلیل مصاحبهها با استفاده از روش تحلیل تم نشان میدهد مدل بانکداری در ایران و مدل بانکداری جامع در نه بعد مدل کسبوکاری از جمله مشتریمحوری در ارزش پیشنهادی، شخصیسازی کانال در بعد کانالهای ارائة خدمت و افزایش تنوع در درآمدهای بانک، با یکدیگر تفاوت دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
ابعاد مدل کسبوکار؛ بانکداری؛ بانکداری جامع؛ مدل کسبوکار | ||
مراجع | ||
Afuah, A. & Tucci, C. (2003).Internet Business Models and Strategies, McGraw Hill,Boston.
Akerlof, G. (1970). The market for Lemons: Quality uncertainty and market mechanism,Quarterly Journal of Economics,84(3): 488-500.
Alt, R. & Zimmermann, H. (2001). Introduction to Special Section- Business Models,Electronic Markets, 11(1): 3-9.
Applegate, L. M. (2001). E-business models: Making sense of the Internet business landscape, In Dickson,G.&GaryW.&DeSanctis,G., Information Technology and the Future Enterprise: New Models for Managers, Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.
Benston, G. J. (1994). Universal banking,Journal of Economic Perspectives, 8(3): 121-143.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in pshychology,Qualitative Research in Psychology, 3(2): 77-101.
Calomiris, C. W. (1997). Universal banking and the financing of industrial development, In Caprio, G. J. & Vittas,D. (Eds.), Reforming financial systems, Historical Implications for Policy Cambridge University Press,Cambridge: 113-127.
Casadesus-Masanell, R. & Ricat, J. E. (2010). From strategy to business models and to tactics,Long Range Planning, 43(1): 195-215.
Chesbrough, H. W. & Rosenbloom, R. S. (2002). The role of business model in capturing value from innovation: Evidence from Xerox corporation's technology spinoff companies,Industrial and Corporate Change, 11(1): 533-534.
Diamond, D. W. (1984). Financial intermediation and delegated monitoring,Review of Economic Studies, 51(3): 393-414.
Gerschenkron, A. (1962). Economic backwardness in historical perspective, Harvard University Press,Cambridge, MA.
Ghaziani, A. & Ventresca, M. J. (2005).Kywords and cultural change: Frame analysis of business model public talk, 1975-2000. Sociological Forum, 20(4): 523-559.
Gordjin, J. (2002). Value-based requirements engineering- exploring innovative e-commerce ideas, Vrije Universiteit,Amsterdam, NL.
Hamel, G. (2000). Leading the revolution, Harvard Business School Press,Boston.
Johnson, M. W., Christensen, C. C. & Kagermann, H. (2008).Reinventing your business model,Harvard Business Review, 86(12): 50-59.
Kaplan, R. S. & Norton, D. P. (1992). The balanced scorecard - measures that drive performance,Harvard Business Review, 70 (1).
Linder, J. & Cantrell, S. (2000). Changing Business Models: Surveying the Landscape, Institute for Strategic Change.
Magretta, J. (2002). Why business models matter,Harvard Business Review, 80(5): 86-92.
Mahadevan, B. (2000). Business models for internet-based e-commerce: An anatomy,California Management Review, 42(4): 55-69.
Managemant, O. O. (2013). Nessecity of shift to a new business model in banking industry, Bank Mellat,Tehran.(In Persian)
Markides, C. (1999). Six principles of breakthrough strategy,Business Strategy Review, 10(2): 1-10.
Moghimi, M. (2007). Case study methodology and its applications in social sciences,Methodology of Social Sciences and Humanities, 13(50): 71-102. (In Persian)
Osterwalder, A. (2004). The business model ontology- A proposition in a design science approach, PhD Thesis University of Lausanne.
Pateli, A. G. & Giaglis, G. M. (2004). A research framework for analysing e-business,European Journal of Information Systems, 13(4): 302-314.
Perkman, M. & Spicer, A. (2010). What are business models? Developing a theory of performative representations,Research in the Sociology of Organizations, 29(3): 269-279.
Petrovic, O., Kittl, C. & Teksten, R. D. (2001).Developing Business Models for Ebusiness,International Conference on Electronic Commerce, Vienna.
Prahalad, C. K. & Hart, S. (2002). The fortune at the bottom of the pyramid,Strategy & Business, 26(1), 2-14.
Rappa, M. (2002).Managing the digital enterprise- Business models on the Web, North Carolina State University,Raleigh.
Roulston, K. (2001). Data analysis and theorizing as ideology,Qualitative Research, 1(3): 279-302.
Saunders, A. & Walter, I. (1994).Universal Banking: Financial system design reconsidered,Irwin,Chicago.
Seelos, C. & Mair, J. (2007). Profitable business models and market creation in the context of deep poverty: A strategy view,Academic Management Perspective, 21(4): 49-63.
Stahler, P. (2002). Business models as an unit of analysis for strategizing, International Workshop on Business Models, Lausanne, Switzerland.
Stiglitz, J. E. (1985). Credit markets and the control of capital,Journal of Money, Credit and Banking, 17(2): 133-152.
Stiglitz, J. (1992). Information, finance and markets: The architecture of allocative mechanisms, In Zamagni,V. (Ed.), Finance and the Enterprise, Academic Press,London.
Sylla, R. & Toniolo, G. (1991).Patterns of European industrialization: The nineteenth century, Routledge,London-New York.
Tapscott, D., Ticoll, D. & Lowy, A. (2000). Digital capital: harnessing the power of business webs,School Press, Boston: Harvard Business.
Teece, D. J. (2010). Business models, business strategy and innovation,Long Range Planning, 43(2-3): 172-194.
Tilly, R. (1998). Universal banking in historical perspective,Journal of Institutional and Theoretical Economics, 154(1): 7-32.
Timmers, P. (1998). Business models for electronic markets,Journal on Electronic Markets, 8(2): 3-8.
Weill, P. & Vitale, M. (2001).Place to space: Migrating to eBusinessmodels, Harvard Business School Press,Boston.
Zott, C. & Amit, R. (2010).Business model design: An activity system perspective,Long Range Planning, 43(2-3): 216-226.
Zott, C., Amit, R. & Massa, L. (2011). The business model: Recent developments and future research,Journal of Management, 37(4): 1019-1042. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,789 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,869 |