- رهنورد، فرجاله؛ صدر، فاطمه (1388). «رابطة ادراک فرهنگ تسهیم دانش کارکنان با عوامل سازمانی در دستگاههای دولتی». مجلة فراسوی مدیریت، سال دوم، شمارة 8، صفحات 74-51.
- دانائیفرد، حسن، خائفالهی، احمد؛ حسینی، سیدمجتبی (1390). «تأملی بر ارتقای سطح تسهیم دانش در پرتو رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: وزارتخانه مسکن و شهرسازی و وزارتخانه راه و ترابری)». پژوهشهای مدیریت عمومی، سال چهارم، شمارة 14، صفحات 84-63.
- سیدعامری، میرحسن؛ محرمزاده، مهرداد؛ محمدقلیزاده، لیدا (1388). «وضعیت شاخصهای توانمندسازی و ارتباط آن با عوامل فردی در بین مربیان ادارة کل تربیت بدنی شهر ارومیه». مدیریت ورزشی، صفحات 34-21.
- عابد سعیدی، ژیلا؛ مظفری، مصیب؛ پازارگادی، مهرنوش؛ علوی مجد، حمید (1389). «بررسی جو توانمندسازی کارکنان در مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ایران». مجلة علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سال دوم، شمارة 18، صفحات 54-44.
- عبدالهی، بیژن (1383). طراحی الگوی توانمندسازی روانشناختی کارشناسان حوزة ستادی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری. پایاننامة دکتری، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- قربانیزاده، وجهاله؛ خالقینیا، شیرین (1388). «نقش انتقال دانش ضمنی در توانمندسازی کارکنان». فصلنامة پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال اول، شمارة دوم، صفحات 105-85.
- گرجی، مرضیه؛ متکا، مریم (1391). «مطالعة تئوریکی تجربی تبیین فاکتورهای مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی با استفاده از رویکرد مکانیکی و ارگانیکی». کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسبوکارهای دانشبنیان، بابلسر- ایران.
- میری، عبدالرضا؛ سبزیکار، اسماعیل؛ رضایی، حسین (1391). «رابطة رفتار شهروندی سازمانی و توانمندسازی کارکنان شرکت تأمین قطعات ایرانخودرو». مدیریت بهبودوتحول، صفحات 177-155.
- محسنی، عباس (1385). تعییم و اندازهگیری عوامل مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی شرکت توزیع برق شمالغرب تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.
- موغلی، علیرضا؛ حسنپور، اکبر؛ حسنپور، محمد (1388). «بررسی ارتباط بین توانمندسازی و تعهد سازمانی کارکنان در مناطق نوزدهگانة سازمان آموزشوپرورش شهر تهران». نشریة مدیریت دولتی، دورة 1، شمارة 2، صفحات 132-119.
- هادیزاده مقدم، اکرم؛ قلیچلی، بهروز؛ محبی، پروین (1391). «بررسی رابطة بین تسهیم دانش و نوآوری در سازمانهای خدمات مالی: بانک رفاه کارگران». پژوهشهای مدیریت در ایران، دورة 17، شمارة 1، صفحات 207-187.
- یوسفی، سجاد؛ مرادی، مرتضی؛ تیشهورز دائم، محمدکاظم (1389). «نقش تعهد سازمانی کارکنان در تسهیم دانش». دوماهنامة توسعة انسانی پلیس، سال 7، شمارة 30، صفحات 36-23.
- Alavi, M.; Leidner, D. E. (2001). “Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues”. Management Information System Quarterly, 25(1), 107–136.
- Baumgartner, H.;Homburg, C. (1996). “Applications of structural equation modeling in marketing and consumer research: a review”. International Journal of Research Market, 13, 139–161.
- Bowen, D. E.; Lawler, E. E. (1992). “The Empowerment of Service Workers: What, Why, How, and When”. Sloan Manage Review. Spring,33(3), 31–39.
- Bollen, K. A. (1989). Structural equations with latent variables. New York, Wiley.
- Churchill, G. A. Jr. (1979). “A paradigm for developing better measures of marketing constructs“. Journal of marketing research, 16, 64–73.
- Conger, J. A.; Kanungo, R. N. (1988). “The Empowerment Process: integrating theory and practice”. Academy of Management, 13(3), 471–482.
- Conger, J. A. (1989). “Leadership: The art of empowering others”. The Academy of management Executive, 3(1), 17–24.
- Cronbach, L. J. (1951). “Coefficient alpha and the internal structure of test“. Psychometrical, 16, 297–334.
- Fox, J. (1998). Employee Empowering People at Work. Gower Alders hot, Great Britian.
- Greasley, K.; Bryman, A.; Dainty, A.; Price, A.; Soetanto, R.; King, N. (2005). “Employee perceptions of empowerment”. Employee relations, 27(4), 354–368.
- Gopalakrishnan, S.; Bierly, P. (2001). “Analyzing innovation adoption using a knowledge-based approach”. J. Eng. Technol. Manage, 18, 107–130.
- Hair, J.; Anderson, R.; Tatham, R.; Black, W. (1998). Multivariate Data Analysis. 5th edn. Prentice Hall International, London.
