تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,098,370 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,036 |
بررسی رابطه ساختار سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران مدارس متوسطه شهر کرد | ||
مدیریت دولتی | ||
مقاله 9، دوره 6، شماره 1، اردیبهشت 1393، صفحه 175-188 اصل مقاله (317.89 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jipa.2014.51712 | ||
نویسندگان | ||
سیف اله نظری1؛ سید علی سیادت* 2؛ محمد رضا عابدی2 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، اصفهان، ایران | ||
2دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطة ساختار سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران مدارس متوسطة شهر کرد است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی است. برای نیل به اهداف تحقیق از دو پرسشنامهـ 1. ساختار سازمانی با اعتبار 93 درصد؛ 2. فرسودگی شغلی با اعتبار 95 درصدـ استفاده شد. جامعة آماری شامل کلیة دبیران مدارس متوسطة شهر کرد است که تعداد آنها 683 نفر است و در سال تحصیلی ۱۳۸۷ـ ۱۳۸۸ به تدریس اشتغال داشتهاند. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای، تعداد 160 دبیر انتخاب و پرسشنامه میان آنان توزیع شد. یافتههای تحقیق نشان داد که ۱. بین ساختار مدارس متوسطه، از نظر پیچیدگی و فرسودگی شغلی دبیران، رابطة معنادار وجود ندارد؛ ۲. بین ساختار مدارس متوسطه، از نظر تمرکز و فرسودگی شغلی دبیران، رابطة معنادار وجود ندارد؛ ۳. بین ساختار مدارس متوسطه، از نظر رسمیت و فرسودگی شغلی دبیران، رابطة معنادار وجود ندارد؛ ۴. بین ویژگیهای دموگرافیک دبیران مدارس متوسطه و فرسودگی شغلی رابطة معنادار وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
پیچیدگی؛ تمرکز؛ رسمیت؛ ساختار سازمانی؛ فرسودگی شغلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,006 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,069 |