تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,086,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,189,698 |
نظریه داده بنیاد کلاسیک؛ شرح مراحل تولید نظریه مرکز ثقلی هویت برند توریسم سلامت ایران | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 9، دوره 7، شماره 1، 1394، صفحه 145-162 اصل مقاله (960.69 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2015.52324 | ||
نویسندگان | ||
علی اکبر فرهنگی1؛ مهدی کروبی2؛ فراز صادق وزیری* 3 | ||
1استاد دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2دانشیار دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
3استادیار دانشکدة مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
در دهة گذشته، جامعة علمی ایران از روشهای تحقیق کیفی، از جمله روش نظریة دادهبنیاد در پژوهشهای علوم مدیریتی استقبال کرده و از آن بهعنوان یک روش کارآمد بهره برده است. تفاوتهای موجود بین دو بنیانگذار نظریة دادهبنیاد، به شکلگیری دو شیوة متفاوت از این روش منجر شده است: نظریة دادهبنیاد کلاسیک و نظریة دادهبنیاد استراوسی. علیرغم مزیتها و برتریهای عمدة روش نظریة دادهبنیاد کلاسیک، محققان ایرانی از این روش غفلت کردهاند. در این مقاله، به تشریح روش نظریة دادهبنیاد کلاسیک در قالب گزارش مراحل اجرای یک رسالة دکتری پرداخته شده است. برهمیناساس، مقالة پیش رو، مراحل مختلف روش نظریة دادهبنیاد کلاسیک و همچنین چگونگی تولید یک نظریة دادهبنیاد، با نام نظریة مرکز ثقل هویت برند توریسم سلامت ایران را بهتفصیل شرح میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
توریسم سلامت؛ روش نظریة داده بنیاد کلاسیک؛ گلیزر؛ هویت برند | ||
مراجع | ||
Aaker, D. A. & McLoughlin, D. (2010). Strategic market management – Global perspectives, 10th Edition, John Wiley & Sons Ltd. West Sussex.
Aaker, D. A. (1996). Building strong brands, Free Press. New York.
Aker, A. D. & Joachimsthaler, E. (2000). Brand leadership. The Free Press. New York.
Buckley C. A. & & Waring, M. J. (2013). Using diagrams to support the research process: Examples from grounded theory. Qualitative Research, 13(2): 148 –172.
Coleman, D., De Chernatony L. & Christodoulides, G. (2011). B2B service brand identity: Scale development and validation. Industrial Marketing Management, 40(7): 1063-1071.
De Chernatony, L. D. (1999). Brand management through narrowing the gap between brand identity and brand reputation. Journal of Marketing Management, 15(1-3): 157-179.
Glaser, B. (1965). The constant comparative method of qualitative analysis. Social Problems, 12(4): 436-445.
Glaser, B. (1978). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory, Sociology Press. Mill Valley, CA.
Glaser, B. (1992). Basics of grounded theory analysis: emergence vs. forcing, Sociology Press. Mill Valley, CA.
Glaser, B. (1993). Examples of grounded theory: A reader, Sociology Press. Mill Valley, CA.
Glaser, B. (1998). Doing grounded theory: Issues and discussions, Sociology Press. Mill Valley, CA.
Glaser, B. (2005). The grounded theory perspective III: Theoretical coding, Sociology Press. Mill Valley, CA.
Glaser, B. (2013). What is grounded theory. It’s online at: http://www.groundedtheory.com/what-is-gt.aspx
Glaser, B. & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory, Aldine Publishing Company. Chicago.
Grounded Theory Online (2013). Getting started. It’s online at: http://www.groundedtheoryonline.com/
Hasangholipour, H., Gholipour, A., ghazimahaleh, M. M. & Arbatani, T. R. (2010). Requirements, necessities and mechanisms of knowledge commercializing in Management Schools/ Faculties. Journal of business Management, 2(6): 41-61. (In Persian)
Heath, H. & Cowley, S. (2004). Developing a grounded theory approach: A comparison of Glaser and Strauss. International Journal of Nursing Studies, 41(2): 141–150.
Human, H. A. (1994). Recognition of scientific methods in behavioral sciences. Parsa. Tehran. (In Persian)
Kapfere, J. N. (2008). The new strategic brand management, 4th Edition, Kogan Page. London.
Reisman, D. (2010). Health tourism, social welfare through international trade. Edward Elgar. Northampton MA.
Roohani, H. (2013). Iran must become global and regional medical center. It’s online at: http://news.irib.ir/Print.aspx?newsid=4418. (In Persian)
Rupsiene, L. & Pranskuniene, R. (2010). The variety of grounded theory: Different versions of the same method or different methods? Social Sciences, 4(70): 7-19.
Scott, H. (2007). The temporal integration of connected study into a structured life: A grounded theory. PhD Dissertation, University of Portsmouth. It’s online at: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=Z3JvdW5kZWR0aGVvcnlvbmxpbmUuY29tfHd3d3xneDoyODQ1OWIwNmJmYzRhNzVj.
Strauss, A. (1987). Qualitative analysis for social scientists. Cambridge University Press. Cambridge.
Strauss, A. & Corbin, J. (2012). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory, Translated by: Afshar, I., Ney. Tehran. (In Persian)
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory, 2nd Edition, Sage. Thousand Oaks, CA. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,992 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 7,028 |