تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,101,313 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,208,017 |
تدوین کد های اخلاق حرفه ای فروشندگان سازمان | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 15، دوره 13، شماره 2، مرداد 1394، صفحه 623-646 اصل مقاله (393.29 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jomc.2015.54117 | ||
نویسندگان | ||
مجید قلی مطلق* 1؛ هاشم آقازاده2؛ محمد رحیم اسفیدانی2 | ||
1کارشناس ارشد MBA- بازاریابی دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2استادیار، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
تلاشهای طرفداران اخلاق در کسبوکار به صورت کدهای اخلاقی، الگوی رفتار ارتباطی افراد سازمان را ترسیم و به فرهنگ سازمانی اخلاقی کمک مینماید. این کدها در هر حرفه، رفتارهای صحیح و ناصحیح را مشخص میکنند. لذا با توجه به اهمیت اخلاق در اسلام، تحقیق حاضر، از طریق مصاحبه با خبرگان حوزه اخلاق اسلامی و بازاریابی، به استخراج معیارهایی اخلاقی در حوزههایی از بازاریابی و فروش پرداخته است. با بکارگیری استراتژی نظریهپردازی دادهبنیاد، طی کدگذاری باز در نرمافزار اطلس.تی، معیارها استخراج و کدهایی برای جلوگیری از افعال ضداخلاقی فروشندگان، در سه دسته: عمومی، شرکت و رقبا، ارائه شدهاند، تا راهنمایی برای مواجه با دوراهیهای اخلاقی باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
اخلاق اسلامی؛ فرهنگ سازمانی؛ کدهای اخلاق حرفهای؛ فروش شخصی؛ نظریهپردازی دادهبنیاد | ||
مراجع | ||
10. خانمحمدی،هادی (1388)، طراحی سیاستهای کلان نظام علمی مبتنی بر اندیشه مقام معظم رهبری (دام ظله) با استفاده از روش رویش نظریه، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق (ع)، ایران.
13. دانایی فرد، حسن (1384)، « تئوری پردازی با استفاده از رویکرد استقرایی: استراتژی مفهوم سازی تئوری بنیادی »، دوماه نامه علمی–پژوهشی دانشگاه شاهد، سال12-جدید، شماره 11، صفحات 57-70. 14. دانایی فرد، حسن، الوانی، سید مهدی، و آذر، عادل. (1386)، روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع ، چاپ دوم، تهران: انتشارات صفار- اشراقی. 15. رضایی، حسین و شفیعی، مجیدمحمد (1388)، « بررسی اعصار بازاریابی با رویکردی نوین به اخلاقیات بازاریابی »، بررسیهای بازرگانی، شماره 34، صفحات 19-27.
17. سید جوادین، سید رضا، و اسفیدانی، محمد رحیم (1389)، تئوری سازی دادهبنیاد و نرم افزار Atlas.ti ، چاپ اول، تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی. 18. سید مرتاض، سعید و گرشاسبی احیاء (1389)، « مروری بر مبانی اخلاق و اخلاق پزشکی »، دوماه نامه علمی-پژوهشی دانشور پزشکی، سال 18، شماره 90، صفحات 1-11.
20. صنوبر، ناصر، متفکرآزاد، محمدعلی و راضی نسرین (1389)، « بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیمهای آمیخته بازاریابی»، دوفصلنامۀ علمی پژوهشی جستارهای اقتصادی، سری ۷، شماره ۱۳، صفحات ۱۷۳-207. 21. عباس نژاد، سعید، حقیقی کفاش، مهدی و صحت، سعید (1390)، « رابطه رفتار فروش اخلاقی با وفاداری مشتریان در بیمه عمر (مورد مطالعه: یک شرکت بیمه) »، پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، سال26، شماره 4 (مسلسل104)، صفحات 131-154.
23. قلی مطلق، مجید (1391)، طراحی مقیاسی مبتنی بر اخلاق حرفه ای اسلامی برای ارزیابی تصمیمات نظام بازاریابی (مطالعه موردی فروش شخصی)، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، ایران.
26. لبافی، سمیه (1390)، آسیب شناسی فرایند سیاستگذاری در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه الگوی مطلوب، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، ایران.
28. مصطفی منتقمی، فروغ (1389)، « درآمدی بر اخلاق کسبوکار و تبلیغات در تجارت الکترونیکی از منظرحمایت از حقوق مصرف»، بررسی بازرگانی، دوره 40، صفحات 21-39.
34. هادوی نژاد، مصطفی، دانایی فرد، حسن، آذر، عادل و خائف الهی، احمد (1389)، « کاوش فرایند رفتارهای منافقانه در ارتباطات بین فردی در سازمان با استفاده از نظریة داده بنیاد»، اندیشه مدیریت راهبردی، سال چهارم، شماره 1، صفحات 81-130.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,272 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,150 |