- Huysman, M.; Wulf, V. (2006). “IT to support knowledge sharing in communities, towards a social capital analysis“. Journal of Information Technology, 21(1), 40–51
- Jacobs, E.; Roodt, G. (2007). “The Development of Knowledge Sharing Construct to Predict Turnover Intentions“. Aslib Proceedings: New Information Perspectives,59(3), 229–248.
- Jöreskog, K.; Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structural Equation Modelling with the SIMPLIS Command Language. Scientific Software International, Lincolnwood.
- Lee, K. C.; Lee, S. Kang, I. W. (2005). “KMPI: measuring knowledge management performance”. Information & Management, 42(3), 469–482.
- Liao, S-h.; Chang, J-c. Cheng, S-c. Kuo, C-m. (2004). “Employee relationship and knowledge sharing: a case study of a Taiwanese finance and securities firm”. Knowledge Management Research & Practice, 2, 24–34.
- Mohamed, M.; Stankosky, M.; Murray, A. (2006). “Knowledge management and information technology: can they work in perfect harmony?”. Journal of Knowledge Management, 10(3), 103–116.
- Nonaka, I.; Amikura, H.; Kanai, T.; Kavamura, T. (1992). “Organizational Knowledge Creation and the Role of Middle Management”. Paper presented at 1992 Annual Conference of Academy of Management.
- Nonaka I.; Takeuchi, H. (1995). The knowledge creating company, How Japanese companies create the Dynamics of Innovation. Oxford university press.
- Nonaka, I.; Toyama, R. (2003). “The knowledge-creating theory revisited: knowledge creation as a synthesizing process“. Knowledge Management Research & Practice, 1, 2–10.
- Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory. McGraw-Hill, New York.
- Özbebek, A.; Kilicarslan Toplu, E. (2011). “Empowered Employees’ Knowledge Sharing Behavior”. International Journal of Business and Management Studies, 3(2), 69–76.
- Ping, R. A. Jr. (2004). “On assuring valid measures for theoretical models using survey data“. Journal of Business Research, 57, 125–141.
- Peterson, R. A. (1994). “A meta-analysis of chronbach’s coefficient alpha”. Journal of Consumer Research, 21, 381-391.
- Polanyi, M. (1966). The Tacit Dimension. Routledge & Kegan Paul, London.
- Quinn, R. E.; Spreitzer, G. M. (1997). “The road to empowerment: seven questions every leader should consider”. Organizational Dynamics, 26(2), 37–49.
- Quinn, R. E.; Spreitzer, G. M. (2001). “The psychometrics of the competing values culture instrument and an analysis of the impact of corporate culture on quality of life”. In R. W. Woodman & W. A. Pasmore (Eds.), Research in organizational change and development, 5, 115–142.
- Roy, Y. J. C.; Sheena, S. (2005). “Empowerment through choice? a critical analysis of the effects of choice in organizations”. Research in Organizational Behaviors, 27, 41–79.
- Sadeghi, S.; Hasani, K. (2013). “Relationship between Knowledge Management and Employee Empowerment in the Sport and Youth Organization of Iran”. International Journal of Research in Organizational Behavior and Human Resource Management, 1(4), 195–209.
- Spreitzer, G. M. (1995). “Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation”. Academy of Management Journal. 38, 1442–1465.
- Spreitzer, G. M. (1996). “Social structural characteristics of psychological empowerment”. Academy of Management Journal, 483–504.
- Spreitzer, G. M.; Kizilos, M. A.; Nason, S. W. (1997). “A Dimensional Analysis of the Relationship between Psychological Empowerment and Effectiveness Satisfaction”. Journal of Management, 2, 679–704.
- Spreitzer, G. M.; Mishra, A. (1997). Survivor Responses to Downsizing: the mitigating effects to trust and empowerment. Southern California studies center.
- Srivastava, A.; Bartol, K. M.; Locke, A. (2006). “Empowering Leadership in Management Teams: Effects on Knowledge Sharing, Efficacy, and Performance”. Academy of Management Journal, 9(6), 1239–1251.
- Thomas, K.; Velthouse, B. (1990). “Cognitive Elements of Empowerment: An interpretive Model of Intrinsic task Motivation”. Academy of Management Review, 15, 673–674.
- Turban, E.; Leidner, D.; Mclean, E.; Wetherbe, J. (2006). Information Technology for Management, Transforming Organizations in the Digital Economy. 5th Edition, John Wiley & Sons Inc.
- Von Krogh, G., and Grand, S. (2000). “Justification in knowledge creation: dominant logic in management discourses”. In von Krogh, G., Nonaka, I. and Nishiguchi, T. (Eds), Knowledge Creation: A Source of Value. Hound mills/New York: Palgrave, 13–35.
- Walsh, L. J.; Bhatt, M.; Martunek, J. M. (2009). “Organizational knowledge creation in the Chinese context”. Management and Organization Review, 5(2), 261–278.
- Wang, S.; Noe, R. A. (2010). “Knowledge sharing: A review and directions for future research”. Human Resource Management Review, 20, 115–131.
|